Kezdőoldal » Otthon » Rezsi » Milyen jogon nem jár kedvezmén...

Milyen jogon nem jár kedvezményes gáz augusztusig?

Figyelt kérdés

Kb 150m3 havi fogyasztásra 100 ezres gázszámlák érkeznek a párom tulajdonában lévő házra (ahol nagymama él). Felhívta az ügyintézést, ahol azt mondták, hogy majd augusztustól jár a kedvezményes ár, mert hogy februárban került be a rendszerükbe az ügyfél (valahogy akkortájt lett párom nevére írva). Mégis milyen jogi alapja van ennek? Mindenkinek jár a kedvezményes ár meghatározott fogyasztásig.

Mellékesen valami minimális mennyiséget így is elszámolnak kedvezményes áron, szóval még inkább nem értem. Azt hittem, hogy a jelleggörbe miatt, de az ügyintéző azt mondja, hogy egyenletes jelleggörbe van beállítva.



#gázszámla #kedvezméynes
2023. júl. 5. 10:47
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Itt valami félreértés lesz, nincs olyan, hogy majd X idő múlva jár a kedvezményes gázfogyasztás. Az átlagfogyasztásig mindenkinek a rezsicsökkentett áron kell szolgáltatni a gázt.

Hogyan volt a korábbi tulajdonos szerződve a szolgáltatóval? Lehet, hogy ott egy cég működött és nem családi házban sima lakásként volt szerződésük? Mert akkor lehet csak, hogy bármiféle kedvezményről legyen szó ha céges ügyfél van. A cégeknek van bizonyos esetekben kedvezményes gázár meghatározva.

Itt személyesen kellene tisztázni a helyzetet, hogy mi a gond, mert a lakossági fogyasztók az egyetemes szolgáltatás aláesnek és nincsen semmiféle plusz kötelezettség, szimplán havi elosztási díjat kell fizetni és mellette a rezsicsökkentett gázárat - mint mindenki másnak.

Még Új csatlakozásnál sem ír ez a cég semmi plusz költséget a rendszer kiépítési költségén kívül, szimplán szerződéssel kell az egyetemes szolgáltatáshoz csatlakozni és ez eleve feltétele a csatlakozásnak a gázhálózathoz, tehát ennek már meg kell lennie mielőtt egy új fogyasztó belép a rendszerbe, nem később megy hónapokkal a gázfogyasztás megkezdése után.

[link]

Itt lehet kalkulálni mennyi lenne közelítőleg a fogyasztás költsége (ezen felül van még a többi díj a számlában, az havi pár ezer forint csak):

[link]

Nem lehet hogy olyan nagy fogyasztás van beállítva ami már bizonyosan magasabb az átlagfogyasztásnál? Családtagunknak volt durván nagy túlfogyasztása éves szinten meghibásodás miatt és utána jöttek ki az első számlák közel százezres nagysággal (67000Ft/hó). Mivel a hibát elhárították és a fogyasztás visszaállt a korábbi alacsonyra, fogyasztás havi diktálására álltak át az átalány fizetése helyett és újra 10 ezer alatti a havi számlájuk.

2023. júl. 5. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"azt mondták, hogy majd augusztustól jár a kedvezményes ár, mert hogy februárban került be a rendszerükbe az ügyfél"


És ezt mivel indokolták?

Én nem fizetném, főleg hogy már itt van augusztus nem messze.

Akkor ezek szerint visszamenőlegesen is jár.


Hülyeség, nem értem, de ha egálba jön hamarosan, akkor már nem kéne túlfizetni addig. És az okát sem nagyon érdemes nyomozni.

2023. júl. 5. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

"Mellékesen valami minimális mennyiséget így is elszámolnak kedvezményes áron" - igen, ez arra utal, hogy nyárra alacsonyabb limit van beállítva.


"Azt hittem, hogy a jelleggörbe miatt, de az ügyintéző azt mondja, hogy egyenletes jelleggörbe van beállítva."

- ez ellentmond a fentieknek.

2023. júl. 5. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
nem csak fűtésre van bejelentve ?
2023. júl. 5. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

#1 Köszönöm. Személyes intézés lesz belőle, nem nagy örömömre.


#2 Nem tudom, hogy egálba fog e jönni, vagy benyelik a pénzt. Inkább biztosra megyek.


#3 Igen. Szerintem hiba van a rendszerben, az ügyfélszolgálat meg ferdít.


#4 a telefon app szerint fűtés, az ügyintéző szerint egyenletes.


Semmi kedvem, de kénytelen leszek személyesen menni ügyintézőhöz Budapestre.

Felhívtuk közösen az ügyfélszolgálatot, de vagy értelmileg korlátozott, vagy szándékosan félrevezető volt.


Azzal kezdtem, hogy rosszul lett beállítva a jelleggörbe, mert a telefon azt írja, hogy csak fűtésre van állítva (előtte 5 perccel néztem meg). Emiatt túlfizetés lett az előző hónapokban.

Azt mondta, hogy egyenletesre van állítva. Kérdeztem, hogy akkor miért van minden hónapban más mennyiség kedvezményesen elszámolva, főleg, hogy átalányosra van állítva a számlázás (ami szerint minden hónapban egyenlő összegnek kellene lennie).


Erre azt mondta, hogy azért, mert más áron van elszámolva. Háztartásonként változik az ár, havonta változik az ár, szolgáltatótól függően változik az ár. (itt agyf*szt kaptam)


Mondtam neki, hogy 2 külön háztartás (mindkettő más néven) ugyan abban az utcában van. Mindkettőnek ugyanakkora a számlája FT-ban (havi 103kb), ugyanolyan Ft/MJ áron van elszámolva, csak a kedvezményes kategóriában lévő m3 mennyiség különbözik. (össz fogyasztás egyiknél 9249 MJ másiknál 5196 MJ)


Aztán már csak azt szajkózta, hogy "más áron van elszámolva", én pedig mondtam, hogy ugyan azon az áron van elszámolva, de a kedvezményes mennyiség más, és nem érthető okból. (A fűtésre állított jelleggörbe ezt tökéletesen megmagyarázná, ha azt nem is, hogy átalányos fizetés esetén miért nem egyenlően van elosztva minden számla.)


Kénytelen leszünk személyesen ügyet intézni, mert itt egyértelmű, hogy nincs rendben valami.

Szerintem a rendszerük hibája miatt téves a számlázás, és ennek elismerése helyett inkább félre beszélnek, hogy lerázzanak. Szerintem menni is fog a panaszlevél.

2023. júl. 10. 16:48
 6/7 A kérdező kommentje:

U.I.: Felvettem a beszélgetést és visszahallgatva egy-két szép kis hazugságot találtam:


1. Ügyfélszolgálatos: "...150m3 van beállítva. Azt, hogy most a 150m3 hogyan oszlik meg, hogy mennyit tudunk versenypiaci áron, illetve kedvezményes áron kiállítani, az ugye mindig a számla készítésénél derül ki.


2. valamivel később kérdezem én: "(...) minden háztartásnak más árat adnak meg?

ügyfélszolgáltatos: "Igen."

Én: "Ennek nincs semm értelme. Hol van ez leírva?"

Ü.sz.: "Ez az illetékes elosztó engedélyesnek az árai alapján készülnek a számlák. Attól is függ, amit az előbb mondtam önnek, milyen elszámolási időszakba esik, mikori a szerződés, milyen kedvezményes árat tudunk kiadni, milyen versenypiaci áron számlázunk(...)

2023. júl. 10. 17:31
 7/7 anonim ***** válasza:
Ha újra hívod, másik ügyintézőt kapsz.
2023. júl. 10. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!