Kezdőoldal » Otthon » Kert » Miért csak a zöldje és nem a...

Miért csak a zöldje és nem a gyökere nő a sárgarépának?

Figyelt kérdés

Már olyan szép nagy zöldek a répa levelei, de úgy érzem egyáltalán nem fejlődnek a gyökerek... Mi lehet a gond, vagy ez normális és később fognak hízni és narancssárgulni?


A hagymával is ez a bajom. Kb. mandulaméretű dughagymák voltak, mostanra jó hosszú zöldjük lett, egyet kihúztam, de a hagyma kisebb, mint volt szinte. Zöldhagymának viszont meg túl vékonykák, nem erősek, bár persze meg lehet enni így is. Viszont a hosszú levelei nem állnak, hanem lógnak lefele inkább....


Melyik növénynél mi lehet? Több víz kéne vagy épp hogy kevesebb? A múltkori túl sok eső után egy darabig nem öntöztem, hátha baj a sok víz...Most már újra öntözöm.


És kezdő vagyok...

Adnátok tippeket?



2017. jún. 2. 13:47
 1/5 anonim ***** válasza:
igen,még kell egy kis idő a répának
2017. jún. 2. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Meg attól is tartok, hogy túl sűrűn vannak a répák, de hát igazából amelyik egyedül van, annak sem látom nőni a gyökerét.


(Ma kicsit kapálgattam mellette és nézegettem...)

2017. jún. 2. 14:14
 3/5 anonim ***** válasza:
Kell kapálgatni,ritkitani,öntözni,és ha sovány a föld,műtrágya sem ártana .Esetleg permetezni is,mert manapság mindet támadnak a rovarok is .
2017. jún. 2. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Az nyilvánvaló, hogy elkéstél a vetéssel, ha még nem látod, hogy vastagodna a répa. (Az enyémek között már 1-2 hüvelykujj vastagságú is van.)

Így minden adat nélkül, csak tippelni lehet.

Pl. fák alatt van, általános tápanyaghiány, elrontottad a műtrágyázást, túl sűrű, stb. Ha túl sűrű, akkor egyeld ki olyan 4 cm-re.


A hagymával is nagyon elkéstél, ez is biztos. Ha a levelek kunkorodnak, lógnak, akkor hagymalegyed van. De a répánál írt problémák itt is lehetségesek.