Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A munkahelyek miért nem...

A munkahelyek miért nem oszlanak el jobban az országban? Miért megy az összes munkahely északra és nyugatra?

Figyelt kérdés
Szinte az összes munkahely észak, vagy észak-nyugat Magyarországra jön. Ott munkaerőhiány alakult ki. Itt délen, meg kelet Magyarországon pedig hatalmas a munkanélküliség, és ameddig az északi városokban megadják a nettó 160-180 ezret egy gyári munkára, addig délen és keleten örülnek az emberek, ha megkapják a minimálbért. Azaz kb. fele annyit keresnek csak. Miért van ez? Miért maradt így le az ország egyik fele az ország másik feléhez képest? Egyáltalán más is észrevette már azt, amit én most mondok?
2018. okt. 5. 18:03
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Mert ott van kifejlesztve az infrastruktúra így az a legjobb döntés hogy az ilyen logisztikai csomó pontok közelébe telepedjenek le a nagyobb cégek mivel költséghatékonyabb
2018. okt. 5. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Azért mennek oda az újabb gyárak, ahol már egyébként is vannak gyárak, mert ott tudnak csak szerezni megfelelő tapasztalattal rendelkező mérnököket és technikusokat, azáltal, hogy a másik gyárból elszipkáznak magasabb bérajánlattal néhányat. És ez jó mind3 félnek, jó a munkaerőnek is, mert magasabb bért kap, jó az új gyárnak is, mert még így is relatíve (a nyugati bérekhez képest) olcsó munkaerőt kap, és nyugati szinten termel a gyár. De ami a legérdekesebb: jó annak a gyárnak is, ahonnan elszipkázták a munkaerőt... miért? Mert fel tud venni a helyére egy kezdőt jóval alacsonyabb bérekért, akit majd kitanítanak azok a tapasztaltak akiket ott tartott.

Ez így összességében jobban megéri a cégeknek, mint elmenni egy olyan városba, ahol soha nem volt hagyománya a technológiának és az iparnak.

2018. okt. 5. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Az ipari késztermékek nagyobb részben észak és nyugat felé hagyják el az országot. Ha Győr helyett Békéscsabára telepítenek egy gyárat, az minden 20 tonna alapanyagnál és készterméknél 300km plusz költség egy irányban, ami közel 300 euro is egyben. Ha csinálsz egy gyárat, ahova napi 3 kamion alapanyag érkezik és 3 kamion késztermék megy el akkor az napi 1800 euro plusz szállítási költség, ami évente durván 600 000 euro, ami 10 év alatt majdnem 2 milliárd forint.


A győri Audiba naponta több tíz kamion és néhány vonat érkezik. Ott ez a szám a többszöröse lenne.

2018. okt. 5. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

"Ez így összességében jobban megéri a cégeknek, mint elmenni egy olyan városba, ahol soha nem volt hagyománya a technológiának és az iparnak."


Akkor mit keres az Audi Győrben? Ha tényleg igaz ez az állítás, akkor miért települtek egy olyan városba, ahol már 1896 óta folyik gépgyártás?

Esetleg a Suzuki Esztergomba, ahol meglepő módon a Kádár idején is gépipar volt az elsődleges.

Miért nem olyan alföldi városokba költöztek, ahol évtizedek, évszázadok óta a mezőgazdaság és élelmiszeripar dominál?


"Miért van ez? Miért maradt így le az ország egyik fele az ország másik feléhez képest? Egyáltalán más is észrevette már azt, amit én most mondok?"


Igen bár nem teljesen igaz amit mondasz, ha megnézed a működő vállalatok számát térképen, akkor nagyon szépen kirajzolódik a magyar autópályák fő iránya. Ezt már mondjuk előttem kifejtették.

2018. okt. 6. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!