Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarország problémáira az...

Magyarország problémáira az "amerikai" rendszer bevezetése jelentené a megoldást?

Figyelt kérdés

Amerika a világ legversenyképesebb állama.

Egyszer csináltak egy el felmérést, hogy mi lenne, ha Nagy Britanniát hozzácsatolnák Amerikhoz.Versenyképesség tekintetében az egyik legrosszabb lenne a tállamok közül.

Ez az egyik nagy különbség Európa és Amerika között.

Még a gazdagabb európai országok is "gagyik" hozzá képest.


Magyarország problémáira, a "szocializmus" megszüntetése jelentené a problémát.

Minden állami céget privatizálni, de normálisan,szabályosan.Nem úgy, ahogy a 90-es években.

Az állami tömegközlekedési vállalatokta is megszüntetni, a piacot liberalizálni, csak az operatív irányítás, infrastruktúra maradna állami, de csak magánszolgáltatók lennének.

Nézzük meg a MÁV-ot, az egész egy pénznyelő, hatékonyság 0.


Továbbá, az ország személygépkocsi alapúvá alakítani, ehhez igazítani az infrastuktúrát,az üzemanyagok adóját pedig lecsökkenteni.



Az egészségügyet szintén, privatizálni, biztosítókra alapozni.

Amerikában fizetős az eu, de meglehet nézni, csúcsfelszereltek a kórházak és jólfizetettek az ápolók,orvosok.

Az ellátás meg olyan, mint egy 4 csillagos hotelban.


A nyugdíjrendszert is magánnyugdíjpénztárakra kellene alapozni.Illetve, vegyes rendszerre, lenne egy meghatározott, kisebb összég, az mindenkinek járna,plusz amit magánba befizetett.



Az oktatást is inkább magánegyetemre kellene alapozni.Többnyire a piac szabná meg a képzéseket.

De, persze a rászoruló tehetséges diákoknak járna ösztöndíj.



2016. aug. 2. 10:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Az infrastruktúrához és a benzinhez ajánlom figyelmedbe ezt a korábbi kérdést:


http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__793..

2016. aug. 2. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Államosítás: Az igénybe vevőknek, a fogyasztóknak nem az a jó, ha minél jobban gazdagszik rajtuk egy magáncég.


Személygépkocsi: USA-ban azért jár mindenki autóval, mert baromi olcsó az üzemanyag. Nálunk már ez az alapfeltétel sincs meg. Egyébként meg környezetvédelmi szempontokból is jó a közösségi közlekedés, csak hát a minősége nem mindenhol jó.


Egészségügy: láttál már olyan filmet, amiben nem vállalják x műtétjét, mert a biztosítója nem fedezi? Ez a valóság is. Az ellátás fontosabb, mint hotel minőségű szoba. Egyébként nem jó a magyar egészségügy és lehetne rajta változtatni, csak hát senki nem mer hozzányúlni. De nem az a megoldás, ami USA-ban van.


Nyugdíj: a befizetett nyugdíj járulékon felül most is azt csinálsz a pénzeddel, amit akarsz. Elköltheted, vagy gyűjtheted magadnak idős korodra, befektetheted. Csak hát ehhez kellenének némi pénzügyi ismeretek is, ami sokaknak nincs meg.


Oktatás: Magánegyetem? És az mire lenne jó? Azért a diákok nagyobb része mégiscsak olyan, aki nem tud csak úgy kifizetni x tandíjat. Akkor mindenki ösztöndíjas lenne? :)

2016. aug. 2. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Az ország problémáira kb. bármi megoldást jelentene.Ha a kormánynak lenne más célja is az élősködésen kívül,már azzal sokat nyerhetnénk.Azt tudni lehet,hogy amerikai mintára itt is születőben van egy piszkosul gazdag felső réteg.De van egy olyan érzésem,hogy nem fogja 5-10 év múlva azt mondani a kormány,hogy: 'Gyerekek itt van pár tízezer milliárd Ft.Építsünk országot!'A kormányt semmi sem érdekli a saját jólétén kívül.Magának veszi el,amit elvesz.Nem azért,hogy majd egyszer jobb hely legyen ez az ország.Nem a rendszerrel van baj,hanem az emberrel-az emberekkel.Itt mindenre van pénz az oktatáson meg az egészségügyön kívül.Pedig pont ez a két dolog kellene ahhoz,hogy fejlődjön az ország.
2016. aug. 2. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 ConnectCare ***** válasza:

Én támogatnám a minél szélesebb privatizációt.


Míg volt pl. a Malév egyedül, csak álmodhattam róla, hogy valaha repülök majd talán, ma meg, hogy nyitott a piac, annyiból járhatom meg Brüsszelt oda-vissza, mint vonattal egy Miskolc-Budapestet oda-vissza. Ahol verseny van, ott a fogyasztók jól szoktak járni.


Az egészségügy és az oktatás területén pedig működhetne az a rendszer, hogy az államnak fizetünk be, aki ezért ad egy utalványt, amit annál a szolgáltatónál váltok be, akinél akarok. Így nem maradna senki egészségügyi ellátás nélkül viszont a szolgáltatók motiváltak lennének a magas színvonal biztosításában, különben senki nem váltana be náluk utalványt. (Nem saját ötlet, ez a Voucher-rendszer.)

2016. aug. 2. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim válasza:

Kérdés hogy mit érsz el egy üzemanyag csökkentéssel?! Max azt hogy Pesten nagyobb lesz a dugó, mint valaha is volt.


Önmagában semmi előnye nincs, a tömegközlekedést nem erőlteti sőt... sima "rezsicsökkentésen" kívül semmire sem jó.


