Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a helyzet a budapesti...

Mi a helyzet a budapesti dugódíjjal?

Figyelt kérdés

Emlékszem, pár éve még arról győzködött a kormány és a fővárosi vezetés, hogy ha nem vezetik be a dugódíjat Budapesten, akkor rengeteg pénzt kell visszafizetni az EU Bizottságnak, mert állítólag ezt a 4. metró finanszírozásért cserébe még Demszkyék elvállalták. Ezért elkerülhetetlen a dugódíj. Szerencsére a dugódíjat nem csak hogy nem vezették be, de már szóba sem kerül. És mégse kellett e miatt semmit befizetni. Akkor ennyire nyíltan hazudtak erről korábban, vagy mi a helyzet?


Onnan jutott eszembe a kérdés, hogy nézem Lázár János 105. kormányinfóját, ahol a miniszter úr szerint jövőre várhatóan 60-70 milliárdos bírságot kell az EU-nak megfizetni a 4-es metró építésével kapcsolatos MSZP-SZDSZ-es korrupció miatt, és ezt már el is különítették a jövő évi költségvetésből. Ezt se tudom, hogy így igaz-e, de feltűnt, hogy a korábbi dugódíj-szöveg helyett most a korrupcióra váltottak, mintha sose riogattak volna a dugódíjjal.



2017. nov. 30. 14:22
 1/8 anonim ***** válasza:
34%

"Emlékszem, pár éve még arról győzködött a kormány..."


"de már szóba sem kerül"


És még hány meg hány ilyen dolog van.


Amúgy az a 60-70 milliárd meg aprópénz egyéb kormányzati költésekhez képest...sajnos :(

2017. nov. 30. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Az hogy kevered a szezont a fazonnal.


[link]

Dugódíj azért nincs, mert nincs rá jogszabály és ez tavaly szeptember óta úgy néz ki, hogy nem is nagyon akar megszületni, mert a kormány nem szeretné. Eu még nem lépett az ügyben így nem lehet tudni, hogy mekkora lesz a büntetés már ha lesz.


[link]

A bírságot meg a 4-es metró körüli korrupciós ügyekért kaptuk.

2017. nov. 30. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
56%

"Amúgy az a 60-70 milliárd meg aprópénz"


Azért titeket balliberálisokat se az eszetekért szeretünk, az egyszer biztos.


"Szerencsére a dugódíjat nem csak hogy nem vezették be, de már szóba sem kerül."


Most akkor ez jó neked vagy nem? Mert ha jó, akkor miért hőbörögsz?

2017. nov. 30. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
60%

"Azért titeket balliberálisokat se az eszetekért szeretünk, az egyszer biztos. "


A jobbereket se az eszükért tartják szavazónyájnak.


Egy nem balliberális... (már ez sem talált)

2017. nov. 30. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
3: Bocsánat, nem hőbörögtem, csak kérdeztem. Nem hiányolom a dugódíjat, azt viszont kifogásolom, hogy korábban tényként közölték, amikor még a FIDESZ be akarta vezetni, hogy ha nem vezetjük be, akkor az előző városvezetés miatt tetemes bírságot kell fizetni. Aztán kiderült, hogy mégsem kellett. Tehát hazudtak, vagy esetleg nagyot tévedtek, de ezt viszont nagy magabiztossággal.
2017. nov. 30. 15:07
 6/8 anonim ***** válasza:
Az én véleményem szerint korántsem lefutott dolog a dugódíj. A fentebb linkelt cikk szerint is a választások után mindenképp előveszik a témát. Ha választások előtt bevezetnék, az még a Fidesznek is politikai öngyilkosság lenne, mivel az ellenzéknek elég lenne csak annyival kampányolni, hogy megszüntetik. Hogy a Fidesz mennyire nem mondott le róla, jól jelzi az az akció, amit kb. két éve indított a BKK-val közösen. Aki emlékszik rá azt csinálta a BKK, hogy szándékosan elállítgatták a jelzőlámpákat, hogy ezzel állandósuljanak a dugók a belvárosban, és így készítették elő a legitimációt a dugódíjra. Csak ott szúrták el a dolgot, hogy túltolták a forgalommegakasztást a fiúk, és hamar kiderült a turpisság. Akkora dugókat amik kialakultak, már nem lehetett a forgalom növekedésével magyarázni, ami végül is a dugódíjat indokolná, lebuktak, és kénytelenek voltak elismerni hogy direkt szívatták a népet.Talán az addig kedvenc fikaevő BKK vezérnek is ezért kellett távoznia. Az biztos egy ilyen dugódíj-bevezetéses akciónak legalább kell négy-öt év mire lecseng annyira hogy ne szóljon bele az aktuálpolitikába. 1-2 év mire elfogadtatják a szükségességét, ide tartozik a belvárosi közlekedés ellehetetlenítése, folyamatos agitáció a levegő romló minőségéről, Ny-i nagyvárosok példakénti hivatkozásai, úgy általában a közvélemény megdolgozása. A tényleges bevezetése, ami lehet fokozatos is, technikailag 1-2 évbe kerülne, és legalább egy év lenne mire megszokná a plebsz a dolgot. Ismerve a magyar viszonyokat, még így is kontra-produktívvá válhat a dolog, mert a belvárosi szolgáltatások ára azonnal 20%-al növekedne, és ezt ellentétben egy nyugati város ötször többet kereső polgárával szemben a csóró BP-i kisember biztos kellemetlenül érintené. Megszűnne a belvárosi bevásárlóturizmus, kb minden második bolt lehúzhatná a redőnyt, cserébe egy kicsivel jobb levegőért. Az is probléma lenne, hogy az M0 Ny-i szakasza hiányzik, ezért az agglomeráció É-D-i napi mozgását a budai alsó rakpart rendezi, ami a tervek szerint napi behajtásos-fizetős lenne. Ahogy számoltam, nekem ez a 15km-es szakasz évente kb. 400 ezer forintomba kerülne, úgy hogy az éves autópálya 42 ezer. Összegezve, szerintem előbb utóbb bevezetik, de szerintem inkább előbb, mert akkor az EU-s bírság megspórolható, a választások után az első dolga a Fidesznek az lesz hogy nekiugorjon. Talán a budai alsó rakpart addig mentességet kap, amíg nem lesz teljes a körgyűrű.
2017. nov. 30. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
67%

"Egy nem balliberális... "


jaja, legyünk korrektek függetlenellenzéki, 2010 előtt mszp-szdsz szavazó

2017. nov. 30. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
6: Sajnos elég logikus, amit írsz.
2017. nov. 30. 19:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!