Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok az általános- és...

Támogatnátok az általános- és középiskolákban a matematika órák számának növelését, illetve a deriválás és az integrálás bevezetését a középszintű anyagba az emeltről?

Figyelt kérdés

2016. jan. 31. 11:53
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
95%

"ahhoz képest, hogy a magyar közép meg mennyire nehéz)"


A magyar közép kinek nehéz? Annak, aki nem tud olvasni! Olvasás-szövegértés meg érvelési feladathoz nem is kell jártasnak lenni az irodalomban, csak tudni kell normálisan érvelni. A szóbeli részére már lehet mondani, hogy nem olyan könnyű, de az meg tanulható.

2016. jan. 31. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
76%

Nem is a szövegértéssel meg az érveléssel van gond. Viszont jövőre kiveszik az érvelést, így muszáj lesz elemezni vagy összehasonlítani, ami véleményem szerint az iradalmárok dolga, nem pedig a diákoké. Ez nálam ugyanaz a kategória, mintha matek közepen elvárnák a diáktól, hogy deriváljon integráljon.


A másik meg a szóbeli. Legalább megadnák a pontos szóbeli tételeket... De nem, magoljunk be temérdek verselemzést meg hasonlók, amikor kb. a huszadára lesz csak szükség szóbelin, utána meg semennyire. Nem is kéne szóbeli, csak emelt szinten, a közép írásbelit meg át kéne egy irodalmi-műveltségi sorrá alakítani, a szövegértést meghagyni, a szövegalkotásos részt meg lerövidíteni.

2016. jan. 31. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
100%

Nem kellene bevezetni.

Így is elég magas az óraszám.


Amikor én voltam gimnazista, a héten 1 alkalom volt, amikor 7 órám volt.A többi nap 6, pénteken pedig 5.De, volt, amikor 4.


Szerintem inkább több orientációs lehetőség kellene a diákoknak.


Aki mondjuk humános beállítottságú ő miért tanul olyan szintű fizikát, mint aki mérnök akar lenni?


Aki meg reálos, miért kínozzák a verselemzéssel?

2016. jan. 31. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
94%

Nem támogatnám. Az integrálás meg a deriválás bent van az emeltben, aki meg nem gazdasági, mérnöki, informatikai pályára megy, az sosem fogja használni. (Bár azt itt megjegyezném, hogy a deriválás meg az integrálás olyan szinten motorikus feladat, hogy egy lovat is meg lehetne rá tanítani kb. Ebből olyan ingyen ötösöket lehetett írni, hogy csak na.)


Egyszerűen túl vannak terhelve a diákok, legalábbis ami az óraszámokat illeti. 4 éve végeztem gimiben, de máig irtózok attól ami ott folyt. 3-kor elszabadultam onnan, vagy akár később, akkor hazaértem, lett fél 4. Akkor előkapni a házikat, megírni őket, tanulni a napi minimum 2-3 felelésre, meg akkor esetleg még egy dolgozat és szépen kijön, hogy a napomból 11-12 óra is akár az, hogy a suliban ülök vagy tanulok. Hát ez azért eléggé vicc.

Javaslataim:

#1. Ami semmibe sem kerül pénzben:

Dobjunk ki a tantervből egy vagon órát:

- Rajz 2 éven keresztül? Minek?

- Művészettörténet 2 éven keresztül? Minek?

- Ének 2 évig? Miiiiinek?

- Etika, filozófia 1-1 év? Minek?

- Heti 5 testnevelés? Mire jó azon kívül, hogy megutáltatják a tesit? (Apropó tesi: középiskolában sosem csináltam semmit tesin, gyűlöltem, most meg magamtól járok sportolni, mert szeretem. Muszáj ezt ennyire erőltetni?)

- Heti 3,5 óra irodalom+nyelvtan, úgy hogy matek szakos osztályba jártam? Miiiiii a francnak? Ráadásul nálunk a nyelvtan órákat meg sem tartották, az is irodalom volt. Kilencedik év elején ledaráltuk a nyelvtan tételeket, aztán mondta a tanár, hogy akkor ezt tegyük el érettségire. És ennyi volt. Az irodalom hasznossága heti 3,5 órában meg megint annyi, hogy megutáltatja a többséggel az olvasást. Általánosban szerettem a kötelező olvasmányokat, gimiben gyűlöltem, a többségét el sem olvastam, mégis azóta falom a regényeket, de azokat amik nekem tetszenek.


