Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Sabalo miert emlegetheti a...

Sabalo miert emlegetheti a Prostamalunot es valamilyen kenocs miert emlegetheti a canesten-t reklamaiban? Tanultuk gazdasagbol, hogy ez tilos.

Figyelt kérdés
2013. szept. 15. 23:14
 1/7 anonim ***** válasza:

Ezen már én is gondolkoztam, de szerintem azért ,mert így akkora profitot nyernek rajta, hogy bőven megtérül nekik még akkor is, ha ezért büntetést kapnak.


Ha megfigyeled, az ilyen lejárató reklámok jellemzően mind Tevás készítményeket reklámoznak, ők pedig javarészt generikus gyógyszereket forgalmaznak, és maga a cég izraeli, tehát egy a lényeg, nekik ez így is megéri.

2013. szept. 15. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Talán mert ugyanaz a cég dobta piacra és le akarja cserélni, viszont így nagyobb lesz a kereslet mint az előzőnél.


Biztos emlékszel, amikor kihoztak egy mosóport és később picit feljavították, akkor kapott egy "ÚJ" jelzőt, aztán ezt már nehéz volt fokozni, hogy legújabb, inkább csináltak egy másik márkanevet vagy termékcsaládot, majd 10 év múlva ismét piacra dobták mintha retro cucc lenne.

2013. szept. 15. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Mindkét gyártmány ugyanazon német multi kezében van, csak a gyárak elnevezése más. Olyan, mint a METRO AG.
2013. szept. 15. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Akkor nagyon rosszul tanultátok gazdaságból, hogy ez tilos. Összehasonlító reklámot mindig is lehetett közzé tenni, már évtizedekkel előtt is. Ráadásul mostanra sokkal liberalizáltabb lett a piac. Ott van pl. az Auchanban a bejáratnál a "nálunk olcsóbb", és ott egy Lidl-s blokk a termékekkel. Ez megengedett. Akkor ha a két termék egyértelműen összehasonlítható (tehát pl. nem egy fél literes kakaó egy literessel), akkor ez nem "tilos".
2013. szept. 15. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

2008. évi XLVIII. törvény

13. § (1) Az összehasonlító reklám

a) nem sértheti más vállalkozás vagy annak cégneve, áruja, árujelzője vagy egyéb megjelölése jó hírnevét,

b) nem vezethet összetévesztésre a reklámozó és az azonos vagy hasonló tevékenységet folytató más vállalkozás, illetve annak cégneve, áruja, árujelzője vagy egyéb megjelölése között,

c) nem vezethet más vállalkozás vagy annak cégneve, áruja, árujelzője vagy egyéb megjelölése jó hírnevéből adódó tisztességtelen előnyszerzésre, és

d) nem sértheti más vállalkozás áruja, illetve annak a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Tpvt.) 6. §-ában rögzített jellemzői utánzásának tilalmát.


(2) Az összehasonlító reklám

a) kizárólag azonos rendeltetésű vagy azonos szükségleteket kielégítő árukat hasonlíthat össze,

b) tárgyilagosan köteles összehasonlítani az áruk egy vagy több lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságát,

c) ha tartalmazza az áruk árainak összehasonlítását, köteles azt tárgyilagosan bemutatni,

d) eredetmegjelöléssel rendelkező termékek összehasonlítása esetén kizárólag azonos eredetmegjelölésű termékekre vonatkozhat.

2013. szept. 15. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Kozben en is utananeztem, es az utolso valaszoloval azonos valaszra bukkantam.

Kár, hogy ezt nem tanitottak, utananezek, hogy a tavalyi konyvunkben mi volt.


Koszonom a valaszokat.

2013. szept. 16. 00:20
 7/7 anonim ***** válasza:
Az Auchannak nem ellenfél a Lidl. Nem egy súlycsoport. A Lidlnek az Aldi a konkurenciája, az Auchannak a Tesco.
2013. szept. 16. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!