Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » 14 napos elállási jog miért...

14 napos elállási jog miért nem érvényesíthető, ha Jófogáson vásároltam használt terméket, de cég volt az eladó?

Figyelt kérdés

Egy használt mobilt vettem egy mobil adás-vétellel foglalkozó szaküzletből, a Jófogáson megjelent hirdetése alapján, postai küldéssel.

A cégnek nincs webshopja, csak a Jófogáson hirdeti a termékeit.


Már beszéltem velük, hogy nem nyerte el a tetszésemet a termék, de csak úgy hajlandóak visszavenni, hogy 15%-al kevesebbet fizetnének vissza, mert nekik az "nem lenne biznisz" ha az eredeti vételárért vennék vissza.


Ilyen esetben nem élhetek a 14 napos elállás lehetőségével?

Az csak webshopos rendelésre vonatkozik? Mit mond a törvény ilyen esetekre?



2021. márc. 16. 11:44
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem webshopos, hanem internetes rendelésre vonatkozik az elállás, mert akkor nem látod, nem tudod megnézni, akár kipróbálni a terméket. Mindegy, hogy webshopban árulja vagy apróhirdetésben, ha cég és adott számlát, akkor van elállás. Ha nem adott számlát, akkor vagy adót csal, vagy nem cégként árulta a terméket. Ha adott számlát, akkor kell lennie elállásnak.


Elutasíthatja-e az e-kereskedő a 14 napon belüli visszaküldést, ha például a következők valamelyikét tapasztalja: a termék használt, nincs meg valamilyen tartozéka vagy pedig az eredeti (bontatlan) csomagolása?

Ha nem áll fenn a fogyasztóvédelmi előírások szerinti kivételek esete, úgy a már használt termékek esetében sem lehet kizárni az indokolás nélküli elállás jogát.


Azonban a fogyasztó számára csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat biztosítja a jogszabály, az ezen mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, tehát a vállalkozás nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni, ha a terméket a fogyasztó sérülten vagy hiányosan szolgáltatja vissza.


A kereskedő legfeljebb az értékcsökkenést vonhatja le a fogyasztónak visszafizetendő teljes összegből. Itt sem szabad azonban elfelejteni: csak akkor tehető a fogyasztó ezért az értékcsökkenésért felelőssé, ha már előre tájékoztatták írásban (rendszerint erre a webáruházak honlapján, az ÁSZF-ekben kerül sor) az előbbi levonás lehetőségéről és pontos feltételeiről. Ha nem volt ilyen előzetes tájékoztatás, akkor viszont egyáltalán nem kérhető számon semmilyen értékcsökkenés, és nem is vonható le semmilyen díj a fogyasztónak visszafizetendő összegből!


A tizennégy napos, indokolás nélküli elállást tehát nem lehet olyan többletfeltételekhez kötni, amelyeket a jogszabály nem ismer.


A tizennégy napon túli, önkéntes kereskedői vállalás keretében a visszaküldés pontos feltételeit a fogyasztóval pontosan meg kell ismertetni. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a termék viseltes állapota miatt a kereskedő elutasítja a visszaküldést, az önként biztosított - tizennégy napot meghaladó - „visszaküldési garancia” körében, tehát akkor, ha az átvételtől számított tizennégy nap már eltelt és a fogyasztó már csak a visszaküldési garancia körében érvényesíthetné az igényét.

2021. márc. 16. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ha az interneten keresztül vetted egy cégtől, egy közvetítő oldalon keresztül, akkor az e-kereskedelemnek számít és arra is érvényes a 14 nap. Használt termék esetén ugyanúgy. Akkor nem köteles a teljes árat megtéríteni, ha a terméken vannak olyan használati nyomok, amiket a vevő idézett elő. Ezzel az a probéma, hogy eleve használt terméket adott el és ráfoghatja egy már meglévő használati nyomra, hogy azt már a vevő okozta.

Adtak számlát?

2021. márc. 16. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Tavollevok kozotti szerzodesrol van szo. Ergo tokmind1, hogy hivatalos shopban vagy telonon rendeltel vagy fustjelekkel.


Fogy vedelem es bekelteto testulet tud segiteni, de igazabol elhuzodhat honapokig es akkor se biztos, hogy elorebb jutsz.

Tanulsag: csak nagy boltokbol szabad rendelni. Kiveve ha tisztaban vagy a kockazatokkal, pl kis boltban siman lenyelik a garanciat.

2021. márc. 16. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
A jófogás érdekes egy dolog, mert a regisztráláskor kell eldönteni hogy céges vagy magáneladóról van-e szó. Ha később magánszemélyként akar valaki eladni a regisztrációval, akkor is cégesként hozza fel. A korrekt ilyenkor az lenne, ha az eladó odaírja hogy magánszemélyként árulja-e a cuccot, vagy számlásan. Végül is mindegy, ha kaptál számlát akkor reklamálhatsz, ha nem kaptál számlát, akkor először azért kell reklamálnod hogy nem kaptál számlát. Először próbálj számlát kérni, akkor kiderül mi a turpisság. Én vettem a jófogáson cégtől tv-t, a készülékkel küldték a számlát minden kérés nélkül.
2021. márc. 16. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

NAV elllenőrzőkódos pénztárgépi blokkot kaptam, számlát nem. Meg is találtam.


De az az általam kifizetett postaköltséget nem tartalmazza, mert azt a Jófogás számlázta ki nekem külön. Gondolom arra keresztet vethetek, oké az rendben is van. De a blokkon szereplő teljes vételárat akkor vissza kell kapjam 100%-ban?

2021. márc. 16. 12:51
 6/8 anonim ***** válasza:
75%

A sztállítási költség ilyenkor nem jár vissza, sőt neked kell visszajuttatnod a terméket az eladóhoz önköltségen.

Érdemes ajánlottan feladni, hogy nyoma is legyen.

2021. márc. 16. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Ez azért még számlásan is problémás lehet. Nézzük az eladó szemszögéből. Mi van ha a visszaküldött készülék sérült,törött, vagy akár csak karcos lett? Mi van ha a vevő így akar "megszabadulni" a telótól. Én nem lepődnék meg ha az eladó a személyes átadást preferálná mert nem biztosított hogy a készülék olyan állapotban van mint ahogy ő eladta. Mert itt nem arról van szó hogy kézhez vettem az árút, és egyből telefonálok hogy ez nem az amire számítottam, és max kicsomagoltam a terméket aztán küldöm is vissza. Egy teló két hét használat során azért összeszedhet pár sérülést, főleg ha még tokja sincs.
2021. márc. 16. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerűen le lehet videózni, fotózni a terméket visszaküldés, becsomagolás előtt és onnantól nincs olyan kifogás, hogy rosszabb állapotban érkezett a termék, mint amiben ő eladta. Egyébként mindegy, hogy mit preferál az eladó, nem kívánságműsor. Jogszabályban le van írva minden és nincs benne olyan, hogy az eladó választhat hogyan úhajtja átvenni a terméket. Pláne ha a vevő messze lakik, nem fog elutazni az eladóhoz, mert neki úgy tetszik.
2021. márc. 16. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!