Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az állami cégeket miért nem...

Az állami cégeket miért nem építik le minimálisra?

Figyelt kérdés

Az a baj velük, hogy bevételt nem hoznak, csak pénznyelők.


Posta:

Csak levélkihordás, a csomagszállítást teljesen megszüntetni.Arra ott vannak a piaci alapon működő futárszolgálatok.


Vasút:

Teljesen piaci alapúvá kell tenni az árazást, közlekedést is.Így a szolgáltatás színvonala is magas lesz, nem kais WC-vel, klimatizálatlanul fog közlekedni.

Ami állami maradna, az a forgalomirányítás, infrastruktúra diagnosztika, de a kivitelezést privát cégek csinálnák.

Így a vasút negyed annyi emberrel működhetnek.


Volántársaságok:

Egy az egyben megszüntetni és szabad piacúvá tenni.Ne az állam mondja meg, hogy milyen sűrűn közlekedik a járat, hanem az igények.


Állami légitársaságra meg aztán végképp semmi szükség.


Persze, ez nem zárná ki azt, hogy a nyertes szolgáltatók állami támogatást kaphassanak.



2016. dec. 15. 21:03
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
93%

Szerencsére nálad okosabb emberek döntenek ilyen kérdésekben...párttól függetlenül ezt a szélsőliberális hülyeséget senki sem támogatja.

Konkrétan például a tömegközlekedést sehol sem liberalizálták ennyire, még az USA-ban som! Ott is a város/megye rendeli meg a szolgáltatást, Nagy-Britanniában próbálkoztak a piaci alapú buszközlekedéssel, összeomlott az egész rendszer, mert falura senki sem ment, nagyvárosok közt meg hat-hét szolgáltató gyilkolta egymást. Azóta a brit modell bukása intő példa mindenkinek.

A nemzeti légitársaság pedig a pozitív externáliák miatt lenne hasznos, 2012-óta, mióta nincs Malév Budapest, de főleg Ferihegy kicsit lekerült a légiközlekedés térképéről.

2016. dec. 15. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
92%

"Ami állami maradna, az a forgalomirányítás, infrastruktúra diagnosztika, de a kivitelezést privát cégek csinálnák."


A legtöbb vasutas épp a forgalomirányításban, infrastruktúrafenntartásban dolgozik. A vonatokon csak a mozdonyvezető meg egy-két jegyvizsgáló van, ezen szerinted változtatna, ha nem MÁV-Start, hanem valami vasutas multi lenne a szolgáltató?

2016. dec. 15. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
92%
Téged kéne leépíteni, ja várj az már megvolt...🤣😘🤗
2016. dec. 15. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:

1#

Ha nincs igény tömegközlekedésre, akkor majd járnának kocsival az emberek.Akkor meg az autópályaépítésekre/főút átépítésekre lenne nagyobb igény.



2#

A forgalomirányításnak egységesnek kellene maradnia, így maradhatna MÁV-os.

A jegyvizsgálókat is lelehetne építeni,egy részüket átképezni ellenőrré.Hogyha,bevezetnék a jegyérvényesítést.Vagyis felszállsz a vonatra és bepittyented a jegyedet, vagyis érvényesíted.



Az infrastruktúrához meg nem kellene sok ember, hiszen csak a méréseket,diagnosztizálásokat végeznék a MÁV-osok.A javításokat,átépítéseket már privát cégek.

2016. dec. 15. 21:27
 5/22 A kérdező kommentje:

Az állami cégek, bárhogy forgatjuk őket, pénznyelők maradnak.Viszont, az nem mindegy, hogy mennyi pénzt nyelnek el.

Az állam rossz gazda.Magyarországon különösen.

2016. dec. 15. 21:29
 6/22 anonim ***** válasza:
86%
ne vicceljünk már. hosszú a történet de ugye azt tudod h még a legfejlettebb országokban is igen veszteséges és kb 40-60 %-kal támogatott a tömegközlekedés? egész egyszerűen máshogy nem megy, a fizetésed se lenne elég pár útra vonattal / busszal, ha ténylegesen a költséget kellene fizetned ...
2016. dec. 15. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
100%

Ha nincs igény tömegközlekedésre, akkor majd járnának kocsival az emberek.Akkor meg az autópályaépítésekre/főút átépítésekre lenne nagyobb igény.


