Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Magyarországon és úgy általába...

Magyarországon és úgy általában az EU-ban a kerékpárosok miért "szent tehenek"?

Figyelt kérdés

Személy szerint én részben miattuk szereltettem az autómra egy fedélzeti kamerát.De, elég magas felbontásút,hogy az arc, rendszám minden jól kivehető legyen.


Elszenvedője is voltam már szabálytalan kerékpárosnak, de többször voltam szemtanú is, volt, amikor az én dash kamerám segítségével lett bizonyítva a kerékpáros szabálytalansága.

Az én esetemben, meg kellett térítenie a kárt.Pislogott is az ár hallatán.

De, a többségnek nincs dash cam az autójában, ezért nem tudják a károkozó bicikliseket megfogni.



A rendőrség nem foglalkozik velük,mindenütt elnéző velük.

Van olyan EU-s ország, ahol meg minden felelősséget levettek róluk, azaz balesetnél sem vonhatóak felelősségre.

Ha járműnek kell tekinteni őket, akkor szükség lenne rendszámra.Továbbá, biztosításra,illetve útdíjra, ahogy minden másik járműtípusnak.


2023. nov. 1. 12:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%
A deskamerán jól látható a kerékpáros arca és rendszáma? Jó neked 🤣🤣🤣
2023. nov. 1. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
78%
Úgy kell neked. Legközelebb te is ülj drótszamárra 🚴‍♂️, és rögtön védett faj leszel. Le az autósokkal 👎
2023. nov. 1. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

2.


Nem ülök fel.

Télen ráfagysz, nyáron leolvadsz róla.Ugyanaz a baj vele, mint a robogóval, ráadásul a kerékpár nem motorizált.

2023. nov. 1. 12:44
 4/11 anonim ***** válasza:

Mert (NAGYVÁROSOKBAN) utakat építeni és fenntartani drága, kertvárosokat fenntartani drága (amcsiban szívnak is miatta, hogy mindenki kiköltözik ilyenekbe és vannak városok ahol ez csődbe is viheti őket hosszútávon), a levegőnket rontják a kocsisok és egyszerűen nincs arra kapacitása az európai városoknak, hogy egy teljesen autós társadalmat kiszolgáljanak. A másik, hogy a városiakra mondják a vidékiek, hogy ők lusták meg egészségtelenek, csak a valóság az, hogy a kocsik miatt egy városi ember nagyobb eséllyel lesz egészségesebb, mivel ők többet fognak gyalogolni vagy netán biciklizni (nem egy kutatás van erről, ha tényleg komoly a kérdésed, akkor irány google és tanulj meg utána nézni a dolgoknak...).


Én is imádok vezetni (meg nyílván itthon Bp-n kívül kocsi nélkül borzalmasan lehet közlekedni) de NAGYVÁROSBAN semmi értelme és pláne nincs értelme a lusta autósok miatt a helyieket szivatni. Igen, igen, tudom jön majd egy festő akinek muszáj kocsival járnia, de nyílván nem rátok gondolok... Egyszerűen nincs semmi pozitív ami a NAGYVÁROSOKNÁL az autósok mellett szólna, így minek szolgáljuk ki őket?


De ha ez mind nem győz meg, akkor remek példa az USA vs Hollandia, mert USA az egyik oldalt képviseli ahol mindenki kocsi b*zi, Hollandia meg ennek a szöges ellentéte. Na és meg lehet nézni, hogy ez milyen különbségeket okoz:D


Amúgy fun fact, amszterdamban pl teljesen jól lehet kocsival közlekedni, mert főként csak az használja akinek MUSZÁJ. Azaz tényleg egy festő, egy vidékről sok csomaggal felutazó stb személy és nem a lusta emberek kényelemből.



Jaj és a végére a tipikus buta kifogásaitokra is pár válasz.


"Rossz időjárás":

-100 ezer forintos sí kabát és 50 ezer forintos bakancs télen (ami még mindig olcsóbb, mint kocsit fenntartani vagy egyáltalán venni...), nyáron meg egy 30-40ezer forintos minőségi esőkabát és egy ugyan ilyen árkategóriájú vízálló nyári cipő.


"Nagybevásárlás"

-Taxi vagy rendeld meg online. Jóval olcsóbb, mint csak ezért kocsit fenntartani. Meg ez pont nem probléma, ha tényleg csak hétvégén ezért ülnének az emberek az autóba, az megint nem probléma és megérthető.


