Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az állam miért nem ösztönzi a...

Az állam miért nem ösztönzi a társadalmi mobilitást úgy, hogy támogatja az egyéni közlekedőket?

Figyelt kérdés

Az albérletezés sokszor nagyon nem jó megoldás.

Ha nem egy rossz madmax környéken levő lepusztult, "szocialista" járólapos panelt akar bérelni az ember, akkor kapásból 50 ezer - 60 ezer havonta, de lehet ezzel még keveset mondtam.


Mondjuk egy pályakezdő diplomás, mint én keresek nettó 160 ezer forintot.


Ebből 60 elmegy a lakásbérlésre, 30 ezer a rezsire, meg valamit még enni is kell az 25 ezer, + ha valami elromlik.Az embernek alig marad fizetése.

Szinte el is fogy az ember fizetése, aztán meg még félre is kellene rakni továbbképzésre, tanfolyamra....stb


Ellenben, hogyha otthonról kocsival járok be, akkor több marad a zsebemben.Hiába az autó költségei meg az üzemanyag, persze a cég valamennyit belefizet.



A tömegközlekedés rossz és lassú, a buszok minden táblánál megállnak.A vonatozás egy fokkal jobb, de azzal meg az a baj, hogy rossz helyen vannak vasútállomások.


Emiatt, inkább az egyéni közlekedést kellene támogatni.Épül az a sok gyorsforgalmi út meg autópálya milliárdokból.Ha már megcsinálják, legyen is értelme.

Felmegy rá az ember, fél óra alatt megtesz 50 kilométert.Míg, busszal ez 1 óra vagy több.


Ezt a fajta mobilitást kellene támogatni, nem az össze-vissza költözgetést.


Az üzemanyagok adóját vagy csökkenteni, vagy a munkáltatóknál megváltoztatni a törvény által előírt

9 forintot mondjuk 15 forintra.

Máris nem lenne úgy kicseszve az emberekkel.



2015. júl. 14. 20:26
 1/7 anonim ***** válasza:

Mert leszarják.

Amúgy a társadalmi mobilitás más jelent.

2015. júl. 14. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Íme bemutatkozott a pályakezdő diplomás, lám s.gghülye a világhoz...
2015. júl. 14. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Valóban bizonyos értelemben társadalmi mobilitás, ha a vonat helyett vesz egy autót, és azzal jár, de teljesen más értelemben, mint ahogy a kérdező gondolja. Sőt az is társadalmi mobilitás, hogy elköltözik otthonról egy albérletbe. Igazából a munkahelyváltás is nevezhető annak. Meg ha növelik a fizetését az is.

Csak szerintem a kérdezőnek gőze nincs a fogalmakról.

2015. júl. 14. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ha valakinek nincs pénze lakásra, annak mindig is nehéz volt gyökeret verni egy városban.


Össze kell gyorsan szedni egy kis indulótőkét és az albérletre fordítandó összeget részletfizetésre kell felhasználni.


Ezt kéne támogatnia állambácsinak. akár kamatmentes hitelek nyújtásával egy garzon megvásárlásáig. (tehát max 10-12 millió HUF)


De azt támogatni, hogy egy főbérlő gazdagodjon rajtad az sztem nonszensz.

2015. júl. 15. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Az egyéni közlekedésnek vannak korlátai. Érdemes csak megnézni egy-két forgalmasabb csomópontot valamelyik nagyvárosban reggel 7 körül. A mostani forgalmat sem bírják el, ha pedig elkezded ösztönözni az autózást, kész lesz a káosz. A közúthálózat áteresztőképessége sok helyen nem növelhető, nem dózerolhatsz le háztömböket azért, hogy reggel és délután kényelmesen, tök egyedül korzózz másfél tonnányi acélban, mer' neked az jár.

