Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek az tipikus mai...

Szerintetek az tipikus mai jelenség, hogy a diákok szembemennek a középiskolai vagy gimnáziumi oktatás jelenlegi rendszerével és átkozódnak a politikai rendszer és a vagyoni különbségek, etc. Miatt?

Figyelt kérdés
Azért furcsa ez, mert valóban a hatvanas években is történt ilyen, de ma már egy sokkal ésszerűtlenebb lázadást vélek felfedezni. Miközben a világ számos részén éheznek, ők elégedetlenkednek mindennel, ami körülveszi őket, pedig van ahol hatványozottan rosszabb a helyzet. Itt egy kicsit most elvágom a szálakat és más oldalról közelítem meg ezt a kérdéskört. Megértem mindenki problémáját, hiszen emberek vagyunk és nem kötelező erősnek lenni, nem muszáj feldolgozni azokat az információkat, vizuális ingereket, etc, amelyek nap mint nap érik őket. Nem csoda, ha ma nincs normális ember. De valóban jobb volt-e a helyzet, ami az iskolákat illeti és a befogadóközönséget a korábbi években mint ma vagy soha nem változik semmi és a világ ugyanolyan marad?
2014. júl. 29. 14:42
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező!

Te is fertőzött vagy. A szavaknak van fontos értelmük. Kifejeznek valamit, és elhatárolnak más valamiktől. Ezért nem mindegy, mit hogyan fogalmazunk. Lehet más a jelentése, értelmezhetik a szándéktól eltérően. Ez a mai (politikai) rendszer legfőbb hozadéka.


A lázadás nem egyszerűen egy fennálló rend elleni ellenszegülés. Több annál, szándék az erőszakos megdöntésre, többnyire a korábbi fenntartók likvidálásával (ez abból a tapasztalatból ered, hogy a régiek visszajöhetnek, továbbá erőnk jó részét továbbra is az ellenük való küzdelem köti le). Az erőszakos megdöntés akkor jön elő opcióként, ha a lázadók úgy érzik, már nincs más mód a változtatásra. Az ilyen érzés két okból keletkezik: 1. valóban nincs más eszköz, mert a többit elvették, 2. nincs jobb ötlete, mert hiányosak az ismeretei.


A fiatalság alaptulajdonsága a "lázadás" a jelen ellen, ez egyben alapértéke is, ha helyes irányba megy. A fejlődés ugyanis a jelen folyamatos változása, a fiatalok elemi igénye (és joga), hogy nekik is jusson tér. Torz és abnormális lenne, ha a változtatási igény nem a fiatalságnál lenne a legerősebb.


A mai iskolarendszer állapota katasztrofális. Ez egy többrétegű, összetett probléma. A diktatúra legegyszerűbb és leghatásosabb eszköze az iskolarendszer tönkretétele. Ez szolgálja legjobba a hatalom fenntarthatóságát. Minél több a buta ember, annál könnyebb átverni őket, annál könnyebb abszurd dolgokat követendő normává tenni. A tönkretételnek is megvan a maga koreográfiája.

Forráselvonás, ez jót tesz a hatalom zsebeinek. És rosszat az iskolának. Kiégettebb, rosszabb minőségű tanár formájában, akit aztán nem is kell megfizetni. Ennek a tanárnak aztán nem lesz (jó értelemben vett) tekintélye, ami előfeltétele pedig annak, hogy a diák motivált legyen. Azaz érezze úgy, tanulni érdemes. A forráselvonás fizikailag is lezülleszti az iskolát krétahiány, mocskos budik, málló vakolat, piszkos tantermek formájában. No és helyiséghiányban.

Tankönyvhamisítás. Hamis ismeretek közlése, illetve alapismeretek kihagyása. Utóbbi esetén később írhatunk igazat is, azt már az alapok hiányában úgy se értik.

Tananyag túltelítés. Ennek legegyszerűbb módja, ha lényegtelen dolgokat fontosnak deklarálunk és megtanulandóvá nyilvánítunk.

Tananyag harmónia felborítása. Az életben minden ismeretnek helye van, egyiknek több, másiknak kevesebb. Ez a tanórák számában jeleníthető meg. Ha fontos, de kevesebb idő alatt megtanulható dolgokat felnagyítunk, nem oda valókat oda teszünk a nehezen elsajátíthatók rovására, ez először frusztráltságot, később a tanítás-tanulás lehetetlenségét eredményezi.

A szereplők összeugrasztása kivételezések és megvonások eszközével. Meséljük be a diáknak, hogy rossza a tanára, a tanárnak, hogy küzdjön meg a szülővel (vagy egyeztessen vele, ami még rosszabb, ha ez lehetetlen - mert hibás szereposztást eredményez).

Még nagyon sok kisebb és nagyobb eszköz van, ami jelenleg mind az iskolák lezüllesztését szolgálja.

Természetes az egészséges életösztön lázadása, hiszen életidegen közegben való létezésre kényszerítik. Diáktól nem várható el, hogy racionálisan lázadjon, nincs ehhez a témához elegendő ismerete. Ha a tanárát ellehetetlenítettük, megaláztuk, erkölcsi nullává tettük, a diák nem fog hozzá fordulni segítségért. Pedig ez lenne a természetes állapot. A társadalomban már annyira eluralkodott az ismerethiány, hogy tagjainak többsége vagy rossz normát követ, vagy fogalma sincs, mit tegyen. Kivonul hát a közéletből. A maradék meg kevés erővel rendelkezik. Az a diktatúrák tökéletes forgatókönyve. Lám, nálunk is remekül működik. Ahogy évezredek óta mindenütt.

2014. júl. 29. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
37%
Drága első, egyem a málé szádat, milyen jeleit véled felfedezni a fasizálódásnak? Már azon kívül, hogy dolgoznod kell a segílyedért.
2014. júl. 29. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
Igen, lehet nem igazán idetartozó az éhezés fogalma, hiszen mindenkinek ott rossz, ahol éppen van. Viszont volt nekem valaha egy tanárom, aki mindig azt mondogatta, ha valaki nem fogadott el ennivalót, hogy bezzeg az éhezők hogy megennék. Vagy ránk nyitotta az ablakot és mondták a többiek fáznak. Erre azt mondta menjél Szibériába és ott majd megtudod mi az a hideg. Most már látom ez rossz pedagógiai módszer volt.
2014. júl. 29. 18:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!