Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy lehetséges,hogy egy...

Hogy lehetséges,hogy egy privát vasúti cég olcsóbban adja a jegyeket, mint a MÁV és színvonalban, szolgáltatásokban mégis messze felülmúlja?

Figyelt kérdés

[link]



Végre, Magyarországon megjelent egy privát vasúti személyszállítási cég.

Szlovákiában, Csehországban már évek-óta működik ez a cég és nagyon sikeres.



Egy privát cég, olcsóbban ad jegyet, mint a szocialista mamut MÁV.



Ezeket csak azért írom, mert Magyarországon gyakori, hogy sokan kézzel-lábbal tiltakoznak az ellen, hogy privát személyszállítási szolgáltatók jöjjenek.Mert, akkor 5x annyi lesz a jegy, meg minden spórolni fognak....stb

Nem így történt.



2020. júl. 20. 19:50
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

"piaci verseny egyáltalán létezhet"

hány magántársaság van kis hazánkban?

a startot is beleértve?

miért nincs a startnak egyetlen normális tehervonata sem? hm?

2020. júl. 20. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
47%

#11



"hány magántársaság van kis hazánkban?"a startot is beleértve?"


Máv-Start az nem állami cég, én úgy tudom az...


"miért nincs a startnak egyetlen normális tehervonata sem? hm?"


Volt Rail Cargo néven, 2008-ban eladtátok.

2020. júl. 20. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Ezek a magán személyszállító vasúttársaságok csak a távolsági forgalomban tevékenykednek, itt nagyon magasak a jegyárak, sok az utas.


A MÁV az egész országot kiszolgálja, azokat a területeket is, ami eredendően veszteséges.


A buszközlekedés talán szemléletesebb, ott bárki vehet autóbuszt, indíthat magán buszjáratot szabadon, mégsem teszik. Még a magyar nagyvárosok között (pl. Pécs-Szeged) sem, nemhogy a falvakból bejárni, pl. Kaposvár-Juta szakaszon. Ezzel szemben a nemzetközi forgalomban szinte csak a magán társaságok dominálnak, van pl. rengeteg Budapest-Lyon, Budapest-Barcelona és hasonló közvetlen Nyugat-Európai járat.


A MÁV közfeladatot lát el, megrendelője a Magyar Állam.

A versenyszféra által nyereségesen üzemeltethető viszonylatok csak a töredéket jelentik, az utasforgalom is csak a töredéke a MÁV teljes utasforgalmának itt.

Már az is kérdéses, hogy miért kell az ilyen kivételes viszonylatokra beengedni a versenyszférát. Hiszen ez a kevés szakasz nyereséget termel a MÁV, ezzel a Magyar Állam számára is, ezzel pedig erről lemondunk az adófizetők kárára.


A nyugati országokban is jelen vannak a személyszállítást is végző magán vasúttársaságok, de az állami mamutot nem tudják kiváltani (DB, SNCF, stb).

2020. júl. 21. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Vízfej, jogos

Az is tény, hogy a MÁV nagyon leamortizált drága üzemeltetésű járműparkkal rendelkezik, új járműveknek olcsóbb az üzemeltetési költségük.

2020. júl. 21. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!