Ugyanis erről van szó: az autó rettentően gazdaságtalan. Ülsz benne egyedül, de viszel magaddal 4-5 ülőhelyet és mindent, ami ehhez kell. A busz sokkal gazdaságosabb, mert ráférnek 100-an, de nem fogyaszt 100-szor annyit. A vonat még jobb. Erre is gondolni kell, ugyanis nem az arab világban élünk, a talpunk alatt termőföld van, nem kőolaj. Ha tovább növekszik az egyéni közlekedés részaránya, ahhoz még nagyobbk kőolajimport kell, ami még jobban kiszolgáltat minket. Nem biztos, hogy ez olyan jó.

Rengeteg lehetőség van a tömegközlekedésben, olyanok, hogy el sem tudjuk képzelni. Csak éppen a magyar társadalom lehetetlenül autómániás. Minimálbérből is autót akar a melós, akkor is, ha az átírásra sincs pénze. De legyen a nevén az autó, mer' neki ennyi igazán jár az élettől.

A lakásvásárlásból meg minden lesz, csak társadalmi mobilitás nem. Az ember vagy beleöli 10-15 év minden megtakarítását egy ingatlanba, vagy legalább ennyi időre eladósodik, utána pedig újabb 10 éven át minden fölös pénze elmegy felújításra, karbantartásra. Ha pedig kap egy jobb ajánlatot, nem tud rövid időn belül költözni, mert előbb el kell adnia a lakását, vennie kell egy másikat - ez nem mobilitás. Az a mobilitás, hogy tudom: ha holnap az ország másik végén akarok munkába állni, akkor utána ott is lesz hová mennem aludni.

Persze jó a felvetés: ugyan miért gazdagodjon rajtam a főbérlő? A gond nem az, hogy neki pénze van a lakáskiadásból. Az a baj, hogy az albérleti piac teljesen szabályozatlan. Fizetek kauciót, rendszeresen fizetem a bérleti díjat, a rezsit, de ha a húszéves hűtő kompresszora megszorul, azt is fizessem zsebből, mer' biztos tönkretettem. Ha ki kell festeni a lakást, vegyem meg a festéket és fessem vagy festessem ki. Ha eláztat a felső szomszéd, húzalkodhatok a tulajjal, hogy mégis kinek kellene fizetni a vakolatjavítást. Akkor mire fizetem a bérleti díjat?

Ez itt a gond, ezért nem alternatíva a "bérlek egy lakást a közelben" megoldás. A tömegközlekedés meg azért, mert mindenki tojik rá magasról. Pedig attól még tény marad, hogy a mobilitást ez a kettő teremti meg fenntartható módon, nem az, hogy mindenki, egyesével autóban pöffeszkedik.

2015. júl. 15. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Egyébként ha utazol akkor a munkahelynek fizetnie kell az útiköltségedet és az állam erre ad támogatást.
2015. júl. 15. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Hát én meg pont az ellenkőjét támogatnám mindenki szépen menjen albérletbe a munkahelyéhez közel!


Az autokázás iszonyat időt pazarol, rengeteg környezetszennyezés ás hát az utakat teljesen feleslegesen használjuk.

Elég megnézni Bp-t, reggel a sok marha megy át dolgozni Pestről Budára, Budáról Pestre! Ahelyett h oda költöznének ahol dolgoznak.


Egyébként nehogy azt mondd, h autóval olcsóbb mint az albérlet a helyszínen. Ha beleszámítod az elpazarolt időt is, ami lehet akár napi 2 óra is, persze.


És nehogy azt hidd, lehet bármilyen soksávos út, vármilyen milliárdos autópálya, ott akkora dugó van reggelente, hát még mi lenne ha még több marha ingázna.


Én személy szerint az ingázást csökkenteném minimálisra, bármilyen összeggel amivel csak lehet. Nem csak a gazdaságnak, de a környezetnek, és az emberek egészségének, és mentális állapotának is sokkal jobbat tenne.

2015. júl. 15. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!