Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Webáruházból rendeltem egy...

Webáruházból rendeltem egy terméket, ami hibás. Milyen jogaim vannak?

Figyelt kérdés

A 14 napos vásárlástól elállásról azt írják, hogy ha a termék hibás, nem megfelelően működik, azt levonják a levásárlásból/visszafizetett pénz értékéből. A termék gyári hibás, van rá 24 hó garanciám. Azt írják, hogy hiba esetén nekem kell állni a futár/posta költségét oda-vissza.


Ez mi már? Tisztességesen kifizetem, és kapok egy gyári hibás szart, sőt még én fizessem a futár/posta költségét ahhoz, hogy elvigyék a szakszervizbe megszereltetni? Hol élünk már?


2015. jan. 13. 16:44
 1/9 anonim ***** válasza:

"A 14 napos vásárlástól elállásról"

Ezesetben te a pénzt kéred vissza, amire más vonatkozik.

Ha viszont garanciális javításról van szó, akkor a terméket el kell juttatnod az adott céghez a saját költségeden(mintha személyesen mennél be), és elintézik a garanciális javítást, majd elpostázzák neked a javított terméket. Az elállás működő, nem tetsző termékre vonatkozik csak, hibásra pedig a garancia.

2015. jan. 13. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
52%

Ez (szinte) mindenhol így működik. Odafelé is te fizetted a postaköltséget, kivéve ha akció keretében (pl. nagy összegű vásárlás), éppen ők hirdettek ingyenes kiszállítási lehetőséget.


Laptopnál mondjuk létezik gyártó oda-vissza garanciával, meg ilyenek, de ez meg (általában) nem a webshopon, hanem a gyártón múlik.

2015. jan. 13. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Aha ertem, ku rva jo, tisztessegesen kifizetem az arat, ideloknek nekem egy hibas szart, es meg fizessek tovabb erte, hogy normalis termeket kapjak. Ezigen Magyarorszag...
2015. jan. 13. 16:56
 4/9 A kérdező kommentje:
Ha mar kifizetem az lenne a normalis, ha kifizetnek minden utaztatassal jark koltseget megjavitjak es visszakuldik INGYEN! Nem,hogy meg nekem kell fizetni azert, mert egy szart kuldtek ide, mukodo helyett..
2015. jan. 13. 17:02
 5/9 anonim ***** válasza:
56%
Magukat védik ezzel, mert ha a hibás terméket visszaveszik és kifizetik az árát, akkor se pénz, se működő termék. Viszont ott a garancia, tehát nincsen probléma. Nem tudom mi az ami rossz, de egy 1-2000 Ft-os postacsomag feladása nem a világ... Nincs ebben semmi átverés.
2015. jan. 13. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
35%

# 3/3 Időpont ma 16:56


Magyarországozhatsz, de ezúttal fölösleges. A postaköltség már oda irányban is ritkán van, vissza irányban meg pláne. Nézd meg mennyi a postaköltség, és mennyi az ára a termékednek. Szerinted abból egy kiskereskedő meg tudja fizetni ennyiszer az oda-visszát?

2015. jan. 13. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nincs olyan bolt ami ilyesmit ingyen vállalna, csak olyan hogy szolgáltatásként vagy a termék árába beépítve háztól-házig garanciával. Minden egyéb boltba neked kell elvinned a hibás cuccot, webáruháznál pedig postáznod. Ez a webáruházak hátránya.
2015. jan. 13. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Webáruházban dolgozom. Jogszabályt nem tudok linkelni, főnökömtől megkérdeztem, ő mit tud erről.

Válasza: Hibás teljesítés esetén a visszaszállítás és a jó termék kiküldése minket terhel. Vásárlástól elállás, illetve boltban átvett termék esetében nem.

2015. jan. 13. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
9%
Minden cég maga dönti el, hogy állja e a posta költségét. A legtöbben nem, és nem csak Magyarországon. De legközelebb, ha nem akarsz ilyen helyzetbe kerülni, akkor előbb olvasd el a szállítási/garancia feltételeket, és utána rendelj. Vagy vedd meg boltban, ahova vissza tudod vinni. Most így jártál, gyári hibás termék bármikor, bárkihez kerülhet. Kellemetlen, de vagy kifizeted azt az 1000-2000 forintot postára, vagy így jártál.
2015. jan. 13. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!