Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » 1-10-es skálán, mennyire...

1-10-es skálán, mennyire tartod fontosnak a történelem oktatását hazánkban?

Figyelt kérdés
2013. máj. 26. 20:08
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
41%
8, a google és a korlátlan információhozzáférés korában feleslegesnek tartom Hannibál 38. csatájának az évszámát is kötelezően megtanulni. A jelenlegi kb. 70:30 arányú magyar és magyar vonatkozású vs. világtörténelem is kicsit morbid, ennyire azért nem vagyunk fontosak.
2013. máj. 26. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 ConnectCare ***** válasza:
Szerintem az fontos, hogy tudjuk, hogy mi volt a múltban, de én sem kötődnék ennyire az évszámokhoz. Inkább szerintem az lenne a fontos, hogy mi miért történt. És azt is részletesen magyaráznám, hogy a múltbéli dolgok miatt mi miért úgy van ma, ahogy van. Abszurd pl. szerintem, hogy le lehet úgy érettségizni, hogy valaki minden évszámot tud, de fogalma nincs arról, hogy a bíróságoknak miért kell függetlennek lenniük vagy hogy tulajdonképpen mitől jogállam egy jogállam. Ezek szerintem az életben később fontosabbak lennének, mint az évszámok, amellett, hogy történelem tanítása nélkül ezeket sem lehet megmagyarázni senkinek.
2013. máj. 26. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:

Fontos, jelenleg is sokat tanítják, csak az arányokkal van a baj.


Én nagyobb hangsúlyt fektetnék a XX-XXI. század történelmére, például a 90 utáni történelmet alig tanítják.

2013. máj. 26. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
1000, de a valos történelem és nem az ábrándokkal hülyitést!!
2013. máj. 26. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:

„valos történelem és nem az ábrándokkal hülyitést”


Konkrétan mit értesz utóbbi alatt?

2013. máj. 27. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:

"A történelem oktatás fontos, a mostani oktatás minősége viszont azért megkérdőjelezhető.

"


Ezt jól mutatja a sok szélsőséges tini megjelenése.

2013. máj. 27. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:

Szerintem 4 es . Fontos egy két dolgot tudni hogy mi miér van és a mostani berendezkedés miből alakult ki.

De egyiptomtol rómabukásáig mindent átveni évszámokal csak idő pocsékolás. Vagy az elmult ezer év ijen részlets oktatása mikőzbe a 2 vn utáni eseményekről szinte semi mo on de a tartárjárás és mohácsi vész dátuma fontos. pedig az elmult 100 év esményei határozák meg a mostani hejzetet és ezekre hivatkoznak mindig nm pedig a Egyiptomi Perzsa háburukra vagy a gőrőg istenekre és kulturára.


Viszont a trőrténelemnél a matek , angol , fizika , kémia

mormális informatika oktatás fontosab lene. Normális allat nem a szüvegszerkesztő 10éven át való oktatást értem.

2013. máj. 27. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
10
2013. máj. 27. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

Hagyjuk már ezt az ósdi politikai maszlagot, hogy összefüggésekre és nem évszámokra kell tanítani a gyerekeket!Mert marhaság. Két okból nem összefüggésekkel, hanem adatokkal (évszám, uralkodó, rendelet stb.) célszerűbb tömni a nebuló fejét. Az első mert ebben pár szélsőséges idiótát leszámítva a puszta adatokat nem kérdőjelezi meg senki, tehát konszenzus van az ügyben . Másodszor az átlag körüli tanuló fejébe csak mindössze ennyi fér bele.


Ahogy a reál tantárgyaknál világosabban látszik, ott vagy érti a diák és utána szerzi a jó jegyeket vagy nem érti és akkor át kell rugdalni valahogy. Vagy rövidtávú memóriafejlesztéssel (korrepetor vagy ingyen a tanára), vagyis a fejébe verik a tananyagot, vagy nem éppen legális eszközökkel.


A humán tantárgyakból meg azok hasalnak el, akik nem hajlandók sem az órán sem otthon időt szánni a tananyagra, vagy morzsányi agyukba semmilyen séma ( különböző nyelvek) vagy adat (történelem) nem marad meg. Szóval hatékony a rendszer.