#2. Aminek már van egy kis pénzigénye:

Nem feltétlenül kell a fenti órákat kidobni teljesen, legyen minden gyereknek (hasra csapok) heti 2-3 órasávja, amikor szabadon választhatja meg, hogy ő pár tantárgy közül mit szeretne tanulni. Pl: hétfő 2. órasáv szabadon választható, lehetőségek: +1 irodalom óra vagy rajz. Szerda 4. sáv szabadon választható: +1 tesi vagy filozófia. Kicsit úgy mint ahogy a fakultációk vannak.


#3. Aminek nagy pénzigénye lenne:

Majdnem minden felsőoktatási képzésben szóba kerül ilyen-olyan szinten az informatika, miközben az általános és középiskolás oktatásunk ilyen terén egy nagy nulla, elsősorban gondolom azért, mert nincs elégséges gépparkja az iskoláknak és heti 1-2 óra infónál több nem fér bele és az is csak 2 évig van a legtöbb helyen. Pedig simán lehetne például valamilyen alapszintű programozást tanítani (egyáltalán nem olyan nehéz, mint amilyennek gondolják sokan), vagy operációs rendszer telepítést, bármi egyebet az alap Office használaton kívül.

2016. jan. 31. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
60%

Nos, én meg azt mondom, hogy ha verset kell elemezni, akkor integrálni/deriválni is kelljen tudni, csak alapszinten. Mondjuk polinomok deriválása és integrálása 5 perc alatt megérthető. A lényeg nem a műveleteken van, hanem hogy valaki megértse a végtelen fogalmát, és a határérték fogalmát, szerintem nem is művelt az, aki ezeket nem tudja értelmezni, pusztán logika az egész. Heti plusz egy matekóra erre szerintem elég is lenne (még sok is, de megérné).


A sok f@*sz költőt meg inkább küldeném a sóbányába, mert értelmeset nem csináltak. Mind szifiliszes vagy agybeteg barom volt, és ezek vannak példaképnek beállítva, meg az agymenéseik. Magyarból elég lenne ha helyesen megtanítanának írni, szöveget szerkeszteni, fogalmazni, az érettségit pedig letudnám annyival, hogy mindenki hozzon össze egy értelmes szöveget valamilyen témában, szabatosan. A téma nem is lényeg. Én meg is fogom mondani a gyereknek majd, hogy magyarra csak annyira tanuljon, amennyire nagyon muszáj, ne bukjon meg és kész. Ha a magyartanár ezért behívat, meg közlöm vele, hogy majd ha ő nekem megold egy másodfokú egyenletetrendszert vagy egy tetszőleges feladatot a fizika példatárból, beszélhetünk arról, hogy a gyerek is bemagolja-e Ady életét vagy sem.

2016. jan. 31. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
67%
Utolsó: Egy bizonyos szintű magyar és világirodalmi műveltség elvárható, főleg a magyar irodalmi, mivel MAGYAROK vagyunk! Viszont jelenleg túl magasak az érettségi követelmények magyarból, mondom ezt kitűnő tanulóként
2016. jan. 31. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

Az egy dolog, hogy valaki egy tanulatlan bunkó, ez oké, de az, hogy még büszke is rá, ott kezdődik a szégyen!

Nyilván drága 43%-osunkra célzok, had tippeljek lusta voltál tanulni olyan tárgyakat, amihez oda is kell ülni és most így éled ki a frusztrációdat nem igaz?

2016. jan. 31. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Ja azt amúgy hozzátenném, hogy képzelem a mi kis bucimacink arcát, ha mondjuk a magyartanár megoldaná a fizikafeladatot! Mekkora poén lenne már! :-D

Szegénykém sírva menne haza aztán ülne le a gyerekkel Ady-életrajzot tanulni! :-D

2016. jan. 31. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
15: Ott a pont. Sajnos az emberek amíg nem tudják megkülönböztetni a fontos dologokat a jelentéktelenektől, nem lesz változás.
2016. jan. 31. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
16: Minek? Magyarrá pedig nem az irodalom tesz, hanem a genetikám és a közösség, amihez tartozok.
2016. jan. 31. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!