Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A bicikliseket miért nem...

A bicikliseket miért nem adóztatják meg?

Figyelt kérdés

Illetve, miért nem csak engedéllyel (jogosítvánnyal) biciklizhetnek főutakon?

Sokuk nem ismeri a kreszt kacsáznak, bohóckodnak az utakon, aztán csodálkoznak, hogy leviszi őket a kamionok szele.


Valamilyen vizsgarendszert kellene létrehozni.


Egyre több van belőlük, nyáron különösen.


Az autósok is megvannak adóztatva rendesen, illetve 1 liter benzin fele is adóból áll.


A bicikliseknek is illene hozzájárulnia adóval az útfenntartáshoz.Illetve, épülnek ám külön bicikliutak települések közé, valamiből azokat is fenn kell tartani, meg gondozni.



2015. ápr. 30. 17:15
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
30%

"Ezt a logikát hagyjuk már.A gyárak is szennyezik a levegőt de ha nem lennének akkor szarban lenne az emberiség."


Csak te lennél szarban. Más még ki?

2015. ápr. 30. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
11%

"Mennyi olyan sofőr van, aki nem tud vezetni. "


Konkrét számadatot írok, nulla.

2015. ápr. 30. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
86%

Azért lássuk be, hogy az autósok nagy része sem ismeri a kreszt. Így alakulnak ki olyan helyzetek, hogy például parkolón keresztül sort előzve nem veszik észre a kereszteződést követő zebrát és dudálják le a gyalogost.


De például ma reggel is úgy gondolta egy utak királya, hogy autóstársát kanyarodás közben fogja megelőzni, hiszen sürgős dolga van.


Vagy például a csömöri Auchannál is meglepődik minden autós, amikor a busz bennáll a megállóban ők meg kikerülik az álló buszt és nahát ott egy mindkét oldalon kitáblázott zebra, amit még gondolom sosem láttak, hiszen mindenki először jár ott, így nem adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak.


Vagy itt van a mi kis egyirányú utcánk is, ahol 50-nel száguldoznak menetiránnyal szemben, gondolom a 30-as övezet táblát nehéz megismerni hátulról...

2015. ápr. 30. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:

10-es, igazad van, a forgalmasabb járdákra gondoltam, csak ugye eléggé butuska kis fekemmel nem tettem közé a "forgalmasabb" szót.

Köszi, hogy kijavítottál!

A témára visszatérve, forgalmasabb járda ide, vagy oda, sokan fittyet hánynak a KRESZ szabályaira, de bizony, hogy vannak, akik ész nélkül száguldoznak a járdákon, nem törődve mások testi épségével.

2015. ápr. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
80%

Nem lenne baj a bringásokkal, ha betartanának 1-2 dolgot.

(Az autósok szabálytalankodására nem megyek most rá, hülyék mindenhol vannak, ez igaz, de azért a többségük nem szokott túl sokat szabálytalankodni.)


Engem azzal akasztanak ki néha, amikor a kerékpárosnak a piros lámpa, mint olyan, semmit nem jelent.

Nem egy alkalommal láttam olyat, hogy a 4 sávos úton, piros lámpánál vígan tekert át, jóformán körülnézés nélkül. Aztán jól meglepődött, amikor a villamos vészfékezett egyet miatta.

Nagyon kevés olyan bringást láttam eddig, aki tényleg megállt 1-1 piros lámpánál.


A másik amit jó lenne tartani (és ilyen eddig csak 1-2 embert láttam és kicsit összefüggésben van azzal, hogy megáll-e az ember a lámpánál vagy sem), hogy ha belvárosban nagy nehezen megelőzöl egy 30-al közlekedő kerékpárost (nem, nem épphogy centizve), a következő lámpánál jó lenne, ha nem menne rögtön a sor elejére.

Tudom, hogy szabad, de kicsit idegtépő tud lenni, amikor az 5. lámpa után megint csak azon kell ügyeskedni, hogy hogy tudsz elmenni mellette úgy, hogy legyen megfelelő oldaltávolság.

(Arról nem is beszélve, hogy 30-as tempónál milyen szépen be tud állni a forgalom 1 bringás miatt.)


