Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy lehetséges,hogy egy...

Hogy lehetséges,hogy egy privát vasúti cég olcsóbban adja a jegyeket, mint a MÁV és színvonalban, szolgáltatásokban mégis messze felülmúlja?

Figyelt kérdés

[link]



Végre, Magyarországon megjelent egy privát vasúti személyszállítási cég.

Szlovákiában, Csehországban már évek-óta működik ez a cég és nagyon sikeres.



Egy privát cég, olcsóbban ad jegyet, mint a szocialista mamut MÁV.



Ezeket csak azért írom, mert Magyarországon gyakori, hogy sokan kézzel-lábbal tiltakoznak az ellen, hogy privát személyszállítási szolgáltatók jöjjenek.Mert, akkor 5x annyi lesz a jegy, meg minden spórolni fognak....stb

Nem így történt.



2020. júl. 20. 19:50
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
26%
Mivel nincs konkurencia, miért adná olcsóbban a jegyet, ha ennyiért is megveszik? Most, hogy van magánvasút, aminz minden fontos vonalon elindulnak, a MÁV is kénytelen lesz árat csökkenteni. A televonatból is látszik, hogy annyiért is megéri nekik járatni, majd az összes vonatra annyi lesz a jegy.
2020. júl. 20. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
25%

nem mindegy, hogy néhány tucat nem prodoktív munkát végző kolegát kell eltartani vagy mondjuk 5000-et.....

és egy magáncégnél a nem produktív is inkább produkív, mert sokszorása feladatot végez el mint mondjuk a startnál ülő ilyen-olyan bújtatott munkakörben dolgozó akárki aki csak akkor lát vonatot ha küldenek neki egy képet mailban.

2020. júl. 20. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
62%
Tényleg vannak olyan tájékozatlan emberek, akik azt hiszi, hogy a tömegközlekedés abban a versenyszféra szabályai érvényesülnek? Eleve az állami megrendelő szabja meg a jegyárakat, tehát ilyen, hogy "majdaettűlbecsökkentamávis" minek írtok ki ilyen kérdést, meg osztjátok az észt, ha alapszinten se ismeritek, hogy hogyan működik a rendszer?
2020. júl. 20. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
85%

Egyfelől üdvözlöm, és tényleg jó, és szerintem sincs valami rendjén a tömegközlekedési jegyek áraival...

Azért ne felejtsük el, hogy más egy vasútvonalat bérelni, napi kétszeri alkalomra, és más azt teljes mértékben infrastruktúrában fenntartani.

Egy dolog az, hogy a legnyereségesebb útvonalra tudnak versenyképes árat biztosítani, de kétlem, hogyha minden más útvonalra is nekik kéne biztosítani, akkor is ezzel a km árat tudnák állni. Így meg az van, ami a postánál is volt: a jó boltokat kiszervezték, és maradt a dög veszteséges maradék, aztán csodálkoznak, hogy nincs nyereség, és az egész posta egy rohadás.

2020. júl. 20. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
71%
Úgy lehetséges, hogy csalnak! Nagyon könnyű nyereséget realizálni, ha csak a nyereséges szektorokban versenyzel valakivel. Meglátnám, hogyha nekik kéne kiszolgálni az összes vasútvonalt mennyire lenne működőképes a dolog. Sokkal drágább lenne a MÁVnál.
2020. júl. 20. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
41%

"más egy vasútvonalat bérelni, napi kétszeri alkalomra, és más azt teljes mértékben infrastruktúrában fenntartani."


arra utalsz hogy a Start fenntart?

mert nem! nem tartja fent az infrastrukrtúrát, csak használja ahogy más magán is!


minden vonatot ami a menetrendben szerepel ugyanúgy megrendelnek és ugyanúgy 'behúz' a VPE mint akármelyik megánvasúttársaságnál!

csak nem csak 12-ére, hanem egész évre :D


"a versenyszféra szabályai érvényesülnek?"

igen!

most kezdődik ez a folyamat!


"Eleve az állami megrendelő szabja meg a jegyárakat"

magáncégnél?

A Witt Airnél is csak támogatás van a Pristinai stb. járatoknál, de nem az állam mondja meg mennyibe kerüljön.