"Gyorsabb kocsival közlekedni"

-Itt max 10 percekről beszélünk nagyon külső kerületek esetén, ez nem indokolja azt, hogy az egész város nektek kedvezzen ezért...


"Agglomerációból nem igen van normális tömegközlekedés és/vagy nagyon lassú"

-Oké, és? Ez miért a Budapestiek problémája, hogy te Budapesten KÍVÜL laksz és kényelmetlen bejárni. A nem is helyi lakosoknak kedvezzünk?? De persze amúgy megértem őket, mert a nagyon hazaszerető kormányunk sz*rt le titeket és elmebeteg módon nulla szabályozással engedélyezett mindenhova építkezést, meg ők nem törődtek a normális tömegközlekedés meg egy elővárosi vasút kiépítésével. DE EZ NEM A NAGYVÁROS PROBLÉMÁJA, ez egy országos gond, a kormánynál kell kopogtatni.


"Veszélyes a tömegközlekedés"

-Reggel és délutám egyáltalán semmi para nincs még csajként sem, este persze teljesen megértem, hogy bizonyos járatokra egy nő fél pl felülni. De ezek ritka esetek, ha csak tényleg ilyenek ülnének autóba, azzal semmi gond nem lenne...

2023. nov. 1. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy mennyire szent tehenek. Nem szabálytalankodnak többet, mint az autósok. A rendőrök jóindulatán múlik, hogy mit néznek el. Ha nagyon szigorúan vennének mindent, akkor még az autósok között is alig lenne, aki nem kapott még valamiért büntetést.

Neked okozott már kárt biciklis ami sajnálatos, de ez általánosan nem gyakori.

A járművek között a biciklis a legkiszolgáltatottabb, legveszélyeztetettebb, mert lassan halad és a járművének a legkisebb a súlya. Ezért építenek külön kerékpárutakat, ahol biztonságosan tudnak közlekedni és ha az értelmesen van megépítve, az úticél felé visz, nem gyalogosok járnak rajta, akkor használják is a bringások.

A kötelező biztosítás és a rendszám bevezetése nem egyszerű a kerékpárok esetén, ennek sok oka van.

2023. nov. 1. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Mert a biciklinek jóval kevesebb negatív hatása van, mint a többi járműnek.

Te az autóddal jobban rongálod az utakat, szennyezed a környezetet, parkoláskor foglalod a közterületet.

2023. nov. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Mind igaz, amit a kerékpár mellett felhoztatok, de ettől még tény, hogy a biciklisek nagy része "kreatívan" értelmezi a kreszt.
2023. nov. 2. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
7: Igen, viszont ezek nem veszélyes kihágások, vagy ha mégis veszélyes, akkor saját magát veszélyezteti (ha áthajt a piroson, vagy keresztbe cikázik az autósok között, azt csak egy őrült csinálja). A bringásoknál inkább olyanok vannak, hogy felmegy a járdára, de nem száguldozik, vagy tekerve megy át a zebrán, ami hát nem sok balesetet okozott eddig. A rolleresekre is leginkább azért mérgesek, mert széthagyják a kölcsönözhetőket, meg volt már olyan nem normális, amelyik felhajtott vele az autópályára, ami már az őrült kategória. A biciklisekre is azért mérges a többség, mert vannak kerékpárutak, amiket az úttestből, vagy parkolósávokból kerítenek le nekik. De most nem sok más lehetőség van a városokban, mert a városi utak autókra és tömegközelekdési eszközökre lettek tervezve. Ha az egyik számára akarnak egy kis teret adni, akkor csak a másiktól lehet elvenni valamennyit.
2023. nov. 2. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

7

Sokszor muszáj is neki, hogy életben maradjon a sok agyhalott autós között... Mondom autósként. - Ő meghalhat, neked meg megkarcolódhat a kasztnid. Van különbség.

2023. nov. 2. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#8 Azért az nem kellemes, amikor a zebrán szétspriccelik a gyalogosokat, mer sietnek, viszont sokan száguldanak a járdán is.

Tény, olyan balesetet még nem láttam, amelyikben a kerékpáros miatt megsérült egy gyalogos.

2023. nov. 2. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!