Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy 8 év alatt épülhet meg a 4 METRÓ? Miért voltak csúszások? Ha nem a városvezetés hibázott akkor, miért a város fizeti meg a késéseket?


2013. júl. 31. 11:19
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
71%
Az a véleményem, hogy 8 év alatt több pénzt lehet lenyúlni az államtól, mint mondjuk 3 év alatt.
2013. júl. 31. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
igazán hidegen hagy, mivel nem vagyok pesti
2013. júl. 31. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
56%
A lényeg az ,hogy megépül.Ha a Fideszen múlt volna akkor még mindig lovaskocsival járnának a Budapestiek.
2013. júl. 31. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
51%

Mert ki fizesse ki?


Egyébként nem a főváros volt a beruházó, hanem a BKK.


A metrót legalább 50%-ban az EU finanszírozta, a többi részét pedig az állam és a főváros fizette ki.


A csúszások oka, hogy egy ilyen beruházás nagyon-nagyon sokba kerül. A városnak meg ugyan van pénze, de ekkora viszonylatban azért szegénynek számít. Gondolj bele, kb. a teljes buszflotta lecserélése kerülhetne annyiba, mint mondjuk a metró szerelvények fele... A metró alagút, pálya és megállókiépítés áráról meg inkább ne is beszéljünk.


Legyen elég annyi, hogy irtózatos összegről van szó.


Miközben, a BKK bevételének rendszerint mindössze 20-30%-a származik a jegyárakból, a többi támogatás. Ennek oka, hogy Budapesten szemtelenül olcsó a tömegközlekedés. Egy diák vagy egy nyugdíjas gyakorlatilag ingyen, a felnőtt pedig kb. a kizárólag piaci finanszírozás esetén várható ár kevesebb mint ötödéből utazik. Azokban a városokban, ahol csak úgy pikk-pakk felépítik a metrókat, villamosokat, ott a jegyárak minimum 2-4-szer ennyibe kerülnek. Bécsben pl egy metrójegy majdnem dupla annyi, mint itt, és ez a bérletárakra is igaz. És ott se két hét alatt húzzák fel a metrókat... Ha drágítanák a közlekedést, minimum 100%-al, akkor is csak kb. 50-60%-ban tudná magát finanszírozni a BKV, beleszámítva még a marketingbevételeket, stb. Tehát ha dupla ennyibe kerülne a bérlet, akkor is legfeljebb 1-2 évvel épült volna meg hamarabb a metró.


Ja és azt is vedd figyelembe, hogy az állam és a város is kevésbé motivált a támogatások kifizetésében. Ugyanis, szemben azokkal a városokkal, ahol tucatszámra épülnek a metrók, itt a metróforgalom viszonylag alacsony. Ott még így is elviselhetetlen a tömeg, itt meg tök kellemes, kényelmes az utazás. Nyilván kevesebb utas kevesebb bevétel, de az üresen álló metróalagutat is annyiba kerül kiépíteni, mint a forgalmasat. Az, hogy itt egymásra kenegetik a dolgot, meg mindenféle bromságokat közölgetnek a közvéleménnyel, az csak politikai játszma: a maguk malmára akarják hajtani a vizet. A száraz tény, hogy egyszerűen nagyon drága egy ilyen beruházás, és nem csoda hogy elakadnak a források. Ennyi. Egyébként, ez legalább elkészült. Nem tudom, tudsz-e róla, de van Budapesten egy részben kifúrt, magára hagyott metróalagút, amibe sohasem fektettek síneket, és valószínűleg nem is fognak.

2013. júl. 31. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 Antimod ***** válasza:
77%
Az egész ország szégyene és állatorvosi lova a 4-es metró. Ennyi pénzből régen meg lehetett volna oldani a BKV problémáját (egy normálisan gazdálkodó, mutyi-mentes vállalatot kialakítani), és fel lehetett volna újítani néhány fő közlekedési útvonalat, nem is beszélve az itt-ott kigyulladó metróvonalakról.
2013. júl. 31. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
9%
Demszky még 20 évig elkampányolgatott volna vele egy kapavágás nélkül.
2013. júl. 31. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A kérdező kommentje:
Lesz is lóvasút a Margit-szigeten.
2013. júl. 31. 11:39
 8/25 A kérdező kommentje:
Ha nem volt pénze a városnak, akkor miért kezdett bele a metróba? Miért kellett aláírni a szerződéseket?
2013. júl. 31. 11:45
 9/25 A kérdező kommentje:

Bécsben 24 órás jegy 7,1 euró Nálunk 5,5 Euró.

72 órás 15,4 euró Budapest 13,8 euró

havi bérlet 45 euró Bp. 35 euró

Tekintve, hogy a tömegközlekedés kiadásának egy döntőrészét a bérezés adja ki és budapesti kollégák legalább 4szer keresnek kevesebbet bécsiektől ...Így Könnyen kiszámolható, hogy nem az árakkal van a gond. Mert az közel uniós átlagon van. Bár Bukarestben vagy Prágában lényegesen olcsóbbak a jegyek, mint nálunk ..

2013. júl. 31. 11:59
 10/25 anonim ***** válasza:
100%
Szégyen, hogy ennyi idő alatt készült el. Egy ekkora projektnek sokkal rövidebb idő alatt kellett volna elkészülnie. Pl.: Kínában kéthetente adnak át egy új metró vonalat, igen tudom, hogy Kína mekkora és hogy 1.5 milliárdan vannak, de 8 év akkor sem kellett volna. Másik érdekesség szintén Kínából: most építik a világ legmagasabb épületét, ami magasabb lesz mint a Burj Kalifa és kevesebb mint egy év alatt fog elkészülni. De más nyugati országot is meg lehet nézni...
2013. júl. 31. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!