Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Hogyan működnek a harckocsikba...

Hogyan működnek a harckocsikban a "mindenevő" motorok?

Figyelt kérdés

Ugye van pár orosz tank,meg úgy tudom a Sherman is,amely elment benzinnel,gázolajjal,kerozinnal.

Hogy működnek ezek a motorok?


2011. nov. 2. 16:52
 1/4 anonim ***** válasza:
88%

Ezek négyütemű szívódízel motorok, erre megfelelően átalakítva. A szívódízel üzemmód egyik előnye az, hogy gyakorlatilag mindennemű éghető folyadékot el tud tüzelni, mert nem baj, ha alacsony a kompressziótűrése (épp attól gyullad be). A másik előny az, hogy mindegy, milyen a füst, nem teszi tönkre a turbót: kivezetik, oszt' annyi.

Ehhez mechanikus adagolót társítanak, ami azonban különbözik az autóba szerelt motorok adagolójától: a kenést a motor olajköréről kapja, a rajta áthaladó üzemanyag nem ken. Így aztán kis túlzással sósavat is lehet vele adagolni, nem teszi tönkre. Az alacsony adagolási nyomás miatt az üzemanyag összenyomhatósága részletkérdés, az adagolás pedig csak úgy nagyjából történik. Nem centizik ki olyan pontosan, mint a közúti motorokon, az adagoló benyom munkaütemenként annyi létyót, hogy híg trágyalé esetén is elketyegjen a motor.

Összességében ezek az erőforrások nagyon kezdetlegesek, pontatlanok, durvák. Alacsony a fajlagos teljesítményük, alacsony a fordulatszámuk, rossz a hatásfokuk, viszont éppen ezért nincsenek is kihegyezve az üzemanyagra. Amit beléjük töltenek, azzal elvannak, de messze nem használják ki maximálisan a lehetőségeit.

2011. nov. 2. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Viszont ha így van, az egy harckocsiba jó(II. vh idején) kevés az üzemanyag, de el megy mindennel. Nagy előny lehet.
2011. nov. 2. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Sikoltó ***** válasza:

utolsó:

bocs de itt valamit félreértettél

a 2. VH-s motorok még kezdetlegesebbek voltak mint pl az MTU mindenevő motorok. Egy Tigris/párduc motorja zabált mint egy orosz nagycsalád, ugyanakkor azátlag élettartalom 1000km volt. Ráadásul elég kényes volt az üzemanyagra. A benzin üzem meg eleve hátrány volt mert a benzin találat esetén begyullad míg a dízel üzemű orosz tank motorok nem égetk ki.


Amúgy motorikusan a T-34 dízele volt a csúcs a sorozatgyártmányokban. Igénytelen, közepesen jó teljesítmény/méret aránnyal bírt és a fogyasztása is türhető volt lóerő-kilóméter/liter szempontból. (PERSZE ez NEM orosz talállmány, a christie tankokkal egyetemben az usa-ból jött a motor)


A mindenevő dízelek hatásfokához annyit tennék hozzá hogy a méret/lóerő arnyban még ezek a motorok is hozzák azt amit egy átlag autó dízel motorja tud, tehát a "primítivet" úgy értsétek hogy szándékosan vannak lebutítva sok szempontból, azonban igenis technikailag csúcsgépekről van szó. Egy-egy MTU motor szinte elnyúhetetlen, álitólag (nem tudom hogy ez csak honvédségi urban legend vagy ki is lett próbálva) még erősebb pálinkával is eldöcög.

2011. nov. 2. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
A mindenevő dízelt nem zavarja az, ami a Bradley motorját pl. igen: magas kén, paraffin tartalom. A katonai holmiknál szükségképpen szélesebbnek kell lennie a toleranciának, ezt a nyugati tervező irodák előszeretettel elfelejtik.
2011. nov. 12. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!