Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Az uniós állampolgárok több...

Az uniós állampolgárok több mint kétharmada támogatja a belföldi vasúti személyszállítási piacok megnyitását a külföldi szolgáltatók előtt. Mit szóltok ehhez?

Figyelt kérdés

[link]


"Európai uniós közvélemény-kutatással bizonygatja az Európai Bizottság a belföldi vasúti személyszállítási piac teljes megnyitásának társadalmi támogatottságát. A testület a következő hónapokban mutatja be az úgynevezett negyedik vasúti csomagot, amely az európai vasúti piacliberalizáció utolsó elemeként a belföldi személyszállítást is lehetővé tenné a külföldi vasúti szolgáltatók számára korlátozások nélkül.

Az Eurobarométer felméréséből kiderül, a megkérdezett európaiak 71 százaléka támogatná a belföldi piac nyitását, 78 százalékuk pedig úgy látja, a liberlizációból csak előnye származna az utasoknak. „72% szerint csökkennének a jegyárak, 71%-uk szerint javulna az utasok részére nyújtott szolgáltatások színvonala, 70% szerint a vonatok kényelmesebbek és tisztábbak lennének, 68% szerint sűrűbbek lennének a járatok, 66% szerint pontosabbak lennének a vonatok, 63% szerint javulna a vasúttársaságok irányítása, 62% szerint pedig több állomást és szakaszt lehetne kiszolgálni” – olvasható az eredményeket összegző közleményben."


Vélemény?



2012. szept. 26. 10:58
 1/7 anonim ***** válasza:
94%
Hát ha azt nézzük, hogy a MÁV-nak köszönhetően Pestről a Balatonra nyár közepén egy agyonzsúfolt, koszos, büdös szerelvénnyel közel 3 órába telik leérni, én azt mondom, nyissák csak meg szépen azt a piacot, és ne felejtsenek el előtte még főbe lőni egy-két embert a megfelelő helyeken.
2012. szept. 26. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
73%
Több résztvevő normális országokban piaci versenyt jelent, azaz árcsökkenést és/vagy szolgáltatásjavulást. Mondom, normális, polgári demokráciákban, nem balkán-külsőn.
2012. szept. 26. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
58%

Jól hangzik. Én azért kíváncsi lennék az eloszlásra is. Magyarországon nyilván sokan titokban azt gondolnák, mások tisztább, kényelmesebb, pontosabb és olcsóbb járatokat indítanának, vagyis magas lenne a támogatás (kivéve az igazmagyarokat, ők kiárusításnak neveznék).


Viszont vegyünk figyelembe néhány tényt és szabályt. Nem hiszem el a magas támogatottságot Svájcba és Angliában, ahol közismert a konzervatív hozzáállás a helyi vasút támogatására (amely nagyon jó). Többek között az autóipari lobbi hatására világviszonylatban csökken az utasok száma, tehát csökken a kereslet. Jól szervezett minőségi közlekedésnek feltételei vannak, és főleg költséges. Például itthon a vasúthálózat katasztrofális állapota miatt a gyatra mozdonyaink is sebességkorlátozással közlekednek. Tehát nem adottak a gyors és pontos közlekedés feltételei. Vasúthálózat felújítása horribilis pénzbe kerül, aminek az árát vagy a költségvetés, vagy az utazók fizetik.


Összesítve: a gondolat jó, gyakorlati eredmény (árcsökkenés, javuló szolgáltatás) csak néhány helyen és csak kis mértékben várható (mert már vagy amúgy is elég jó, vagy túl drága a felfejlesztés), nálunk vagy nem jelent semmit, mert nem jönnek mások, vagy határozott és igen nagy fejlesztés és áremelés kell. Viszont a közlekedési piacot alaposan átrendezi a nagy és tőkeerős cégek javára. Erős a gyanúm, hogy az ő lobbitevékenységük eredménye ez, mint a "takarékos és környezetbarát" ámde pocsék villanyégők esetében.

2012. szept. 26. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
41%
Csak nekem van olyan érzésem hogy a közvélemény kutatást a privatizációból hasznot húzó kartellek rendelték?
2012. szept. 26. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

A vasút nem olyan, mint az árupiac...


Egy eléggé korlátos, alig fejleszthető infrastruktúra áll rendelkezésre, amit minél jobban ki kell használni. Maximum olyan "piacot" tudok elképzelni, ahol előre felosztják a járatokat a társaságok. Ha több társaság indít ugyanolyan irányba járatot, mégis ki fog 2 órát dekkolni az állomáson, hogy megspóroljon kétszáz forintot? Főleg, ha munkába jár. Ha pedig előre felosztják a járatokat, akkor meg piaci verseny nem lesz, az egész értelmét veszti.


Azt meg nem tudom, hogy a menetrendeket hogy akarják egyeztetni, piaci alapon ez egy folyamatos küzdelmet jelentene a társaságok között. Nézzétek meg, hogy egy tíz perces menetrendváltoztatás mekkora káosszal jár.

2012. szept. 26. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Hiába hozna például a DB új vonatokat, ha a pálya ugyan olyan rossz állapotban van.

Először az infrastruktúrát kellene fejleszteni, csak utána van értelme, hogy a MÁV megtendereztesse a járatokat.

2012. szept. 26. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Hát ha megnézed, milyen nálunk a MÁV, akkor nem csoda ha sokan mondják, hogy nyissák meg a piacot. Kérdés csak az, hogy valóban javulna-e a helyzet. Nos, ezt természetesen eléggé nehéz megítélni, de én inkább azt mondom nem valószínű. És meg is indoklom. Szerintem ez azt jelenti, hogy bárki korlátozások nélkül indíthat majd járatokat kicsiny hazánkban. Csakhogy a pályavasutat magát nem fogják privatizálni, vagy legalább is ez eléggé valószínűtlen, így a külföldi társaságok kénytelenek lesznek azt a pályát használni, ami van. És ugye innentől már nem nehéz kitalálni, hogy: felsővezetékszakadás, biztosító berendezés meghibásodása, egyvágányos szakaszon a két vágány hiányából adódó késések - mi a közös bennük? Ezek bizony annak a hibája, aki a pályáért felel...
2012. szept. 26. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!