Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hibás termék. Mit tudok tenni?

Hibás termék. Mit tudok tenni?

Figyelt kérdés
Vettem egy 76.000 ft os Diesel karórát ami beázik pedig rá van nyomtatva hogy 5 barig vízálló. Ez vizben 50 méteres mélységet jelent. Csupán Annyi történt hogy kezmosaskor rámegy kis viz néha. Belül üvege tiszta para. Üzletben nem hajlandók cserélni, panaszról jegyzokonyvet nem vesznek fel, pénzt nem adják vissza csak javittatni hajlandók. És meg akarnak győzni hogy hiaba az 5 baros vizallosagi szabvány ez bizony nem vízálló én vagyok hülye biztos valami rosszat tettem órával... Mit tudok tenni?

2015. ápr. 2. 06:20
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
Fogyasztóvédelemhez fordulj! Esetleg előtte az üzletben is megemlítheted, segítőkészek lesznek. Ha nem, akkor valóban a fogyasztóvédelem a megoldás
2015. ápr. 2. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
Az üzletben a vásárlástól számítva -korábban 3 napig, ma pedig 8 napig- tudod visszacseréltetni számlával. Ha letelt ez az idő, akkor az üzletben már valóban nem cserélik vissza, hanem neked kell javíttatni a jótállási papírral. Ha sem a számla, sem a jótállási papír nincs meg, akkor az üzlet valóban nem foglalkozik vele. Ebben az esetben csak saját kontódra javíttathatod.
2015. ápr. 2. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
1-es! Fogyasztóvédelemhez csak akkor fordulhat érdemben, ha az óráról megvan a számla. Ha nincs számla, akkor nem tudja bizonyítani, hogy abból az üzletből vásárolta.
2015. ápr. 2. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
Nem írta h nincs meg a számla! Gondolom megvan...
2015. ápr. 2. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:

Hát ha veszek egy 76 ezres órát, most mindegy, hogy dízel, vagy benzines, csak megőrzöm a számlát, meg a jótállási jegyet...

Kérdező, a panaszkönyvet kötelességük odaadni, egyébként a Fogyasztóvédelemhez fordulhatsz, plusz írhatsz egy levelet a Tékozló Homárra, imádjuk az ilyen posztokat!

2015. ápr. 2. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
Csak a vicc kedvéért én elvinném nagyobb óraszervizekbe is, nem szétszedésre, csak vessenek rá egy pillantást, hogy láttak-e már ilyet, gyakori-e, csak hogy jobban képben legyek.
2015. ápr. 2. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Számla nincs csak blokk mivel magánszemélyként vettem nen cégként. Nem irtam nincs se gari se semmi. Másfél hónapos.
2015. ápr. 2. 16:48
 8/19 anonim ***** válasza:
A blokk elég
2015. ápr. 2. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

Alaposabban elolvastam a kérdést. Ha a vásárlástól számítva eltelt 3 munkanap (vagy netes vásárlásnál 14), akkor nem cserélik, nem adnak vissza pénzt, csak javíttatják. Ezzel nincs baj, ezt mondja a törvény. Ha a javításba nem mész bele és mindenáron cseréltetni akarod, elhajthatnak, mert semmi nem kötelezi rá őket.


Add le javításra, legalább megtudod, mi a baj vele és jelezd, hogy nem kaptál garancialevelet, pótolják. Az átvételről kérj papírt, ellenőrizd le rajta az adatokat és írasd rá, hogy küldjenek garlevelet is!


Magánszemélyként pedig ugyanolyan jogod van áfás számlát kérni, mint cégként, saját névre és címre, pláne egy ilyen drága cuccról. Öt perccel hosszabb a vásárlás, viszont van mivel csapkodnod az asztalt és van mit mutogatni a fogyasztóvédelemnek/bíróságnak, azonkívül bizonyítéknak sem utolsó, hogy a te tulajdonod. A vásárlás tényét a blokk is igazolja, csak azt nem, hogy AZT az órát vetted, ami a kezedben van. Erre lenne jó a garancialevél, ami nélkül pedig semmilyen műszaki cikket nem hozunk el a boltból!

2015. ápr. 2. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:

Van garancia papir nem tudom honnan terjedt el hogy nincs.

A fogyasztó védelmi törvény szerint a vásárló nem köteles a javítást elfogadni. Hanem kérhet cserét vagy vételár visszatérítést.

2015. ápr. 2. 18:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!