Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mik a gyengeségei a magyar...

Mik a gyengeségei a magyar oktatási rendszernek?

Figyelt kérdés
2019. máj. 14. 19:35
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
74%

"Nincsenek. A Fidesz tökéletesen rendbe hozta gyurcsány után, aki porig rombolta 2010 előtt. Mostanra a világ legmodernebb oktatási rendszerének egyike."

Akkor miért variálják át 2-3 évente a teljes oktatási rendszert, több kárt okozva, mint hasznot?

Legalább Gyurcsányozhattál egyet. Kár, hogy 2010-ben ő már sehol se volt. 🤣

2019. máj. 14. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
78%

"Mik a gyengeségei a magyar oktatási rendszernek?"

- Rengeteg olyan "tanár" van a rendszerben aki jobb híján lett tanár, de sem tanítani nem szeret, sem a diákokat nem szereti, sem semmit, csak nyugdíjba szeretne menni. Ők minden javító szándék kerékkötői, az örök elégedetlenkedők.

- tényleg sok a pedagógusok feladata, munkája, de nem az óraszámok miatt (az sem kevés) hanem mert nem tudják a maguk elképzelése, terve és a tananyag szerint vinni az órákat. Rengeteg idő megy el fegyelmezésre és olyan diákokhoz való alkalmazkodásra, akik visszatartják, akadályozzák az óra menetét.

- kevés a pedagógus, kevés a pénz, ezért még most is nagy létszámúak az osztályok, pedig most lenne lehetőség 20 fő alatti csoportokat tanítani a 25-28 fő helyett. Minden modern, különleges oktatási módszer alapja a kis csoportos munka és az együttműködő diák. Mindegy milyen jó a tanár, mindegy milyen módszerrel próbál tanítani, ha sok a diák, akkor nem működik jól, mert nem tud.

- motiválatlanok a diákok. Hiába van érdekes óra, hiába jó a tanár, mindig vannak olyan diákok, akiket nem csak nem érdekel, de szándékosan zavarják az órát, hogy a többinek se legyen jó. És ezen diákokat nem lehet az óráról eltávolítani, mert "neki joga van ott lenni", csak éppen a többi gyereknek meg joga lenne normális, rendzavarás nélküli órán tanulni. Szeretném ha a rossz oktatást szidók kipróbálnák, milyen úgy egymás után 5-6 különböző órát megtartani más-más osztályoknak, évfolyamoknak, esetleg más tárgyból is, hogy minden órán van 2-3-6 olyan gyerek aki folyamatosan beszél, dobál, mászkál, visszapofázik, a feladatot nem végzi.

- nincs otthonról megfelelő támogatása az oktatásnak, a szülők nagy része az iskolától vár el olyan dolgokat is hogy megtanítsa a gyereknek, amihez az iskolának semmi köze és a család feladata lenne, mint köszönés, odafigyelés, türelem, tisztelet mások és a munkájuk iránt, felelősség, rendszeresség, normális munkavégzés. Hiába mondja el a tanár az órán a tananyagot, hiába mutatja meg és hiába ad fel házi feladatot gyakorlásra, ha a diák nem csinálja meg, nem tanul és a szülőt ez nem is érdekli.

- még nem sikerült a gyakorlatiasabb képzést megvalósítani - de átok rá reményeket az új nemzeti alaptanterv meg az annak megfelelő tankönyv alapján. Nem kevesebb ismeretre van szükség hanem az ismeretek hasznos megtanulására, az alkalmazásuk oktatására. Nem elhagyni kell a Pitagorasz-tételt meg a Mohácsi vészt, hanem meg kell mutatni, hogy hogyan lehet kiszámítani egy rámpa hosszát ha 2m magasra kellene feltolni a talicskával a homokot, meg hogy mi volt az előzménye ami a Mohácsi csatához vezetett és milyen károkat okozott.

- már általános iskolában is lehetőséget kellene adni a hasonló gyerekek együtt tanításának, az integrált oktatást a liberálisok túltolták és a diákok kárára van. Ma még csak megemlíteni sem lehet anélkül, hogy a liberálisok ne kezdenének sikítani, hogy bizony, vannak gyerekek akiket nem szabadna ugyanabba az osztályba tenni mint ami a többségnek megfelelő, nekik max. 10 fős kis létszámú osztályok kellenének. Nem lehet beszélni arról, hogy az integráció nem azt kellene jelentse, hogy a leggyengébbeket, legrosszabbakat összekeverjük a legjobbakkal, legokosabbakkal, hanem hogy esélyt adunk mindnek hogy a lehető legjobbat hozhassa ki magából. Mert ami jelenleg van, az a jókat visszahúzza, a gyengébbeket frusztrálja.

