Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért mondják a magyar oktatás...

Miért mondják a magyar oktatásra, hogy világszínvonalú?

Figyelt kérdés
Én jártam osztrák, meg magyar suliba is. Ausztriában a gyerekek képességeinek a fejlesztésén van a hangsúly, tehát kreatív feladatokkal próbálják meg fejleszteni a gyerekek agyát, hogy később talpraesettek legyenek és jó problémamegoldó készségük legyenek. Itt Magyarországban, meg nyomják le az elméletet a gyerekek torkán, aminek nem sok értelmét látom, nagyját úgyis elfelejtik és felnőtt korukra kevésbé oldanak meg egy problémát mint egy nyugati társuk. Nyelvoktatásban is csak a kommunikációra mennek rá ott, itt meg csak a nyelvtan. Ha összegeznem kell akkor így foglalnám össze: Nyugat:gyakorlati oktatás, Magyarország:elméleti oktatás. Szerintem is a gyakorlaton kéne lennie a hangsúlynak, mint az elméleten, mert melyik a hasznosabb? Ha el tudjuk végezni az adott munkát, de nem tudjuk szakszavakkal elmagyarázni, vagy tudjuk az elméletet, de nem tudjuk megcsinálni?

2015. júl. 30. 19:32
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:
én ültem már magyar iskolában a padban mitn diák.hát a világszínvonal lett volna az utolsó dolog ami eszembe jutott róla.
2015. júl. 31. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:
16%

Tény, hogy sok elméleti anyagot nyomnak a fejükbe a diákoknak. Aztán ottvannak a művészetek, ami azt mondják, hogy úgyse használják semmire.

Művészet vers, szobrászat, festészet, építészet ugyanúgy fejleszti az agyat, a fantáziát. Vizuális információ. Van akinek nem érték a híres költők szobrászok, mert nem tudja műveikben mi az érték, mit fejeznek, ki, vagy ha tudja is nem tartja értékesnek. Nagyon is jól van ez így, hogy széles látókörre tanítanak. Oktatás sokat fejlődött, élmény tanulni a könyvekből, nem úgy mint a kommunizmus idején, amikor csak a fekete fehér könyvek voltak tele évszámokkal. Most inkább az a baj, h sok a cigo magyar keverékbuta hátrányos gyenge képességű gyerek, meg hogy a tanárok mindenféle hülye adminisztrációval vannak elárasztva, és ezért nem csinálják a közösségépítést. Sajnos sok bugris családból jönnnek rosz viselkedésű gyerekek, mert otthon az a minta, a tanárok nehezen kezelik ezeket, úgy érzik nem becsülik meg az ilyen szülők a munkájukat.


Tantárgyakra felosztva, inkább azt látom problémának, hogy sok fontos adat kimarad! Mert az egyház, meg a politilusok, meg a zs.. meg az eu kihagyja a könyvekből a dolgokat, és így a gyerek nem valós képet kap a világról!


Pl irodalom, sok betilnott nagyszerű költő, író!


Történelem: Pf rengeteg dolog, István királytól, a Biblia kannonizálásán át a bankrendszer kialakulása...


Termtudományok: túl elméleti a gyereknek!


Ének: rengeteg gyönyörű népdalok, nóták...kimaradtak.


Rajz : művtöri akkora hatalmas mennyiségű festmény meg minden...nem fér bele a gyerek agyába annyi.


Testnevelés: változó, van ahol nem veszik komolyan, van ahol lusta tv meg számítógéphez vannak szokva a gyerekek.


Matek: túl komolyan veszik, mintha az életed függne tőle.


Lehetne reformálni!


Azért arra kiváncsi lennék, h ha a valóság kerülne bele milyen törikönyvünk lenne!

2015. júl. 31. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:

"Most őszintén... például azt, hogy Petőfi életét megtanulod irodalom órán, azt hol tudod használni és mire? Max ha elmész vmi kvízshowba pénzt nyerni...hétköznapi életedben/munkádban(kivéve ha Petőfivel kapcsolatos a munkád) sehol nem fogod használni"


Például ahhoz, hogy egy verset megérts, megértsd, hogy miért íródott, elengedhetetlen tudni a költő életrajzát, a maga korának történelmét. Arról nem beszélve, hogy "nagy embereke" önéletrajzát a saját életed szempontjából sem hátrányos ismerni. Ad egy alapvető ismeretet, amit felhasználhatsz, gondolkozhatsz, kapcsolhatsz a saját életedhez is azért, hogy tudatosan élj. Ezen kívül hozzátartozik a magyar kultúrkincshez.

