Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem lépik meg az oktatás...

Miért nem lépik meg az oktatás igazi reformját (érettségi eltörlése, "egyetemek" megszüntetése)?

Figyelt kérdés

1. Az érettségi egy teljesen idejétmúlt dolog: már az én időmben sem ért vele semmit az ember. Átvette a helyét a diploma.


2. Ennyi pénzből ma az ország EGY, azaz EGY darab minőségi egyetemet lenne képes finanszírozni. Az egyetem fő célja a tudás létrehozása (erre nem nagyon vagyunk képesek), a főiskolák célja ezen tudás átadása gyakorlatban is használható módon.


2016. máj. 3. 12:04
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Az érettségi nem egy eredmény, az egy szűrő. Aki azt sem tudja megcsinálni, nem való egyetemre (de még emelt szintű OKJ-ra sem).

Kellenek az ácsok, kőművesek, hegesztők, gépkezelők is. Aki minősíti magát, még jól is kereshet.


Amit az egyetemekről mondasz meg totál katyvasz.

Mondjuk Budapest vezető fizika tanszékei közül az ELTE-t vagy a BME-t tartanád fenn? És akkor egyiken sem folyik pl orvostudományi kutatás, amikben szintén vannak eredményeink.

2016. máj. 3. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
85%

A baj nem kicsi.

Nem elég, hogy hülye, de mellé komolyan elhiszi, hogy megmondta a tutit :D

2016. máj. 3. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Koplárovics Béci ***** válasza:
95%
Mondjuk elég jó mintapéldát mutatsz arra, hogy a jelenlegi oktatási rendszer egy rakás szar. Azért óvodában nem buktál meg játékból, ugye?
2016. máj. 3. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Már megint egy olyan tipikus "tiltsuk be, Szüntessük meg!, Töröljük el!" kérdés, amit egy olyasvalaki tesz fel, aki annyit se gondol tovább, hogy mi legyen utána/helyette? Vagy mitől lenne az jobb? Vagy innentől kezdve mindenki egyenlő lenne és kész?


Így is elég sok a buta ember, én inkább erősíteném ezeket a szinteket és tényleg csak annak adnék érettségit/diplomát stb-t, aki valóban megérdemli és hajlandó érte dolgozni.

Ezeknek a szinteknek az értéke pont azért romlik, degradálódik, mert olyanok is megkapják, akik egyáltalán nem érdemlik meg! Vagy képtelenek rá! Na ezt kell megszüntetni és mindjárt lenne respektje a dolognak!

2016. máj. 3. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
91%

Nálatok még szinte semmiség átmenni az érettségin..


Erdélyben élek, itt meg matekot sokkal felsőbb fokon tanítják, s románból is érettségi van mint anyanyelvből, holott 12. végére a kiváló román irodalom oktatás mellett egy épkézláb mondatot alig tudnak a diákok összerakni. S aztán érettségibe kell románul írni egy 6 oldalas fogalmazást, s sokszor az van hogy valami nacionalista román tanár lát egy nyelvtani hibát, s 0 pontot ad, ki se lehet kérni az érettségit, soha nem látod meg hogyan pontozták le. Csak simán minden ok nélkül megbuksz mert valami hülyét fogtál ki, és mindig van olyan aki amúgy a legjobbak között van a nyelvből valahogy mégis úszik az érettségije.

S ráadás 50%-az átmenő.



Ti érettségi rendszeretek egész normális (szerintem), nem ott van a probléma a tanügyben...

2016. máj. 3. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Az oktatás igazi reformját a következők jelenthetnék, az általad megjelölt területeken.


0. A közoktatásban a kötelező tárgyak számának drasztikus csökkentése, a választható tárgyak számának növelése, az egy tanárra jutó tanulószám csökkentése, a tanári óraterhelés csökkentése. Közoktatási tanári végzettség megszerzésének egyszerűsített lehetősége a PhD fokozattal rendelkező kiemelkedően magasan képzett diplomások számára (orvosok, mérnökök, kutatószakosok számára is); a habilitációs oklevéllel is rendelkezők közoktatási óraadásának lehetővé tétele, választható tárgyaknál.


1. Az érettségi nyitottabbá tétele, kötelező tárgyak eltörlése, sok választható tárgy biztosítása iskoláktól független vizsgaközpontokban.


2. A MTA Intézetek és ágazati kutatóintézetek beolvasztása a valódi kutatóegyetemekbe, az oktatói óraszámok csökkentése, az oktatóktól elvárt publikációs követelmények emelése, az egy hallgatóra jutó magasan minősített oktatók (habilitált docensek, professzorok) számának növelése.


3. Az urambátyám bizottsági titkos szavazásos mutyi kiiktatása az egyetemi álláspályázatok, fokozatszerzések, címszerzések rendszeréből és egységes átlátható objektív teljesítménymutatók szerinti automatikus követelményrendszer felállítása és következetes betartatása mindenki számára. (Az MTA jelenlegi címadási jogának eltörlése, mert az a gyakorlatban fokozatként funkcionál és a professzori kinevezés kontraszelektív feltétele.)


4. Az egyetemi szakokon a kurzuskínálat növelése, a választható tárgyak arányának növelése, a diplomamunkára fordított idő növelése, és a védések komolyabbá tétele, a védések súlyának emelése a záróvizsga rendszerén belül.


5. Kamufőiskolák és kváziegyetemek (alkalmazott tudományok doktori iskola nélküli "egyetemei") megszüntetése, vagy beolvasztásuk -- és érdemi tanszéki szintű beintegrálásuk-- a valódi egyetemekbe.


6. A legnagyobb közép-magyarországi kutatóegyetemek (ELTE, BME, SZIE, Semmelweis, BCE) egyesítése, érdemi intézeti szintű integrációja és kiemelt támogatása; a gyenge szatellitkaraik érdemi beolvasztása a kutatókarokba.

2016. máj. 5. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!