Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért csak ezeket az adatokat...

Miért csak ezeket az adatokat publikálják ?

Figyelt kérdés
Ha tv-ről beszélünk főleg az Origon szoktam olyan cikkeket látni , hogy a mit tudom melyik intézet vagy hivatal szerint a Tv2 kenterbe veri az RTL Klubot meg , hogy ott a legnagyobb a nézettség a magyarok körében. Az online tartalmakról az adatokat miért nem publikálják ? Mondjuk, hogy egy nap hányan néznek YouTube tartalmat(akár gameplayt,vlogert,zenét,vicces videót, állatos videót stb..) vagy Twich,Netflix,HBOGO sb . Tehát az online tartalmakat. Valamint szerintetek ezek népszerűbbek ,mint a sima tv adók ?

2020. júl. 21. 08:54
 1/3 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:

Én régebben figyelgettem, volt még régen egy oldal ahol havonta (?) követték Youtube videósok nézettségét, és a havi nézettség alapján rangsorba tették őket.

Gondolom még most is meg van ez, azóta én már nem követem.

2020. júl. 21. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

történelmi okai vannak. régen nem volt net, csak a tévék nézettségét mérték és a tévék egymással álltak csak versenyben. ugyanez a helyzet a nyomtatott lapokkal is. a nyomtatott lapok példányszámai is egymással vannak versenyben és nincs is értelme összehasonlítani az online forgalmi adatokkal.


az is történelmi különbség a hagyományos média termékek és az online tartalmak között, hogy a hagyományos média nem olyan pontosan mérhető, mint a netes tartalmak. a nyomtatott lapoknál csak a nyomtatott példányszám és az eladott példányszám ismerhető. hogy hányan olvassnak el egy megvett lapszámot egy családban, vagy hogy mennyit olvasnak el egy újságból, amit megvettek, totál nem tudható, csak saccolni szokták, hogy általában három ember olvas egy példányt a családokban.

a tévéknél is csak saccolt nézettségi adatok vannak, mert különböző cégek különböző fókuszcsoportokat vizsgálnak és abból a párezer fős reprezentatív mintavételi csoportból felszorozzák, hogy mit mennyien néztek az országos lakosságra vetítve. de ez csak statisztika, nem a valóság.


ezzel szemben viszont az online tartalmaknál pontosan mérhető, hogy melyik oldalakat hányan nyitották meg, mennyi időt töltöttek el az oldalon, melyik videót hányan nézték meg és hány perc után csukták be.

azt még az online rendszerek sem tudják megnézni, hogy odafigyeltél-e, miközben ment a videó, olvastad-e a cikket, amíg nyitva volt, vagy csak megnyitottad és közben telefonáltál, a hívás végére meg már nem is melékeztél, hogy miért nyitottad meg, úgyhogy be is csuktad. szóval ez a statisztika sem pontos, de lényegesen pontosabb a hagyományos média adatainál. pont ezért nem is lehet a két rendszer adatait összehasonlítani, mert totál más dolgokat és máshogyan mérnek.


Az HBOgo, Netflix, stb. meg valószínűleg egyáltalán nem érdekelt benne, hogy publikáljon nézettségi adatokat, mivel nem reklám alapú az üzleti modelljük, hanem előfizetéses. Aki egyszer előfizet, az mindent nézhet, mindegy mit csinál a rendszerükben, már fizetett. Az ilyen csatornáknál már a régi tévés időkben (HBO ugye) is csak az előfieztők száma volt fontos mérőszám. Hogy azon belül ki mikor mit néz, legfeljebb azt segít eldönteni, hogy milyen kínálatot állítsanak össze, de még ezt sem biztos, hogy befolyásolja, mivel a kínálat inkább üzleti alkuk kérdése, szóval hagyományos tévé esetén drágább volna mérni, mint amennyi jelentősége van (ma már online valószínűleg mérik, mert könnyű). Ha egyáltalán mérik a nézettséget, akkor sem kell nézettségi adatokkal versenyezniük a hirdetési bevételekért

2020. júl. 26. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

a hagyományos média és azok kiszolgálói (pl. a nézettségi adatokat mérő cégek) nem is érdekeltek benne, hogy az egyre romló tévés és nyomtatott adatokat összehasonlíthatóvá tegyék az online adatokkal.


az online adatokat általában azok szokták publikálni, akik ezen a piacon érdekeltek. online lapok és YouTube csatornák hirdetéseit értékesítő cégek, csatora management ügynökségek, stb.

2020. júl. 26. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!