Van még jó pár probléma, de véletlenül sem az, hogy mennyi az óraszáma a diákoknak és mennyi a tananyag. Nálunk azért magasabbak a napi óraszámok mert 2,5 hónapos nyári szünet van. Ahol kevesebb az óraszám, ott a tanítási idő is hosszabb. Megkérdeztem sok gyereket, mind inkább marad bent 4-ig minden nap vagy megy nulladik órában, csak maradjon a hosszú nyári szünet. A tananyag meg mindegy mekkora, az csak a tanárnak gond - a diák úgyis csak azt a kis töredékét tanulja meg ami számára feltétlenül szükséges ahhoz a jegyhez amit el akar érni. Ha hírtelen eltörölnénk minden tárgy anyagának a felét, a diákok és a szülők ugyanúgy panaszkodnának a túlterheltségre, felesleges és nagy tananyagra, mint eddig. És ez nem elmélet, tapasztalat.

2019. máj. 14. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
63%
Leginkább az, hogy az oktatási rendszerünk az inkább szoptatási rendszer.
2019. máj. 15. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Ahhoz, hogy egy terület működési rendszere jó legyen, kellenek a területet jól ismerő szakemberek, akik ezt művelik. Aztán a jó működésnek kiszámítható ára van, ebbe beleértve az infrastruktúrát is. Legyen ez a terület most az oktatás.


Az oktatás tönkretételének több eszköze van. Egyik, hogy sokkal kevesebb pénzt biztosítunk hozzá, mint amennyi kell rá. Ez önmagában egy két évtized alatt tönkreteheti. A hogyanról később. Hatékonyabb, ha beleavatkozunk a működésébe, és olyan kötelezvényeket írunk elő, amelyek vagy nem tartoznak oda (többletmunka) vagy hibás működést eredményeznek. Az oktatásba rengeteg módon lehet beleavatkozni. Tantárgyakkal, tananyaggal, tanrenddel, felvételi rendszerrel, alkalmatlan vezetőkkel, nem oda tartozó munkák elvégeztetésével, továbbá azzal, kiknek miféle beleszólást biztosítunk. Tönkretehetjük, elvonhatjuk az infrastruktúrát az eszközöktől az ingatlanon át sok mindennel.


Ilyen beavatkozások hatására minden értelmes helyen először lázadnak. Ha azt letörik, megkezdődik a trükkök alkalmazása. Ezzel az is probléma, hogy ha azt megszokjuk, ott is alkalmazzuk, ahol nem kéne. A vége az lesz, hogy néhányan (sokan) megütik bokájukat, a többi belefásul, nem érdekli. Felvesznek oda nem való diákot és tanárt. Kineveznek hozzá nem értő vezetőt, aki úgy avatkozik bele, hogy hatására mindenki csak a papírt nézi, senki az eredményt. Mivel nincs sikerélmény, motiváció, aki teheti elmegy, a közeg felhígul és elsilányodik. Egy idő után maga a rendszer lesz rossz, ott a benne szereplő már semmit nem tehet, kicsi hozzá. Körülbelül ez olyan, hogy tóból kiúszunk, ha valami baj jön. Lassú folyóból már csak a jobbak. Gyorsabb folyóból csak a legjobbak, a többi (egy darabig még) sodródik, ha ellenáll odavész. Árvízben nincs teendő. Nem lehetséges kiúszni. Maximum véletlenül.


Szóval a mai oktatási rendszernek csak gyengeségei vannak. Nem a benne szereplő emberek miatt, hanem azért, mert már maga a rendszer rossz. Ha van jó benne, az egyes kiváló emberek pillanatnyi eredménye, ami feltűnő. Tartósan ők se tudnak felmutatni eredményt, csak időszakonként. Például ha belefutnak néhány tehetséges diákba.

2019. máj. 15. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Úgy kb minden.
2019. máj. 15. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Sok a lexikális elvárt tudás a gimikben amit a sulin kívül nem használsz majd máshol nagy eséllyel. Engem az zavar, hogy olyan dolgokat várnak el amit lazán ki lehetne keresni Google segítségével, tehát nem is kéne fejből tudni. Persze része az alapműveltségnek azt én értem.
2019. máj. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!