Te hogyan javítanál a magyar oktatáson? Mit vezetnél be, és mit törölnél el?
Felemelném az érettségin a ponthatárokat, a kettes alsó határa évről évre 5 százalékkal nőne, egészen addig ameddig elérné az 50 százalékot.
Eltörölném a minden napos testnevelést, helyette emelt óraszámban matematika és idegen nyelv órák lennének.
Felsőoktatásba csak középfokú nyelvvizsgával lehetne jelentkezni.
Eltörölném a gimnáziumokban, szakgimnáziumokban és szakközépiskolákban az ének és rajz órákat.
Reggel 9 órakor kezdődne a tanítás.
Hittan órákon valláskritika is része lenne a tananyagnak, az órák utolsó 15 percében kötelező lenne a tanárnak valláskritikáról tanítani és erről beszélgetni a diákokkal.
Bevezetnék egy új tantárgyat általános iskola felső tagozatától kezdődően ami az emberi jogok, a másság, illetve a társadalmi nemek témakörével foglalkozna, heti egy órában.
Csökkenteném a tanárokra és diákokra nehezedő nyomást.
Átvenném a finn rendszert alapból.
De;
Magasabb béreket a tanároknak, magasabb ponthatárt a tanári képzésekre. Nem lenne mindennapos tesi, de ének/rajz maradna. Nem heti három, hanem heti két irodalom és Töri lenne. Csökkenteném az anyag mennyiségét. A felszabadult órák helyére egy harmadik idegen nyelvet, vagy egy már meglévőt emelt szinten raknék. Felsőoktatásba csak egy középfokúval lehetne menni. Heti maximum egy fizika, kémia, Biosz vagy földrajz lenne (kivéve persze faktosoknak) mindenki a minimum túlélhetéshez valókat tanulná ezekből a tantárgyakból. (Nem tudnák felsorolni az összes csont nevét, amit nekünk kellett, de tudnák pl az emberi szaporodást, amit mi nem tanultunk meg, vagy a betegségek tüneteit és felismerésüket, lelki sérülések kezelését. Nem tudnának kémiai egyenletet felírni, de azt igen, hogy mi mérgező a háztartásban, vagy hogy mivel lehet kimosni a bort, a vért, a tintát. Stb.)
Az értelmetlenül magasszintű matematika, fizika stb tanítását eltörölném (kivéve akinek a szakmájához szüksége lesz rá). Az emberek nagy része soha nem fog 2 ismeretlenes egyenletről hallani többé az iskola végeztével. Helyette mivel kis korban fogékonyak a gyerekek taníttatnék olyan dolgokat ami a mindennapi élethez szükséges + vállalkozói alapismeretek, alapszintű tőzsdei ismeretek, bank (hitel, kamat stb), jogi ismeretek, több idegennyelv oktatás, stb
Ehelyett nálunk középiskolában énekóra volt, egy leendő mérnöknek tanuló osztályban. Ráadásul a fele osztály bukásra állt irodalomból, mert a tanár nagyon fontosnak tartotta hogy az életrajzokat mindenki nagyon tudja, mert nyilván attól lesz jó statikus az ember, nem mástól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!