Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Miért olyan drága szinte...

Miért olyan drága szinte mindenhol Nyugat- és Közép-Európában a vonatozás a fapados repüléshez képest? Ez a nagy környezetvédő Európa?

Figyelt kérdés

Majdnem minden Nyugat- és Közép-Európai országban drágább vonatozni, mint fapados cégekkel repülni. Különösen Angliában, ahol még gyors sebességű vasút sincs a Csalagút-London vonalon kívül.


Miért hagyják az európai kormányok, hogy a rengeteg szennyezőanyagot termelő fapados repülőcégek vegyék át az átlagember hosszútávú utazási módját a vasút helyett?


Nemrég jött ki egy cikk, hogy egy első osztályú retúr vonatjegy Cornwall-ból Észak-Skóciába 1000 font, röhej!



2015. febr. 27. 12:26
 1/3 anonim ***** válasza:

A fapados társaságoknál több rejtett költség van ami gyorsan drágábbá teheti az utazást, a kényelem fapadoson rosszabb mint egy első osztályú vonaton.

A "személyszállítási piac liberalizációja" a második bekezdésedre a válasz.

2015. febr. 27. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Én vonatoztam Kínában a kínaiak szupergyors vonatával.

Én is elképedtem a jegyáron, alig volt drágább, mint Magyarországon a sima, 120 km/h-val vagy néhol 80 km/h-val zötykölődő Intercity.

Aztán színvonalban, sebességben messze felette áll.

Kocsival/busszal az út 8 óra lett volna, de vonattal csak 3 óra volt.


Németországban, Franciaországban meg elég drága a nagysebesség, még az ottani lakosok közül sem engedheti meg magának.


Például Berlin-Hamburg 290 km-re van egymástól és a németek képesek 80 eurót elkérni egy vonatjegyért.


Csak mert "piaci alapon kell működtetni!!!!!"

kenjék a hajukra a piaci alapukat.

2015. febr. 27. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Ha számolsz egy kicsit: egy nagy sebességű vasúti pálya kiépítése minden kiszolgáló eszközzel együtt kilométerenként több milliárd forint, ha nem tízmilliárdos nagyságrend (a BP-Szfvár és a 100-as vonal felújítása is meghaladta a 2mrd forintot/km-t 4 évvel ez előtti árfolyamon és az csak felújítás volt).

Ha építesz egy korrekt nagy sebességű hálózatot ( pl ICE vagy TGV) az azért minimum pár tízezer milliárd forintba kerül.

Egy B737 megvan 15mrd forintból napi áron.


És akkor ez csak a bekerülési költség. Az üzemeltetési költségek is valszeg alacsonyabbak a repülőgépeknél.

2015. febr. 27. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!