Helyette pl. ott a 21,29%-os Áfa tartalommal bíró jegy és bérlet, ezt kellene inkább csökkenteni.

2016. aug. 2. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

5#


A tömegközlekedést a te adódból tartják fent.És egyáltalán nem nyereségesek a tömegközlekdeési vállalatok.


A benzin adóját azért kell csökkenteni, hogy mindenki megengedhesse magának az autót.


Annak is vonják az adójából a tömegközlekedésre elköltött adót, aki sohasem ül fel ré.


Ezért jobb az egyéni közlekedés, akár motorkerékpáron, akár személyautón történik.Azt te szervizeled, nem más helyetted.

2016. aug. 2. 13:06
 7/11 anonim ***** válasza:
68%

Kérdező, te vagy valami újgazdag vagy, vagy valami ritka hülye.


Ugye azt remélem tudod, hogy a magyarok 60%-a 100 ezer alatt keres?


Meg azt, hogy minden 2. gyerek mélyszegénységben él?


Nem a ksh szerint, de szerintem ahol zsíroskenyérnek menünek kell lennie, meg a családi topic is televan minden hónap végén olyan kérdéssel, hogy hogyan lehetne 6000 forintból még másfél hetet kikajálni, akkor ott a társadalom megbukott.


Éppen ezért ezek a szocialista gyerekek is az állami napi 1 szeri kajáláson nőnek fel, mert otthon csak zsíros kenyér van. Akkor majd amikor ő felnőnek szerinted elfogadnának egy ilyen rendszert?


Arról nem is beszélve, hogy csökkentenéd az üzemanyag árát, hogy több ember megtehesse magának. Elmondanád, hogy egy havi 120 ezer forintból élő 3 gyerekes család, mégis, hogy engedhetné meg magát, hogy EGYÁLTALÁN AUTÓT vegyen? A benzinnel max felgyújthatja magát kocsi nélkül akkor.


Az egészségügyben igazad van, aki nem akar megdögleni, az magánba megy, de 120 ezres családunk ezt nem teheti meg, mert hónap végére épphogy van zsíros kenyér, persze nem friss kenyérrel, hanem több napos szárazzal amiből a penész itt-ott kivan vágva.


Egy nagy focis politikusunk is így tartja helyesnek:


"Én volt, hogy több napig semmit sem edtem, csak 1 zsíros kenyeret, de a foci iránti vágyam túlsegített mindenen, ez kell a gyerekeknek."


Na ezen túl mi a rákot akarsz őszintén?


Pénz alapú rendszert akarsz, de pénz nélkül. Az ország úgy omlana össze, hogy azt gyönyörű lenne nézni. Persze nem történne meg, egyből megtámadnák a parlamentet a magyarok többsége és úgyis új kormány kerülne az ilyen helyére.


Szóval nem, nem megoldás az amerikai rendszer, az csak azért működik valahogy, mert ott az átlagembernek is van pénze, és létezik az erős középosztály is, nem csak a szegények és gazdagok.

2016. aug. 2. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

7#


A fizetések részben azért alacsonyak, mert az állam elvesz belőle rengeteget.

Egy bruttó 300 ezres fizunak csak 200 a nettója.100-at lenyúl az állam.Ez a baj.


Egyébként meg, egy ilyen rendszer,egy vállalkozóbarát, cégbarát adórendszerrel hamar fejlődést hoznak.Akár 7-8 százalékos GDP növekedést is.

2016. aug. 2. 13:57
 9/11 anonim ***** válasza:

Oh te naív, és szerinted akkor nem lenne ennyi adó?


Maximum ezután csökkentenék 10%-al, hogy fú de jónak tünjenek, csak éppen ugyanúgy nem lenne elég.


Az unió egyik legszegényebb országa vagyunk, és egy világhatalom gazdasági rendszerét akarnád ránkdugmálni.


Rendben, akkor 120 ezres nettója helyett lenne 150.


135 ezer 3 gyerekkel, hogy lesz ebből kocsi még mindíg?


Azontúl, hogyha a gyerek beteg lenne bármikor, akkor ott vége is lenne?


Itt nem csak az adók sokak, hanem a fizetés alapösszege is. Amíg a munkások nem keresnek középréteg szerűen mint az usa-ban, addig bukásra van ítélve a rendszer.


Ezt minden nyugati ország tudja, erre épül a kapitalizmus. Ha csak a felső 40% engedheti meg magának, hogy költekezzen, akkor a rendszer összeomlik maga alatt.


Ezért is hívják Magyarországot vadkapitalistának, nem kapitalistának. Olyan vagyunk mint nagy barátunk, Oroszország. Milyen irónikus nem, a több évnyi szocializmus se tudott széthúzni minket, lelki társak vagyunk:D

2016. aug. 2. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:

De még mindig ott tartunk, hogy az üzemanyag adó az egyik olyan adóforma, ami ha probléma is, nem számolja fel a szegénységet, sőt, a gazdagabb rétegnek kedvez.


Elvégre aki minimálbéren él, vagy nem minimálbéren de nem engedheti meg magának az autót (azaz a középréteg alsó és középső része), az ebből semmit nem élvezne... sőt... ellenkezőleg, előlük venné el a lehetőségét az hogy valamilyen fajta ÁFA vagy SZJA csökkentés legyen.


az üzemanyag adó csökkentés az marad a jómodú családok, vagy a jól meglévő családok kiváltsága.


Ennyi erővel kérhetnéd hogy a politikusoknak cégvezetőknek ne kelljen ÁFÁ-t fizetni.

2016. aug. 2. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!