Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mit szólnál egy ilyen oktatási...

Mit szólnál egy ilyen oktatási reformhoz? (csak vázlat)

Figyelt kérdés

A követelmények megemelése.

Az általános iskolai óraszám megemelése.

Első hat osztályban heti 8 óra matematika, 8 óra nyelvtan, 5 óra testnevelés.

Negyedik osztálytól heti 3 óra fizika, heti 3 óra történelem, heti 2 óra kémia, heti 2 óra biológia, heti 2 óra idegennyelv heti három óra irodalom.


Az általános és középiskola valóban egymásra épülne, tehát nem tanulnák ugyan azt kétszer. Például történelemből átveszik az anyagot részletesen 1492-ig, majd középiskolában innen folytatják.


Középiskolában továbbra is magas óraszámban tanítanának matematikát és a jelenlegihez képest megemelt óraszámban fizikát.


Egy szintű érettségi, amely nehezebb, mint a jelenlegi emelt szintű és csak idegen tanároknál írható.


Egyetemi felvételi dolgozat visszaállítása.


Bolognai rendszer megszüntetése.


Egyetemi tandíj elvesztett kreditek alapján számítva.


2010. jún. 27. 20:22
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
Szuper! Én benne lennék! És buktatni is lehessen, ugyanúgy, bármikor!
2010. jún. 27. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 anonim ***** válasza:
54%

Nem tetszik. A matematika és a nyelvtanóra túl sok, a többi túl kevés. A történelmet nem véletlen tanuljuk úgy, ahogy. Egy 10éves gyerek nem érti meg azt, amit egy 15 éves már igen, egyszerűen nem elég érett.

Az érettségi szerintem jó, hogy kétszintű, csak be kell még jól lőni a nehézségi fokokat. És az egyetemre való jelentkezés feltétele legyen az adott területből az emelt szint.

Egyetemi felvételi dolgozattal egyetértek.

Bolognai rendszer megszüntetésével nem, ez évszázadok óta jól működik, nekünk van cirka 500 év hátrányunk, nyilván nem 5 év alatt dolgozzuk le, de idővel igen, és az nagyon jó lesz, sokkal jobb, mint a "régi" magyar egyetemi rendszer.

A tandíjat nem értem. Az elveszített krediteket most is kifizettetik normális helyeken, szóval itt nyitott kapukat döngetsz.

2010. jún. 27. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/33 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem egy általános iskolás gyerek agya még nem elég fejlett ahhoz, hogy olyan részletesen megjegyezzen valamit, mint egy középiskolás.


Nem véletlenül tanít az általános iskola kevésbé részletesen.

2010. jún. 27. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/33 anonim ***** válasza:
100%
Ja igen, a legfontosabb, hogy hozzák vissza a buktatást elsőtől. Aki nem tudja az anyegot, az ne húzza le a többieket.
2010. jún. 27. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/33 anonim ***** válasza:
100%

Az érettségit nem hiszem, hogy nehezíteni kell, az emelt szintű azért nem olyan könnyű, ahogy én nézegettem.

A heti két óra idegen nyelv borzasztóan kevés. Azt naponta kell, és nem úgy ahogyan a mostani képzés folyik, az egy rakás f..s. Az idegen nyelv oktatását átszervezni teljesen mértékben.

Egyébkén nem rossz, kisebb módosítások még kellenek, de amúgy egész használható.

2010. jún. 27. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 anonim ***** válasza:
18%
A bolognai rendszer jó!
2010. jún. 27. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/33 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként a bolognai rendszert már csinálná vissza a gazdája ha bírná...
2010. jún. 27. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 anonim ***** válasza:
63%

Ebből csak a bolognai rendszer megszüntetését támogatnám, mert az tényleg kritikán aluli. További a tesi óraszám növelés is jó ötlet, mert az a heti egy-két tesióra ami most van hát az kb semmire se jó.


