Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Ha - állítólag - olyan "jól...

Ha - állítólag - olyan "jól teljesít" az ország, akkor miért kell a jövő évtől az üzemanyag jövedéki adóját tovább emelni? Ha egy gazdaság jobban teljesít, azt az embereknek meg kellene érezniük, de nem az adóemelésen keresztül! Nem?

Figyelt kérdés
"A kormány előtt van a jövedéki adót módosító törvényjavaslat, miszerint a benzin jövedéki adómértéke 5, a gázolajé pedig 10 forinttal emelkedne literenként 2020. január 1-től."

2019. nov. 12. 03:13
1 2 3
 21/30 A kérdező kommentje:

20: nem én vagyok rászorulva, te szerencsétlen, hanem a tetves "jól teljesítő" kormányod!

Mást csinál és más meséket mesél... de te ezt úgysem érted.

2019. nov. 19. 13:26
 22/30 Alex Fly ***** válasza:
44%

Annak, hogy a gazdaság jól teljesít-e (nem), annak nem sok köze van a jövedéki adó emeléséhez.

Egész egyszerűen arról.van szó, hogy az autózásnak is megvannak a költségei, amit valakinek állnia kell -és a legegyszerübbnek az tűnik (még ha nem is feltétlenül a legjobb megoldás), hogy az ehhez szükséges üzemanyag árába építik be ezt a hozzájárulást.

Remélem az nem képezi vita tárgyát, hogy egy ember egyéni közlekedési igényeit nem közpénzekből kellene finanszírozni, hanem a használók állják a saját költségeiket. Ennek egyik eszköze az emlegetett adó...

2019. nov. 19. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 A kérdező kommentje:

Alex Fly: azért ha úgy felsorolnám, hogy eddig mi minden jogcímen adóztatták, adóztatják meg a magyar autósokat, akkor igen röhögőgörcsben távoznál e földi nyomorúságból!:)

Az egyéni motorizált közlekedés a legmegadóztatottabb területe a polgári létnek - ráadásul elképesztően színvonaltalan "ellenszolgáltatás" társul hozzá!

Inkább lenyúlás, mint "értékteremtés"!

2019. nov. 19. 16:45
 24/30 Alex Fly ***** válasza:
60%

Igen, az egyéni motorizáció használói többféle jogcímen beszedett járulékokkal járulnak hozzá az általuk okozott költségekhez. Mi ezzel a probléma?

Azért azt nem lehet elvárnib hogy mindezeket közpénzekből finanszírozzák -és a jelenlegi támogatásokat sem lehet sokáig fenntartani. Előbb-utóbb maguknak kell állniuk a költségeiket...

2019. nov. 19. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 A kérdező kommentje:

Bocs', túl becsültelek...

Szóval: milyen közpénzt használ fel az autós, amikor beül a kocsijába? (Itt nem ingyenélő idióta politikusokról beszélünk, hanem becsületesen dolgozó állampolgárokról!)

2019. nov. 19. 18:24
 26/30 Alex Fly ***** válasza:
60%
Az autóhasználat elég költséges infrastruktúrát igényel. Ennek egy részét állja az autózó, a nagyobbik részét közpénzből álljuk. És akkor az externáliákról még egyetlen szó sem esett...
2019. nov. 19. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
72%

#25 "Szóval: milyen közpénzt használ fel az autós, amikor beül a kocsijába?"

Közút hálózat, közlekedési rendszer, útjelző táblák, vasúti kereszteződések sorompó rendszere, hidak, autó minősítési és ellenőrzési rendszer, okmányirodák a jogosítványokhoz és autó papírjaihoz, csak hogy pár "apróságot" megemlítsek azokból amik közpénzből sok-sok milliárdból kell elkészüljenek hogy az autót használni lehessen valahol.

Egyébként maradna a szántóföldi döcögés.

2019. nov. 19. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:
60%
Szürke marhát szürke ködben ne próbáljátok útbaigazítani,menjen arra amerre akar.
2019. nov. 20. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
24%

"Remélem az nem képezi vita tárgyát, hogy egy ember egyéni közlekedési igényeit nem közpénzekből kellene finanszírozni, hanem a használók állják a saját költségeiket. Ennek egyik eszköze az emlegetett adó."

Nézd, ha a benzinen lévő jövedéki adót meg a gépjárműadót teljes egészében az infrastruktúra fejlesztésére fordítanák, akkor nem lenne egy szavam sem. Akkor ugyanis nem lenne tele kátyúval minden út, nem 2 évig tartana megépíteni egy 10 km-es útszakaszt és már rég autópálya kötné össze az összes megyeszékhelyet egymással.


A jövedéki adó rendben van, fizetem én, ha kocsival járok. A probléma a MÉRTÉK és a MÓD. A végfelhasználói árra kellene rátenni, %-os mértékkel. Akkor tisztességes volna.

De hogy literenként fix ár van, ráadásul még arra számítják rá az ÁFÁt, ha az mocsokság. Ugye amikor lezuhant az olaj ára, akkor benézett a benzin ár 300 forint alá is. Erre a mocsok kormány még emelt is a jövedéki adón. Pedig ha eredetileg százalékos lett volna az adó, akkor bizony még akár 200 forintra is lement volna egy liter benzin ára. Ha olcsóbb a benzin, az emberek többet vesznek és összességében több adóbevételt produkált volna. De a kúrmány nem ismeri a "sok kicsi sokra megy" elvét...

De hát egy dilettáns bandától mit várunk? Ezek komolyan azt hiszik, hogy ha egy adót 10%-ról 20%-ra emelnek, akkor kétszer annyi bevétel lesz... mert szerintük nem fogja vissza a fogyasztást az emelt adó...

2019. nov. 20. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 Alex Fly ***** válasza:
75%

@29: valahol jogos, csak éppen az alapok hibásak...


Valóban a lényeg a mérték lenne: jelenleg az autóhasználat költségeinek egy részét az autóhasználók fizetik, nagyobbik része pedig közpénzből megy.

És természetesen senki nem.képzeli azt hogy ha egy járulékot 10%-ról 20%-ra emelnek, akkor az automatikusan dupla bevételt jelent. A valóságban inkább arra számítanak, hogy a magasabb költségek miatt mérséklődik a kereslet, csökken az autóval megtett utak mértéke -ezáltal az erre fordított kiadások is...

2019. nov. 20. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!