Szerencsére láttam már jó példát, van 1-2 ember aki körültekintő és lámpánál, a sorban megáll amögött az autó mögött, aki legutóbb megelőzte. A lámpa úgyis piros, meg kell(ene) állnia, ráadásul ha egyenesen halad egy autó úgyis jobban gyorsul, még ha lendületből át tud is menni, pillanatok alatt mögötte fog araszolni a sor.



Elég lenne egyszerűen körültekintőbbnek lenni és máris kevesebb lenne az anyázás.

De ez mondjuk igaz a gyalogosokra, motorosokra, autósokra is.

(Dudáltam már rá zebrán gyalogosra, amikor neki piros volt, de úgy gondolta, hogy az 50-el haladó autó előtt még át tud futni, amikor az alig pár méterre van tőle... Persze előbb fékeztem egy hatalmasat, de ha nem figyelem már előre az emberek mozgását a zebránál és teszem át a lábam a fékre, simán elütöttem volna...)

2015. ápr. 30. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
96%

A kérdést olvasva már-már az az érzése támad az embernek, hogy Magyarországon csak a biciklisek nem tartják be a KRESZ-t. Biztos a kérdező sem hajt soha gyorsan - pedig az sokkal veszélyesebb ám, mint a kerékpározás!


Egyébként az a rossz hírem, hogy amerre a világ halad, inkább az autósokat fogják még a mostaninál is sokkal jobban megadóztatni, és éppen a kerékpározást támogatják. És ha már itt tartunk, a bicikli árának is a negyede adó.


Az autós-kerékpáros ellentétnek hosszú történelme van, és - ahogy már előttem is írták - teljesen máshogy kell kezelni Budapesten és vidéken. Vidéken az autó és a kerékpár is alapvetően közlekedési eszköz, és mindkettő nehezen helyettesíthető. Ezért muszáj valahogy megférniük egymás mellett, és ez általában kisebb-nagyobb konfliktusokkal működik is. Az igazi ellentét Budapesten lángol. Ennek egyik oka, hogy a fővárosban az emberek többsége (az "átlagember") tömegközlekedéssel utazik, ezért az autó és a kerékpár is rétegszimbólum, egy életmódot, státuszt jelképez. Ezért a közlekedési témájú vita mögött sokszor inkább társadalmi vagy világnézeti ellentétek húzódnak. Ezt súlyosbítja az, hogy míg vidéken a közlekedésfejlesztés nagyjából párhuzamosan koncentrál a kerékpáros és autós infrastruktúra fejlesztésére, addig a fővárosban kifejezett cél a forgalomcsillapítás és az autózás háttérbe szorítása - sokszor épp a kerékpárosok javára. Ez érthető módon tovább szítja az indulatokat.

2015. ápr. 30. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 anonim ***** válasza:
100%

Én lennék a "kisvárosos" válaszoló, aki le lett pontozva, mert nem tudta, hogy Pesten ilyenek a biciklisek :D


A kommenteket olvasva örülök, hogy ahol én lakok ilyenek nincsenek. Nem azt mondom, hogy a biciklisek szentek, de minden nap biciklivel járok, itt nincsenek ilyen kirívó esetek. Ilyet pl. még soha nem láttam, hogy áthajtott volna valaki a piroson biciklivel.


"Majdnem baleset" helyzetem viszont autóval már sokszor volt. Ilyenek, hogy nagyon sokszor leszorítanak az útról, vagy hogy a parkoló autóból kiszállás előtt sokan nem néznek szét és rányitják a biciklisre az ajtót, vagy épp tolatáskor nekem tolat.

Az is gyakori, hogy körforgalomban mellém jön, majd mivel ki akar kanyarodni, rámrántja a kormányt. Nekem meg fékeznem kell, ha nem akarom, hogy elsodorjon.

2015. ápr. 30. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:

Bicikli negyede adó


Aha az autón több is van, meg a benzinnek a fele adó, de sebaj. :D

2015. máj. 2. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:

# 18:


Mi az akadálya, hogy a kevésbé adóztatott biciklit használd?

2015. máj. 2. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
100%
A biciklis is ugyanannyit fizet a benzinért, mint az autós, nem értem a dolgot.. Arról már nem én tehetek, hogy a kerékpárom olyan fasza, hogy 0 a fogyasztása.
2015. máj. 10. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!