2015. júl. 31. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:

Hát, például az a jó, hogy a földrajz, a töri, a művtöri, és az irodalom elég széleskörű. Az irodalomban nemcsak a magyar írókat költőket ismerjük, hanem a külföldiekét is: Thomas Mann, Henrik Ibsen, Shakespeare, Moliére, Franz Kafka. Volt olyan külföldi, akinek fogalma se volt arról, hogy ki (volt) az az Edgar Allan Poe.

Földrajz órán a Föld összes országát megismerhetjük: a kultúrát, a gazdaságot, a történelmi hátterét, stb.

Amerikában csak arról az államról tanulnak ahol élnek. Azt se tudják, hogy létezik olyan ország, hogy Magyarország meg Szlovákia. Volt, aki azt hitte, hogy Spanyolo. Dél-Amerikában van. Volt, aki meg azt se tudta, hogy Anglia egy sziget! De nemcsak az USA-ban ilyen az oktatási rendszer. Vannak, akik összekeverik Budapestet Bukaresttel. Hallottam egyszer egy finn középiskolásról, aki azt hitte Mo. fővárosa Isztambul! Volt egy 50 év körüli dán férfi, aki azt hitte, Mo. közel van a Fekete-tengerhez.


Történelem: ua., mint a földrajz. Nemcsak a magyar történelmet ismerjük. Mondd neked valamit a francia forradalom, a Napóleoni háború? Ismered a 100 éves háborút is? Ki volt Mussolini?

Van, ahol az ilyen érdekes történelmet nem is oktatják. Hallottam egy norvégról, aki egyáltalán nem ismerte Napóleont! Pedig befejezte a gimit.


Művészettörténet: Ismerni kell a festményeket, a szobrászatot, az alkotókat, a korszakokat. Nemcsak Csontváry van a világon, hanem más is: Paul Gauguin, Salvador Dali, Rembrandt, stb.

Hallottam egy olyan kínosnak nevezhető esetről, hogy egy külföldi nem tudta, hogy Michelangelo egy szobrász volt. Azt hitte, egy Tini nindzsa teknőcről van szó.

2015. júl. 31. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:
91%

Petőfi életét én se magoltatnám be, max elolvasni. Tény, h rengeteg olyat tanítanak amit nem használunk fel...ha visszagondolok h pl gimiből mit tudok hasznosítani....pf matek logaritmus szinusz vektor nem! Fizikából halom számítás helyett inkább gyakorlati dolgokat kellett volna, tanulóbarát anyagot. Ének tesi el volt hanyagolva. Rajz, sajna mi nem tanultunk művtörit, utána olvastam utána a dolgoknak. Töri áááá utáltam a sok évszámot, a valóságot nagyon elferdítették, eltitkolták, a weben sok mindenre döbbenek rá. Biosz jó volt, kémia kínai, minimális maradt meg, mert ott is a képletek voltak a fontosak nem az anyagok, irodalom jó volt, de tényleg nem sokat tudok felhasználni. Számteck hasznos lett volna, de már most más a rendszer, amit tanítottak elavult.


Párhuzamosan kéne ált műveltséget, meg szakmát tanítani!!!

A szakközepeseknek volt jó. Minden 5.oldalt, anyagot kellett nekik megtanulni.

2015. júl. 31. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:
0%

"Töri áááá utáltam a sok évszámot, a valóságot nagyon elferdítették, eltitkolták, a weben sok mindenre döbbenek rá."


Egy újabb ok lenne az internet cenzúrázására, hogy ne engedjék az ilyen hazugságokkal teli oldalakat működni, ami félrevezeti a sok tudatlant.

Lásd ezt a 20%-ost is a terített asztalt nem szerette, másnak az okádék meg boldogan nyalja fel a földről!

2015. júl. 31. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:

Világszínvonalú?

Hát persze. 450 ojró a medián bér. Sebaj, verset elemezni tudunk. Korgó gyomorral, de tudunk!

2015. aug. 1. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!