-ennyire nem lehet valaki félkegyelmű! Arról szól az egész, hogy még az elvileg csodaliberális államokban is faluhelyre kvázi szociális ellátás a buszközlekedés, mert 3-5 utasért senki sem fog buszt indítani! De szükség az van rá, mivel az ott élőknek is lehetőséget kell biztosítani az utazáshoz.

Egy busz, akkor közlekedik rentábilisen, ha legalább 15-20 fizető utas van rajta, a falujáró buszokon ez szinte sosem teljesül.

2016. dec. 15. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:

Mert így el lehet lopni, úgy meg nem lehetne. Ennyi az egész. Egy privát cég bevétel az államnak, egy állami cég pedig kiadás. És egy privát cég jobb szolgáltatást nyújt. Semmilyen objektív indok nem szól amellett, hogy államosítsunk bármit, ami megoldható tisztán piaci alapon. Ha valami nem oldható meg, akkor lehet szabályozással próbálkozni. Ha úgy sem megy, akkor átvehet egyes problémás részeket az állam.


"falura senki sem ment"


Oké, ha ez probléma, akkor pl. megtarthatja ezt a részt az állam. Vagy előírhatja, hogy aki a városban akar buszt üzemeltetni, annak kötelező falun is. Vagy valaki lenne falun, csak drágábban, és az állam támogathatná őket. Vagy megoldanák máshogy.


"nagyvárosok közt meg hat-hét szolgáltató gyilkolta egymást"


Nem látom, hogy ez miért okozhat problémát. Kifejtenéd bővebben?


" egész egyszerűen máshogy nem megy, a fizetésed se lenne elég pár útra vonattal / busszal, ha ténylegesen a költséget kellene fizetned ..."


Ezt valahogy nehezen tudom elhinni. Nem jön ki matematikailag. Hiszen így is a fizetésekből fizetik a tömegközlekedést. Csak félig jegyben, félig pedig az adóból származó támogatásokkal. Most csak gondolatkísérlet szintjén, mondjuk hogy mindenkinek annyival nő a fizetése (csökken az adója), amennyit az állam a tömegközlekedés kisegítésére fordított, vagyis a tömegközlekedés hiányát nem fedezi az állam az adónkból. Ennek megfelelő mértékben kell akkor nyilván növelni a jegyek árát. Ekkor, ha az állam 100%-ban hatékony, elvileg pontosan annyi pénzed van, hogy ki tudd fizetni a jegyet. De mivel az állam nem 100% hatékonysággal működik, valójában kicsit több.


Mondjuk van 100 ember, és mind 30 forint adót fizetnek. Az állam ebből 1 forintot tömegközlekedésre költ, és az egyes emberek pedig havonta 1 forintot költenek jegyekre. Ez azt jelenti, hogy 200 forintból tud működni a tömegközlekedés. Ha az állam inkább 29 forintra csökkenti az adót, és nem ad semmit a tömegközlekedésnek, akkor ők 2 forintra emelik az árakat. Így az egyes embereknek pontosan ugyanannyi pénze marad. Kivéve hogy kivettük a közvetítőt, versenyhelyzetet teremtettük, ami lenyomja az árakat, a verseny hatékonyabb működésre és magasabb minőségre ösztönzi a vállalatokat.

2016. dec. 15. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
91%

"Ha nincs igény tömegközlekedésre, akkor majd járnának kocsival az emberek."


Így van!

Ha nem telik kenyérre, akkor egyenek kalácsot!

2016. dec. 15. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedés állami támogatása nemzetgazdaságilag fontos.

Hiszed, vagy sem, de egy egyhetes BKV/BKK sztrájk már érezhetően, mérhetően kihat a GDP, a termelés alakulására (pár éve volt is rá példa).

Azzal viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a tömegközlekedési kedvezményeket meg kell kurtítani.

2016. dec. 15. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!