Ennyi erővel azt is megszabhatná, hogy az MMV mennyiért vigye a cukorrépát??

2020. júl. 20. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
15%

"nekik kéne kiszolgálni az összes vasútvonalt mennyire lenne működőképes"

de nem nekik kell!

megint az ostoba, 40-50 évvel ezelőtti mentalitás és gondolkodás az etalon nálatok. Ezért nem fog a fajtád soka egyről a kettőre jutni és besavanyodni, csak hőbörögni, hogy a másiknak miért jobb?

2020. júl. 20. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
66%
Úgy, hogy a privát cégnek nem kell egy hatalmas vízfejet fenntartania, illetve abból nem talicskázza ki a milliárdokat a vezetőség.
2020. júl. 20. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
33%

Kérdező

A MÁV-nak nem csak olyan vasúti szakaszokon kell a szolgáltatást nyújtania, ahol telt kocsikkal utaznak, hanem ott is, ahol rendszeresen csak néhány utas van, de mégis mennie kell a szerelvénynek és mind a teljes vasúti személyzetet fenn kell tartani, mint a vasúti hálózatot.

Ez most olyan, mint amikor megjelentek a reptereken a fapados járatok. Ott is megdöbbentően olcsóbbak voltak a jegyek, azonban az utazás minőségében is okozott ez visszaesést.

Tényleg nem baj ha nem adnak rendes kaját egy 2 órás repülőúton, mert így legalább ki tudom fizetni a repülőjegyet - tehát nem volt vele gond. Csak azt is meg kell érteni, hogy ha valamiért kevesebbet kell fizetni, akkor valamire kevesebbet is fognak költeni.

2020. júl. 20. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
70%

6,7! (mert gyanítom ugyanaz a válaszoló írta)


Szóval te és még néhányan abban a tévhitbe ringatjátok magatokat, hogy a tömegközlekedést, ami úgy általában véve államilag dotált alapon megy, szóval, hogy azt lehet piaci alapon üzemeltetni, nem lehet. Aki próbálkozott vele, az szinte mind befürdött, vagy eleve csak ott kapott egy szeletet, ahol az állam szándékosan ki akart vonulni. Eleve nem értem, hogy hogy a fenében gondolod, hogy egy olyan vasúti pályát, amit a magyar állam adófizetőinek pénzéből újítanak fel, azon bármiféle olyasmi, hogy piaci verseny egyáltalán létezhet. Itt már elbukik a dolog. Nem is szólva arról, hogy mi értelme van annak, hogy pont a nyereséges viszonylatokat adjuk oda másnak, miközben a szart meg megtartjuk, nagyon "okos" gondolat.

Tudod ha valakinek van tíz boltja, amiből három nyereséges, három nullszaldós és négy veszteséges, és nem zárhatja be egyiket sem, különben bukja az üzemeltetési koncessziót, szóval ezek után, ha valaki nyit egy boltot az egyik nyereséges üzlet mellé, akkor az eddig nyeresége is csökkenni fog. Lehet, hogy az új bolt méretgazdaságosság miatt például olcsóbb lesz, hiszen nekik nem kell egy egész láncot üzemeltetni, csak kipiszkálhatja magának a javát.

Eleve jelenleg is zajlik egy folyamat, hogy a távolsági buszokat sorra szüntetik meg, hogy ne csináljanak konkurenciát a MÁV-nak, elég abszurd helyzet volt eddig is, hogy az államilag dotált volánok versenyeztek az államilag dotált MÁV-val. A végeredmény egy brutális pénztemető volt.


A MÁV jegyárait a minisztérium szabja meg, ők nem tudnak semmiféle kedvezményt kínálni piaci alapon, mert nem ők döntenek erről. -mert látom nem értetted meg elsőre.


"de nem nekik kell!"


De valakinek muszáj, és nem tudom, hogy vagy vele én nehezményezem azt, ha valaki kiviszi a nyereséget, ami amúgy itthon is maradhatna, hogy utána még több állami pénzből üzemeltessük, azt, ami meg veszteséges, lásd. írták fentebb a posta történetét.

2020. júl. 20. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!