Azért nem várják el, hogy komolyabb összefüggéseket fedezzen föl és illessze be TARTÓSAN az ismeretvilágába, mert a diákok 90%-a egyszerűen alkalmatlan rá, a maradéknak meg lehet szakkört tartani, fakultációra vagy versenyre küldeni, szóval tehetséggondozás folyjon. Meg nekik nem kell összefüggéseket magyarázni nekik megy már maguktól. Lehet kiigazítani pontosítani, növelni a látókört, de nem szorulnak már arra, hogy a tanár mondja meg a frankót.


Az átlagembert módszeresen túlbecsülik, mert már az iskolában sem képes önállóan gondolkodni,csak jobb esetbe beseggelni a tananyagot, ami körülbelül a dolgozat megírása után 3,35 percig marad a fejében, rosszabb esetbe az se sikerül. Az utóbbit komoly munkával rá lehet venni, hogy az előbbi csoportba tartozzon, de önálló gondolkodásra akkor sem lesz képes. Hiába tömöd bele a jobb képességű humán alapú hangszórók fejébe a tudást, ha rögtön elfelejtik. Semmi értelme többet tanítani, ha használható tudás ugyanúgy nulla marad. Csak a diktatúrák módszere az, hogy az önkényes következtetéseket plántálják bele a kölykök tudatalattijába bármiféle gyakorlati eredmény nélkül. Persze mutogatni lehet a diákokat, meg ideológiai fontossága is van, de alapvetően semmi gyakorlati haszna nincsen.


A szóbeli érettségit is ezért bukják el módszeresen a diákok, mert évszámokkal nem lehet húsz percet kitölteni. Persze szélsőséges esetben fejből meglehet tanulni a könyvet (mikor érettségiztem volt szerencsém egy ilyen lányhoz, komolyan megnéztem és még a kötőszavak is stimmeltek) és gyorsan elhadarni és a maximum pontszámot megkapja rá, csak az ilyen ritka. Mondjuk az érettségit olyan gyermetegül pontozzák, hogy a gondolkodó és nem gondolkodó embereknek közötti különbséget az osztott osztályzat nem tükrözi híven. Egyszerűen alacsony a mérce a szóbelire nulla pontot kap még az se számít sokat. Hiába az írásbeli az átlagemberre van szabva.



De visszatérnék az első pontra, a politikai konszenzusra.

Mivel a tantervet, és most a Nemzet Együttműködés Kormányának hála már a tankönyvet is is az aktuális kormány határozná meg a modern történelmet (I Vh. kezdetétől tegnapig). Még Trianonról és Horthyról nomeg Kádárról sem tudunk egységes képet alkotni, mindenki a saját szájízének megfelelően írná át a tankönyveket. A harmadik évezred világtörténelmet (illetve nálunk a 1989 rendszerváltástól kezdődő időszakot) mindenki a saját szája íze szerint értelmezi itt gyakorlatilag semmilyen közös összefüggés sincsen. Meg hát valamilyen szerencsétlen ezt a tételt húzza gyakorlatilag a világnézetét osztályozzák, ha konzekvenciákat várnak tőle.

Azt már meg sem említem, hogy a tanár is emberből van és felértékeli az egy világnézetet valló diák makogását és a másik szabatos monológját meg lehúzza a sárga földig.


Az elmúlt húsz év adatait nagy vonalakban mindenki ismeri pontosan azért meg megélte, meg a politikai kampányok is folyamatosan emlékeztetik rá az embert.

2013. máj. 27. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:

Oyasmikra gondoltam hog ymi miért va. Minthogy korea mért van keté osztva, Hogy let megint itrael , vagy usa hogy let a legerősebb álam . kinába mitől van még komonizmus.

Vagy a mitjelentek a hobb bal . liberális és konzervativ szavak. És azt meg hanyagolni hogy mikor vitte át hanibál az alpokon au elefántokat vagy hogy cleopátrának hány szeretője volt.

2013. máj. 27. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!