Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A gender szak miért számít...

A gender szak miért számít tudománynak?

Figyelt kérdés
Kik voltak azok a ledoktorált személyek, akik úgy döntöttek, hogy a gender is lehet egyetemi szak? És mi volt az oka?
2018. aug. 14. 21:30
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
82%

"A MAB támogatja a társadalmi nemek tanulmánya mesterképzési szakon képzés indítását az Eötvös Loránd Tudományegyetemen.

A MAB ezzel a határozattal a 2016/3/X/3. számú határozatát hatályon kívül helyezi.

Indoklás:

- A program koncepciója világosan megfogalmazott és releváns. A tanterv a képzési és kimeneti követelményeknek megfelelően strukturált, biztosítja az ismeretek egymásra épülését. Az oktatási és ismeretellenőrzési módszerek alkalmasak a hallgatók folyamatos támogatására, kimeneti tudásuk és készségük értékelésére. A doktori képzés felkészülési lehetőségei biztosítottak, a követelményeknek megfelelőek.

- A szakfelelősnek az adott feladathoz megfelelő szakmai háttere, tapasztalata és elismertsége van, részvételének mértéke a tervezett oktatási programban megfelelő. Az oktatói kör kiválóan képzett és elhivatott, rendelkezik nemzetközi jártasággal, tudományos és oktatói kapacitásai alapján alkalmas a magas színvonalú mesterképzés folytatására az adott tudományterületen. Az oktatók terhelése arányos és illeszkedik a terület sajátosságaihoz.

- A képzés tudományos háttere biztosított, a résztvevő oktatók mindegyikének gazdag tudományos kapcsolatrendszere van, többen közülük speciális tudományos műhelyek, nagyobb szabású kutatási programok szakmai vezetői. Az oktatók közössége kiemelkedő publikációs tevékenységet folytat.

- Az indítandó képzés tárgyi feltételei és infrastrukturális alapjai megfelelőek. A szakirodalom, a szükséges szakkönyvek elérhetőek, az anyaintézmény internetes könyvtárszolgáltatásokkal is rendelkezik.

- A tervezett hallgatói létszám – 18 fő nappali képzésben – reális, összhangban áll a személyi és a tárgyi kapacitásokkal.

Többségi döntés (10 IGEN : 3 NEM)"


Azt nem találom, hogy konkrétan mely tagok vettek részt az ülésen, de egy kis infó a MAB tagságról:


"Kik a tagjai?

A MAB testülete (Szervezet) a MAB tagjaiból és felkért szakértőkből áll. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 71. § (1) szerint a MAB-nak (Plénum) húsz tagja van. Kilenc tagot delegál a miniszter, kettő tagot a Magyar Tudományos Akadémia, egy tagot a Magyar Művészeti Akadémia, három tagot a Magyar Rektori Konferencia, kettő tagot a felsőoktatási intézményt fenntartó egyházi jogi személyek, egy tagot a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, egy tagot a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája, egy tagot a Doktoranduszok Országos Szövetsége. A testület tagjait az oktatásért felelős miniszter előterjesztésére a miniszterelnök bízza meg, hatéves időtartamra. A megbízás egy alkalommal meghosszabbítható. (A Doktoranduszok Országos Szövetsége által delegált tagot a miniszterelnök kettő évre bízza meg.) A tagoknak – a Doktoranduszok Országos Szövetsége delegált tag kivételével – tudományos fokozattal kell rendelkezniük. Nem lehet a MAB tagja, aki a Felsőoktatási Tervezési Testület tagja, rektor vagy kormánytisztviselő.


Állandó (az adott ciklus időtartamára felkért) külső szakértők a MAB egyes tudományági bizottságainak (bizottságok) tagjai, s további szakértőket kér fel a MAB eseti jelleggel, pl. látogató bizottságokba, szaklétesítési és szakindítási kérelmek, egyetemi tanári pályázatok, stb. véleményezésére."

2018. aug. 14. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
23%
Vigyázz, itt a Dzsordzsi bácsi az oldalon!!!
2018. aug. 14. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
23%

"A gender szak miért számít tudománynak?"

