Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Egy páncélozott járműnél mi...

Egy páncélozott járműnél mi az a határ ahol már nem kerekeket, hanem lánctalpat érdemes használni?

Figyelt kérdés
2013. okt. 17. 15:11
 1/7 anonim ***** válasza:
79%

ilyen határ nincs

ha más nem tömör keréken elgurul a 100 tonna is ha elég nagy felületen érintkezik pl 2X8 kerék

2013. okt. 17. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
79%

"Egy szakirányú amerikai összehasonlító vizsgálat a terepjáró járműveknél 10 t járműtömeg alatt a kereket, 20 tonna felett pedig kifejezetten a lánctalpat javasolja."

[link]


De ez is inkább csak tapasztalati érték, nem valódi szabály.

2013. okt. 17. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
79%
Voltak szovjet terepjáró (ZIL) teherautók, amik több, mint 30 tonnásak voltak. Szóval ez nagyon sokmindentől függ.
2013. okt. 17. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Shai-Hulud ***** válasza:
79%

Az, hogy milyen talajra szánják. :-)


Nem a jármű súlya a döntő, bár természetesen az is sokat számít. De a viszonylag kis súlyú szállító járműveket is fel szokták szerelni lánctalppal, ha feltehetően felázott, laza, vagy éppen havas talajon történő közlekedésre szánják.


Persze az is tény, hogy a nagyobb súlyúakat inkább lánctalppal szerelik, mert nagyobb súlyt képes elosztani a felszínen, mint akár több kerék.


[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

2013. okt. 17. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
80km/h alatt.
2013. okt. 17. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Sok az igazság abban amit írtatok.

Általában 20 T fölött már inkább lánctalpas. Azonban sokat számít az alkalmazási környezet. Pl. urbanizált területre tervezett cuccoknál gyakoribb a gumikerék nehéz péncélzat és fegyverzet esetén. (Lásd Francia AMX vagy olasz Iveco gyártmányok). A sivatagba szintén a gumikerék az alklamasabb (szintén a Franciák a példa , Panhard, ill AMX).

A fegyverzet szintén döntő. A nehéz-fegyverzetet a láncos jobban viseli.

Az éppen aktuális politikai-technikai helyzet (háborús tapasztalat)szintén mérvadó. Lásd: 2. vh-ban még féllánctalpasok is voltak, azonban az idő túlhaladta őket. A franciák a sivatagi gyarmataik miatt gumikerékre szerelték még a nehéz lövegeiket is (a láncot marhára koptatja a sivatagi homok, ezért gyakran szakadnak). A hidegháborúban a várható atomtámadások ellen valamire való védelmet csak a HK jelentett, aminek nem gyulladt meg a gumija. Még a lövészjárművek nagy része is láncos lett (Marder, BMP, Warrior, M113 stb) A hidegháború után a jugoszláv háború illetve 1. iraki háború, megint a gumikerekeseket hozta helyzetbe. Európa utakkal szeldelt területén illetve városokban a gumikerekes gyorsabb, és olcsóbb. 2. iraki háború, meg afganisztán miatt megint a nehéz HK a divat. (azóta van megfelelő technológia a lánctalp homok elleni védelmére.

2013. okt. 22. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Pok800 ***** válasza:
Osztom az elötem válaszolok véleményét.Nem a jármü tömege a mérvadó hanem hogy hol kivánják alkalmazni.Valamint a 2.-ik vh.-ban használt un féllánctalpasok(SDKFZ 7/1 és tsa)Bár ezekhez hasonlokkal mostanában is lehet találkozni csak modernebb kivitelben.
2014. nov. 7. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!