Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mennyi időn belül kell visszak...

Mennyi időn belül kell visszakapnom a pénzem? (Részletek lent)

Figyelt kérdés

Rendeltem egy terméket november 4-én, viszont még a kiszállítás előtt lemondtam (november 5-én), mivel családi okok miatt hirtelen másra kell a pénz.

A termék árát bankkártyával rendeztem.

Az oldalon szereplő GYIK szerint 72 órán belül kapom vissza a pénzem, azonban ez nem történt meg.

November 9-én írtam nekik egy emailt, hogy mikorra számíthatok a pénzre, de nem kaptam választ.

A bank november 8-án könyvelte el a tranzakciót, addig a zárolt összegek között szerepelt.


Milyen lépéseket tehetek a pénz visszaszerzése érdekében, illetve törvény szerint mennyi időn belül kellene visszautalniuk a vételárat?

Fogyasztóvédelem? Egyéb?



2023. nov. 11. 09:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

emag kb 1 hét mulva utalja vissza a lóvét


Várj még, nem kell egyből bepánikolni

2023. nov. 11. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
#1 Köszi, csak azért mégis 800.000 Ft-ról van szó...
2023. nov. 11. 09:58
 3/13 A kérdező kommentje:
Na a vicc kedvéért most jött az e-mail, hogy "Elégedett volt az eMAG webáruházban történt vásárlással?" - Megbízható bolt -
2023. nov. 11. 12:35
 4/13 anonim ***** válasza:

Az automata üzenet


Egyszer valami késkészletet vettem ami aztán nem volt készleten, kb 1 hét mulva utalták vissza apénzt.


Gondolom 1-2 pénzügyes dolga ez, igy időbe tellik nekik.

2023. nov. 11. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Akkor elvileg hétfőn vissza kellene kapjam?

Mert az egy hét holnap telik le, de ugye vasárnap nem fognak utalni...

2023. nov. 11. 14:53
 6/13 anonim válasza:

Jövő héten vissza kellene kapnod. Sok bank hétvégén vagy délután négy után nem könyveli az utalást.

72 óra amit vállalnak az munkanapra vonatkozik.

Írj az ügyfélszolgálatuknak most, ha nem válaszolnak maximum szerdáig újra akkor fogyasztóvédelem segítségét kell kérni.

2023. nov. 12. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Szombaton lett leadva a rendelés, vasárnap lett lemondva.

Ha 72 órát, azaz 3 munkanapot számolunk, akkor hétfő-kedd-szerda, de legkésőbb csütörtök.

Csütörtökön estefelé írtam nekik e-mailt, hogy nézzenek utána.


Majd szombaton a már törölt (ki sem szállított rendelés) vásárlásról jön a reklám, hogy mennyire voltam elégedett - meg sem valósult.

Oké, hogy automata rendszer küldi, de ha törölték a vásárlást, akkor azt a rendszernek látnia kéne, és nem küldenie ilyet. Na mindegy.


Remélem holnap legalább egy válasz jön.

2023. nov. 12. 15:53
 8/13 A kérdező kommentje:

Fejlemény:


Tegnap jött egy ilyen e-mail:


"Üdvözlünk!

Visszatérítési kérelme jóváhagyásra került és a(z) 1125398125 számú megrendelésnek megfelelő 830726 Ft összeg jóváírásra került bankszámláján. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a banki átutalás több napot is igénybe vehet. Köszönjük türelmét!

Fiókjában megtalálja rendelése részleteit."


Majd pár percre rá egy ilyen:


"

Kedves #NÉV,


Köszönöm eddigi türelmét.


Szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy: a mai napon intézkedtünk az említett összeg visszautalásáról.

Kérem legyen kedves figyelembe venni, hogy a tranzakció teljesülése 1-4 munkanapot is igénybe vehet.


Abban az esetben, ha nem érkezett vissza az összeg, authorizációs kódot kérünk pénzügyi partnerünktől a tranzakció beazonosítására, melynek segítségével számlavezető bankjánál tud majd érdeklődni.


Ha bármilyen egyéb kérdése felmerülne, vagy ha segíthetek valamiben, ez esetben kérem akár erre a levélre is válaszolhat részemre.


Köszönöm, szép napot kívánok Önnek


Tisztelettel / Best Regards,


Biro Hajnalka

Ügyfél – kapcsolattartó

eMAG ügyfélszolgálat

ref:!00D0Y02IYwU.!500Sg0uCZw:ref"


Szóval egy hétig ültek a pénzen, és csak a megkeresésem után jutott eszükbe, hogy vissza kellene adni?

Miért nem történt meg ez automatikusan?


Remélem, most már tényleg a számlámon lesz a pénz.

2023. nov. 14. 05:20
 9/13 A kérdező kommentje:

FEJLEMÉNY, VÉGEREDMÉNY:


Nem érkezett meg a számlámra a pénz a fenti email után sem.

A bankban sem találták a tranzakciót, az utólag (emagtól) lekért azonosító alapján sem.

Erről kaptam egy igazolást a banktól, amit elküldtem az emagnak, közölve velük, hogy ha nem lesz a számlámon a pénz három napon belül, akkor a fogyasztóvédelemhez fordulok.

Másnap jön egy email, hogy "adminisztrációs hiba történt, a pénzt ma kiküldtük" -(na szép, korábban azt mondták, hogy úton a pénz), majd pár órával rá jön is az értesítő, hogy megkaptam a pénzt (Ennyit az akár négy munkanapról, amit korábban mondtak).

Szóval közel HÁROMHÉT telt el, mire megkaptam a SAJÁT pénzem, hosszas utánajárás, emailezgetés, bankba járás, stb után.

Milyen érdekes, hogy amint megemlítettem a fogy.védelmet, 24 órán belül a számlámon volt a pénz, amin előtte több, mint két hétig ültek....


SOHA TÖBBET EMAG!!!


Megjegyzem, hogy ugyanabban az időben rendeltem egy terméket egy másik oldalról (ALZA) is, amit egyszerre mondtam le az emagossal, és az a pénz két munkanap után visszakerült a számlámra.


Szóval az Alzának két munkanap elég volt, az emagnak pedig két hét sem...

nov. 26. 11:58
 10/13 anonim ***** válasza:
Örülök, hogy nem hagytad annyiban. Régen volt a Tékozló Homár oldal, ahol az ilyen szívásokat megírhatták az emberek.
nov. 27. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!