Egy szak nem lehet tudomány. A matematika szak sem tudomány és a belgyógyász szak sem az. Az a tudomány, amit ott oktatnak és kutatnak.

Az pedig, hogy éppen mi számít tudománynak, áltudománynak vagy meghaladott ostobaságnak, elavult ötletnek, azt mindig az adott pillanatban a társadalom és tudományos élet dönti el.

Sok évvel ezelőtt még tudomány volt az "aranycsinálás", ma már áltudománynak számít, miközben vannak kutatók, akik ismét ezzel kezdenek foglalkozni, csak éppen teljesen másképpen, atomi szinten alakítva az anyagot és lehet, hogy megint tudományként fog megjelenni, ráadásul eredményesen.

Az akupunktúrát és társait 30-40 éve még áltudománynak tartották nálunk, ma már igen jó kutatási anyag is van mögötte és azt nevetik ki aki áltudománynak nevezi vagy olyannak ami hatástalan és nem is létezik.

A társadalmi nemek kutatása fontos dolog. Ami a vita tárgya kellene legyen az nem ez, hanem hogy kell-e ennek tanszéket fenntartani, csakis ezt oktatni, miközben más területek sokkal fontosabbak lennének és azokhoz tartozóan természetesen vizsgálhatóak, kutathatóak a társadalmi nemek.

Mintha a halászat és vízgazdálkodás helyett nem egy ilyen általánosabb képzést adnának a hallgatóiknak, ahol a diplomájuk témája lehet a lápi mocsola radioaktív sugárzás hatására történő különböző deformitásainak vizsgálata, hanem létrehoznának egy "Lápi mocsola degenerációk" szakot és ott képeznének olyanokat, akik scak és kizárólag a vízi élővilág 0,0000000001%-t kitevő lápi mocsolák között is szinte jelentéktelen számú deformitásokat tanulnák. Aztán meg hisztiznének, hogy a diplomájukkal nem mennek semmire.

2018. aug. 15. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
90%

A genderszak nem tudomány, hanem egy szak. Egy képzési vonal.


Létezik olyan szak is, hogy újságírás, holott az újságírás nem tudomány.


Ennyit a gender SZAKról.


A GENDERTUDOMÁNYOK pedig azért tudományok, mert megfelelnek a tudományosság kritériumainak és a tudomány definíciójának (hogy mi a tudomány, arról közérthetően itt olvashatsz: [link]


A genderkutatás nem önálló tudomány, hanem egy önálló tudományon belüli TUDOMÁNYTERÜLET.


Éppen ezért nem is létezik belőle alapképzés, hanem csak mesterképzés az ELTÉ-n és a CEU-n is.


A genderelmélet, a genderkutatás a szociológia tudományán BELÜL egy külön tudományterület, kutatási terület.


Az egyetemi képzés általában úgy szerveződik, hogy:


1. Alapképzésben elsajátítasz egy tudományt, általánosan és alapfokon.


2. Mesterképzésben egy tudományon BELÜL egy tudományág vagy tudományterület mélyebb ismerőjévé válsz.


3. Doktori képzésben magad is KUTATÓJÁVÁ válsz a területnek, azaz képességet nyersz arra, hogy hozzá is tegyél az adott területhez és egyetemi szinten oktathasd azt másoknak.


Épp ezért érthetetlen és abszurd a kormány egyoldalú lépése, amivel egy tudományterületen való elmélyülést tiltja meg a szociológia tudományán belül!


És egyben hiteltelen, primitív az az érvelés miszerint ezt azért tenné, mert nincs igény és felvevőpiac erre a szakra. Ez két okból is baromság:


1. Akik mesterképzésben beiratkoznak erre a szakra MÁR ELVÉGEZTEK EGY EGYETEMET, van egy alapképzésük, diplomájuk egy akkreditált szakon.


2. Akik beiratkoznak erre a mesterszakra egy tudományon belüli tudományterületen szeretnének mélyebb jártasságot szerezni, méghozzá ÖNKÖLTSÉGEN, tandíj ellenében.



