Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Az szabályos, hogy ha egy...

Az szabályos, hogy ha egy internetes webáruház a csomag sérülését csak akkor fogadja el, ha a futárszolgálatnak jelezve van?

Figyelt kérdés

Ma kaptam meg az Edigital webáruházból rendelt Lenovo G50-70-es gépet, ami majd 200000 forint volt.

Annyi probléma volt vele, hogy a D betű hiányzott róla illetve a kijelző is olyan volt mint ha fólia lenne rajta, olyan volt, mint ha gyűrődések lennének rajta.


Átadtam a pénzt a futárnak megírtuk, hogy a csomag sértetlen állapotban van. Azonban két mező a csomag ki lett bontva, illetve a csomagban minden sértetlen nem lett kitöltve.


Az egyik boltjukba vittem vissza és azt mondták, hogy nekem kell bizonyítani, hogy a laptop így érkezett meg hozzám.


De a kérdés nem is erre vonatkozik.

Mi van akkor, ha olyan probléma kerül elő ami használat során derülhet csak ki? Teszem azt nem jó a merevlemez.

Mégsem várhat meg a futár, míg az utcán szétszedem, és bekapcsolom a gépet.


14 napon belül el lehet állni a szerződéstől, magyarul vissza lehet vinni a terméket. De a boltban azt mondták, hogy csak sértetlen termékekre vonatkozik ez a jogszabály.



2014. szept. 16. 22:23
 1/9 anonim ***** válasza:

Igen, ezt sok webáruház alkalmazza, hogy legyen tanú arra, hogy a termék hibás volt. A futár kiváló tanú erre.

Utána már átvettnek minősül, mintha kivitted volna a boltból, kvázi "pénztártól való távozás"

2014. szept. 16. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 szántóvető ***** válasza:

"Átadtam a pénzt a futárnak megírtuk, hogy a csomag sértetlen állapotban van"-innentől kezdve nem sokat tehetsz.

mi a gond pontosan?sérült a termék?vagy használt?ha használt terméket kaptál akkor azt azonnal jelezni kellett volna a bolt felé e-mailben (a dátum és az időpont miatt,akár fényképet is mellékelhettél volna hozzá.nagyon fontos az időpont hiszen a csomag átvételének az időpontja visszakereshető a futárcégnél.)

2014. szept. 16. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

A csomagolás sértetlen állapotban volt. Ennyi a lényeg.

A probléma az, hogy a billentyűzeten a D gomb hiányzik. Nem is találkoztam vele. A másik probléma, hogy a kijelző is olyan mint ha össze lenne törve.

Azt nekik nem kell bizonyítani, hogy sértetlen volt a készülék?

Pl ha szervizben megsérül a laptop nem nekem kell bizonyítani, hogy a sérülés korábban nem volt meg, hanem a szerviznek. Ha nem tudják bizonyítani, akkor övék a felelősség. Ilyen ebben az esetben nincs?

2014. szept. 16. 23:12
 4/9 anonim ***** válasza:
Nem, neked kell bizonyítanod, hogy sérülten vetted át. Ezért szoktuk kibontani a csomagot, amikor átvesszük.
2014. szept. 16. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

"Pl ha szervizben megsérül a laptop nem nekem kell bizonyítani, hogy a sérülés korábban nem volt meg, hanem a szerviznek. Ha nem tudják bizonyítani, akkor övék a felelősség. Ilyen ebben az esetben nincs?"


Ha leadod szervizbe, kitöltenek egy papírt, amire le van írva, hogy milyen állapotban vették át. Nem ugyanaz a két eset.

2014. szept. 16. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

De a futárszolgálat sem járt el körültekintően.

Leírom mi van a papíron.


Sértetlen a csomagolás

(x)Igen Nem

A csomag tartalma sértetlen

Igen Nem

A csomagolást megbontottam

Igen Nem

Az utóbbi kettő rész nem lett kitöltve. Tehát a futár nem járt el körültekintően.

Mit lehet tenni?

Kicsit idegesítő a dolog, hiszen 200000 forintot dobtam ki a kukába.

2014. szept. 16. 23:22
 7/9 anonim válasza:

A futár előtt meg kell bontani A futár megkért hogy bontsad meg ? mert én úgy tudom hogy nagyobb értékeknél kötelező szólnia


A csomagot megbontotta? IGEN NEM

2014. szept. 17. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nem koteles a futar szolni, ez az ugyfel erdeke.
2014. szept. 17. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Átvételkor kellett volna leellenőrizni és jegyzőkönyvet felvetetni a futárral, hogy hibásan érkezett a termék..utólag már nem tudod bizonyítani, hogy nem te tetted tönkre, illetve nem nálad sérült meg.. (bár halkan megjegyzem egyik futár se szereti, hogy "bszakadjon" ilyesmivel)
2014. szept. 17. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!