Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi lenne, ha egyszer végre...

Mi lenne, ha egyszer végre nem a fővárossal foglalkozna az aktuális kormány, hanem vidékkel?

Figyelt kérdés

Az 31. hülye híd megépítése helyett mondjuk, lecserélnék a Nyíregyháza - Budapest közötti vasútvonal 30 éves vagonjait.


De ez csak 1, a rengeteg tennivalóból...


A fővárosban csak 1-2 milla ember él, vidéken mégiscsak 8 milla.


2011. júl. 24. 19:33
1 2 3 4 5
 11/43 anonim ***** válasza:
81%

Lehet,hogy Budapest többet "termel". de sokkal többet is költ,mint a vidék. Elég csak a BKV-t,a sport- létesítményeket,színházakat említeni. De még lehetne sorolni,hogy mire költik az adózók pénzét.

Pedig ezekre vidéken is lenne igény.

A pestiek éhen halnának a vidék nélkül.

Sehol másutt,tőlünk nyugatra,de még az USA-ban sem költenek arányaiban ennyi pénzt a fővárosra,mint nálunk.

2011. júl. 24. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/43 anonim ***** válasza:
88%

"Amúgy a MÁv-ot hagyni kellene csődbe menni."

Na ez a világ legnagyobb marhasága. Inkább fel kéne fejleszteni Európa színvonalúra. Ha jó vasúti pályáink lennének olyan teherforgalom lenne, hogy öröm lenne nézni, óriási bevétel lenne. A személyszállítás fejlesztése esetén meg még a repülővel is versenyezhetne. Egyrészt egy vonatjegy mindig olcsóbb lesz a repülőjegynél, másrészt ma már párszáz km/h elérhető. Ha hozzáadod, hogy a reptér a városok szélén van, ki kell menni előbb, és még drága is, a vonat már jobban megéri.

2011. júl. 24. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/43 anonim ***** válasza:
29%

"Pedig ezekre vidéken is lenne igény. "


Színház? Mozi? Vannak is ilyenek, csak alig tudnak megélni, mert nincs néző! Bátyám otthon lakik vidéken, volt színházban nem egyszer, és jó ha negyedház volt! A moziról nem is beszélve! Abban igazad van, hogy szükségünk van a vidékre, de a vidéknek is Budapestre! Ezt úgy képzeld el, hogy Budapest a méhkirálynő és a vidék a dolgozók!

2011. júl. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/43 anonim ***** válasza:
81%
Én kecskeméti vagyok és mi is meglennénk a főváros nélkül. Tudtommal még mindig Kecskemét környékének van a legnagyobb tanyavilága, van itt elég szántóföld, Mercedes gyár, Knorr-Bremse, Hilti, Phoenix Mecano. Itt is megvan minden ami egy jól működő nagyvároshoz kell, sőőt több jutna ha nem Pestet kéne "táplálnunk". Mi is szívunk a 4-es metroval, a BKV-val, pedig aztán mi egy percet nem töltünk metróban vagy BKV-n.
2011. júl. 24. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 anonim ***** válasza:
82%
Akkor csak érezd jól magad ott, én meg jól elvagyok itt. Mérnökként dolgozom egy multinál, országos viszonylatban is jól keresek, kertes házban élek a munkahelyemhez képest város másik szélén, mégse megy el az utazásra a fél napom. Kocsival 10-15 perc alatt ott vagyok, attól függ mennyire sietek. Szép a környék és itt is megvan minden, amire szükségem van. Végül két nyugat-magyarországi város között is van különbség, mert egyáltalán nem mindegy, hogy az ember például Győrben vagy Celldömölkön él (nem akartam megbántani a cellieket).
2011. júl. 24. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/43 anonim ***** válasza:
28%

" Mi is szívunk a 4-es metroval, a BKV-val, pedig aztán mi egy percet nem töltünk metróban vagy BKV-n."


Igen, minden adófizető pénzét költjük a metróra. A vidékiekét is. Nem használjátok a metrót? Na és? A mi adónkból is épül egy egy vidéki város főtere, vagy valami más, amit pedig mi pestiek nem használunk! Ennyi erővel ne építsünk sehova semmit? Gondolkodjatok már!

2011. júl. 24. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/43 anonim ***** válasza:
100%

"Na ez a világ legnagyobb marhasága. Inkább fel kéne fejleszteni Európa színvonalúra. Ha jó vasúti pályáink lennének olyan teherforgalom lenne, hogy öröm lenne nézni, óriási bevétel lenne."


Kár, hogy nem a magyar zsebeket gazdagítani, hiszen a teherfuvarozást régen eladtuk az osztrákoknak, akik szép lassan csődbe is viszik. Ráadásul a szervezés se áll a magaslaton, ezért többször napokig tart, még egy tehervonat végigmegy az országon. Ez a szállíttatóknak nem túl kedvező.


Személyszállítás: naponta mindössze a magyarok 3%-a, azaz 300 ezer ember használja a vonatot. Mégis többet költünk rá, mint a 24 Volán társaságra (BKV-n kívül) együttvéve, holott ők naponta kb. 3 millió embert szállítanak. Sok az országban az aprófalvas térség, ahol csak a hátrányai jelentkeznek a vasútnak. Akkor működne jól a közforgalmú közlekedés az országban, ha csak a nagyvárosok között lenne vasúti összeköttetés (nem állna meg a vonat minden bokornál) és az autóbusz töltené be a rá-, illetve elhordó szerepet.

2011. júl. 24. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/43 anonim ***** válasza:
42%
A pesti az olyan mint a sáska. Öntheted bele a tejet, a gabonát vékaszám. Tömheted hússal, tojással, felzabál ez mindent. De hasznot nem hajt.
2011. júl. 24. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
87%
Ha fejlesztenénk a vasutat, akkor nyilván népszerűbb lenne, de ez így a 22-es csapdája.
2011. júl. 24. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 anonim ***** válasza:
100%

"Köszi szépen, de mi itt a nyugati megyékben egész jól meglennénk. Nekünk ez a hely kellően élhető, sőt statisztikák szerint tovább is élünk, mint az országos átlag."


Én keletről írok, Békés megye. Nálunk is tűrhető a helyzet. Sokan sírnak, hogy kevés a munkahely, de mindent meg tudunk termelni magunknak, már aki nem lusta. Bőség van, sok jószág, jól termő fődek.

2011. júl. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!