A kérdésed másik részére válaszolva:


1. A gendertudományt Simone de Beauvoir francia filozófus, írónő alapozta meg és a nemzetközi tudományos közösség fogadta el tudományterületnek, miután tudományos eredményeket produkált. Ezen belül is a szociológusok kellett elfogadják, felvállalják, mint a szociológia tudományterületét.


2. A magyarországon induló egyetemi SZAKOKAT az Országos Akkreditációs Bizottság és a Felsőoktatási Tervezési Testület kell elfogadja, akkreditálja, miután az elindítását egy egyetem szenátusa indítványozta (a szenátus a rektor, dékánok, tanszékvezetők, professzorok és a diákságot képviselő választott személyek közössége).


Név szerint nyilván nem tudom itt kapásból felsorolni sem az ELTE és CEU szenátusának, sem a Felsőoktatási Tervezési Testületnek, sem pedig az Országos Akkreditációs Bizottságnak a tagjait, de ha nagyon kíváncsi vagy rájuk, utána nehet nézni mind a négy testületnek.

2018. aug. 15. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

# 13-as, az egyébként koherens érvelésed csak akkor állná meg a helyét, ha a gender studies ALAPKÉPZÉS volna, azaz erre a tudományterületre adnának alapdiplomát.


Csakhogy ez nem így van, sem az ELTE, sem a CEU esetében!


A gender studies egy mesterképzés, amit olyanok választanak önköltségen ráadásul, akiknek már eleve a kezükben van egy alapdiploma!


Azaz a genderszak betiltása olyan, mintha a kormány például az általános orvosi elvégzése UTÁN megtiltaná, hogy egy orvosi egyetem elindíthasson külön kardiológia, gasztroenterológia, nefrológia vagy urológia szakorvosképzést, arra az orbitális kreténségre hivatkozva, hogy EZEK ÚGYIS A BELGYÓGYÁSZAT RÉSZEI, tehát bőven elég egy általános belgyógyász rezidensképzést meghirdetni, majd azon belül tárgyalhatják a kardiológiát és az urológiát is, mint a tudományághoz tartozó tudományterületeket, és ha nagyon akarja a hallgató, a szakdolgozatát írhatja ezekből!


Ilyen világra szóló kreténség a bolygón nincsen, komolyan mondom!


Vagy egy állatorvosi, esetleg biológia szaknak tiltsuk már meg kormányzati szinten, hogy mesterképzést hirdessen mondjuk a háziszárnyasok anatómiájából, mert mi a miniszterelnökségen nagyon okosak vagyunk és végtelen bölcsességünkben, egy sosem használt jogászdiplomával a farzsebünkben, most úgy döntöttünk, hogy bőven elég az általános ornitológia keretében tárgyalni a háziszárnyasokat!


És teológia szakon ne lehessen mesterizni rendszeres teológiából, morálteológiából, fundamentálteológiából, dogmatikából, gyakorlati teológiából, stb., mert mi a miniszterelnökségen úgy gondoljuk, hogy ez nem ér meg egy önálló mesterképzést, bőven elég, ha van egy általános teológia mesteri, azon belül, ha akarja, írja a szakdolgozatát az illető valamelyik szűkebb tudományterületből!


Ez nonszernsz, hülyeség.


Még megérteném, ha alapképzésről volna szó, és azt mondja egy kormányzati főokos, hogy ne legyen külön alapképzés a gyermekorvosi szak (mit ahogy bizonyos országokban ez külön alapképzés, valaha pedig nálunk is az volt), hanem legyen egyetlen általános orvosi szak, aztán majd szakosodásnál lehessen csak gyermekorvosnak szakosodni például.


Vagy: legyen előbb biológus valaki, aztán majd mesteriben legyen ornitológus vagy tengerbiológus.


Ebben lehet ráció, aláírom.


De könyörgöm, MESTERKÉPZÉSBEN tiltani be tudományterületeket, hogy azokból egy alapképzés megszerzése után ne lehessen magiszteri fokozatot szerezni???????


Hát hol élünk, komolyan kérdezem?!

2018. aug. 15. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
0%
Minek írsz ilyen hosszú válaszokat? Tök felesleges.
2018. aug. 15. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Olvasd végig és megérted!
2018. aug. 15. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!