Egyetemi felvételi dolgozatot nem támogatom. Rengeteg ember van aki alapjába véve jó tanuló, csak izgul, és emiatt elszúrná az életét, holott gimibe színötös volt, vagy csak egyszerűen rossz napjakor van a vizsga és nem sikerül úgy neki. Szóval rossz az, ha egyetlen vizsga dönti el hogy ki mehet oda, ki nem


Tandíj ötlet se valami jó. Úgy kéne, hogy a hiányszakok tandíjmentesek, ahol pedig túltelítettség van, ott pedig a kellő %ot áttenni fizetősre kreditátlag alapján.


Több idegennyelv, kevesebb fizika. Vagy ha reál tárgyakat akarsz növelni, akkor a fizikát és a kémiát egységesen kell növelni, s vele együtt a bioszt is.


Az ismétlést töriből én jónak látom. Érted, kiskorodba tanulsz törit, 15 évesen már elfelejted, és 15 évesen szerencsés esetbe megjön az ember agya a tanuláshoz, így ha átismétlik újra, új dolgokat képes meglátni a töriben, nem csak magoladnó tárgyként tekint rá. Legalább szerintem így van.

2010. jún. 27. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 anonim ***** válasza:
68%

Alapvetően nem rossz, de két problémám is van vele.


1) "Az általános és középiskola valóban egymásra épülne, tehát nem tanulnák ugyan azt kétszer. Például történelemből átveszik az anyagot részletesen 1492-ig, majd középiskolában innen folytatják."


Ha csak ezt nézzük, akkor teljesen jó, de mi van azokkal, akik nem mennek középiskolába? Jó lenne, ha nem lennének ilyenek, de a legrosszabból kell kiindulni. Akkor azok pl. a történelmet csak 1492-ig ismerik?

Értem én hova akarsz kilukadni, és tetszik is, de ezt még át kéne gondolni.


2) "Egy szintű érettségi, amely nehezebb, mint a jelenlegi emelt szintű és csak idegen tanároknál írható."


Értem mit akarsz mondani, de szerintem ez nem olyan jó ötlet. Sok esetben a középszintű érettségi tényleg lekezelően könnyű, amin jó lenne változtatni, de a te ötletednek akkor lenne értelme ha egy szint lenne, ami a mostani emelt szintű erősségének felel meg. Ez viszont azokkal a diákokkal szemben marha nagy kiszúrás, akik egy-egy (érettségi)tárgyhoz nagyon nem értenek és nem is fognak vele foglalkozni a jövőben. Ez alatt természetesen azokat értem, akik annyira azért tudják az anyagot, hogy a középszintű érettségit egy gyenge négyesre megírják, de emelt szinten kettest vagy egy nagyon gyenge hármast kapnának.

Tudom, a cél az lenne, hogy mindenki mindenből jó legyen, függetlenül attól, hogy mivel fog foglalkozni. De be kell látnunk, hogy ez nagyon nehezen megvalósítható.


Az én javaslatom:

Nehezebb középszintű érettségi és egyetemi felvételihez kötelező emelt szintű érettségi legalább egy felvételi tárgyból és egy más tárgyból, ami nem kell az egyetemhez. Értsd: Mondjuk ELTE BTK történelem szakra kötelező történelem vagy magyar emelt szintű (legalább az egyik) és egy reál tárgyból is emelt szintű, ami lehet matek, fizika, kémia, biológia, földrajz.

BME építészmérnökire meg matek vagy fizika és egy humán tárgy (történelem, magyar, vagy valamilyen idegen nyelv) emelt szinten.


Persze ez is csak ötlet, de szerintem jobb lenne így.

Amúgy összességében nem rossz, amit mondasz.


Az ötödik lovas

2010. jún. 27. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/33 anonim ***** válasza:
29%

Utánanéztem, a bolognai rendszerrel nem 500, hanem 900 év lemaradásunk van :)


Azt leírhatná valaki, hogy miért nem jó? Mert ha mondjuk elbukja valaki a kötelező retorikát, mert nem tud beszédet mondani, nem kell évet ismételnie, csak azt az egy tárgyat? Szerintem ez nem negatívum. Ahogy az sem, hogy van lehetősége az embernek meggondolni magát, váltani. 18 évesen még gyerekek döntik el, és igen sokszor rosszul, hogy mit is akarnak az élettől.

2010. jún. 27. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!