Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Felsőzsolca miért nem csatlako...

Felsőzsolca miért nem csatlakozik Miskolchoz?

Figyelt kérdés

Mind 2 város jól járna. F.zs egy gazdságilag fejlődő városhoz csatlakozna, és tuti,hogy nem kezelné mostohaként a leendő zsolcai városrészt.

Miskolcnak meg jól jönne a demográfiai adatok felemelkedéséhez.

Rosszzul gondolom ezt a fúziót?


2019. jún. 18. 04:07
 1/9 anonim ***** válasza:
84%
Két szó: iparűzési adó. Ha csatlakoznának akkor az is Miskolcnak menne és ki tudja mennyi jutna vissza belőle. Most egy lakosra vetítve Zsolcának biztos sokkal több a bevétele mint Miskolcnak.
2019. jún. 18. 04:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

A költségek és az adók.

Ha egyesülnének, Felsőzsolca elesne az összes adótól, hisz Miskolc kapná meg. Ez nekik rossz. Ugyanakkor újabb, gyorsabb, jobb tömegközlekedést kellene kiépíteni, új villamos és busz hálózatokat, városi közlekedést, stb-t ( igen, a jelenleginél jobban ), ami nem olcsó beruházás. F.zs. jól járna, de Miskolcnak nincs rá pénze.

2019. jún. 18. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Ez a mai Miskolc mr nem régi szegény Miskolc! Pénz,költségek szerintem lennének rá a tömegközlekedési hálózat kialakítására. Amúgy F.zsolca egy 5.000 fős település.. szinte 10 percenként jár a városi busz oda/vissza.Szerintem ez bőven elég.
2019. jún. 18. 14:46
 4/9 anonim ***** válasza:

3# ha ilyen kérdéseket teszel fel, feltételezem Miskolcon, Felsőzsolcán vagy a közelében laksz és viszonylag gyakran jársz Miskolcra.

Na most ha te jársz Miskolcon, úgy mint én ( Avas mellett lakok, de a munkahelyem miatt mindennap kétszer átutazom a várost a centrum felé ), akkor látod az utakat. Látod a parkolókat. Látod az önkormányzati lakásokat. Úgy néz ki, mint aminek van pénze? Egekben a parkolási díj, drágább mint Debrecenben, a "Miskolc" tábla mellé egy "Vigyázat, úthibák" táblát is ki lehetne tenni olyan rossz, a buszmegállók jó részében TÉRKŐ van, ami lehet eleinte szép, ámde műszakilag egy meglehetősen fos megoldás, stb. És a hibákat nem javítják ki, nem újítják fel, nem cserélik ki. Úgy néz ki, mint ami rendelkezik több milliárd forinttal a közlekedés fejlesztésére?

Te is tudod, hogy hiába jobb a város mint mondjuk 10 éve, továbbra sincs pénze.

2019. jún. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Ez is igaz! De elkezdődik majd z Y híd, a belvárosi utak többsávosítása, gondolok itt a Vörösmartyra.. nyílván nem fog a képbe,látványba illeni a szomszédos lepukkant parkok,parkolók esetleg mellékutak. Persze! Már rég megkellett volna csinálni az elhanyagolt dolgokat, de majd most! Próbáljunk pozitívan állni a dolgokhoz.
2019. jún. 18. 16:22
 6/9 anonim ***** válasza:
79%
Mostanában a függetlenedés a menő, ilyen városhoz csatolások szerintem nem voltak a szocializmus óta. Az MVK-buszt így is megkapják, más nem hiszem, hogy kellene Zsolcának.
2019. jún. 19. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A közeli városok nagyvároshoz csatolása régi úgy:

régen hatalmi szóval vontak össze, vagy csatoltak el városrészeket, ma inkább az érdekek és a közakarat szabályozza ezt.

Mindenre volt példa: pl. Soroksár hosszas küzdelem után lett Bp. 23. kerülete, mert így sokkal jobban járt, mivel nem volt meghatározó , kellő mennyiségű bevételi forrása.

Budaörs meg hallani sem akar az önállóság elvesztéséről, mert gigantikus adóbevételei vannak!

Hasonló megfontolásból vált le Szegedről Algyő: Algyő arányaiban jóval gazdagabb Szegednél, köszönhetően a MOL-nak és a gáznak...

Legközelebb - szerintem a választások után - Debrecenhez fog csatlakozni jó pár település az agglomerációjából, mert a városnak kell a helyi munkaerő, a környéknek meg a munka és a fejlesztések. És Debrecen tele van pénzzel (2019 évre - Debrecen költségvetése: 174,8 milliárd Ft míg Miskolcé 47,3 milliárd Ft...)

Ha Felsőzsolca úgy látja hogy nem éri meg a csatlakozás, akkor nem fog csatlakozni.

Miskolc nem tudná jelenleg finanszírozni F.zs.-t is.

2019. jún. 20. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
55%
Budaörs mondjuk azért vicces példa, mert azt az iparűzési adót jórészt Budapestnek köszönheti... Ha várost alapítanék, én is egy húszezres kisvárost akarok Budapest agglomerációjában, amit aztán telerakok bazinagy bevásárlóközponttal :D
2019. jún. 20. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A lőtéri kutyát nem érdekli hogy az adóbevételeket kinek köszönheti: a lényeg az, hogy hozzá folyik be - és ő rendelkezik vele! Az, hogy a sok multi Budaörsre ment és nem Soroksárra, az nem véletlen.

És nem véletlen hoztam Szeged és Debrecen példáját sem: mindkettő jó példa a települések szétválására ill. egyesülésére.

2019. jún. 22. 03:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!