Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mit lehet tenni, ha direkt...

Mit lehet tenni, ha direkt nem reagálnak egy panaszra, vagy ügyre, amiben az ügyintézőnek el kéne járnia?

Figyelt kérdés
Nagyon felháborító, hogy mostanra fél tucat üggyel kapcsolatban tapasztalom ugyanazt a dolgot. Hogy egy panaszra kedvesen reagálnak, megígérik hogy segítenek, vagy elismerik, hogy hibáztak, stb. majd két-három levelet váltunk, majd egyszer csak nem reagálnak és onnantól kezdve akármit írok e-mail-en már soha többé nem válaszolnak, és ezt hónapok vagy évek távlatában. Ezek olyan ügyek, amikért az ember nem menne bíróságra, még talán a Fogyasztóvédelmi ügyintézés is túl macerás miatta, de pár levelet azért még ír az ember, és egyébként teljesen jogos lenne a panasz, a kártérítés stb, de legalábbis a reagálás törvényi kötelezettség lenne. Mármost az ügyintézők teljesen tudatosan úgy néz ki, hogy direkt kedvesek az elején, hitegetik az embert, de határidőt nem mondanak, majd egyszercsak nem reagálnak többet, és úgy gondolják ezzel lekoptatták az embert, mostmár eltelt annyi idő, hogy nincs is bizonyíték, már elévültnek tekinthető, vagy nem tudom mi. És tudják, hogy ilyen apróságok miatt senki nem fog még tovább levelezgetni, de az az idegesítő, hogy elveszik az ember idejét fölöslegesen, és hogy megkárosítanak sok embert apró összegekkel és bosszúságokkal. Mit lehet tenni? Ti mit tennétek?

2017. máj. 3. 22:20
 1/2 A kérdező kommentje:

Csakhogy példákat mondjak. Például az IKEA-nál reklamáltam egyszer, elöször telefonon hívtam őket, azt mondták írjam meg levélben, és a levélre azt reagálták, hogy elismerik és keresni fog az illetékes. Ezután még egyszer rájuk telefonáltam (fél óra míg ugyanazt elmondom, amit már elmondtam és már leírtam, stb.), amit rögzítettek is, meg havonta írok levelet, hogy most akkor mi van, és azóta nem reagálnak.


Mit lehet tenni? Legalább ezer forintot eltelefonáltam, legalább néhány órát töltöttem levél fogalmazásával, a telefonbeszélgetést elvileg rögzítették, bár nem tudom mikor volt és semilyen azonosító számát, de lehet azóta már törölték is, mindenesetre e-mail-ben azt írták, hogy az illetékes keresni fog, mégsem teszi.


Egy másik eset. A BKK egyik buszának az ajtaja rosszul záródot és rámcsukódott leverve a szemüvegemet, ami összetört. A buszvezető a helyszínen elismerte a technikai hibát, telefonálgatott hatszor, mire azt mondták, hogy nem kell jegyzőkönyv, csak írjam meg a panaszomat. Megírtam e-mail-ben és dokumentáltam, rendszám és mindennel, bérlet másolat, stb. Akinek elküldtem az e-mailt, az átirányított, az megint átirányított, végül a biztosítóhoz irányítottak egy ügyfélszámra hivatkozással. Igaz ugyan, hogy én a BKK-val vagyok szerződésben és felé van követelésem, a biztosítót nekik kéne intézni nem nekem szerintem. Na mindegy, a biztosító kedvesen válaszolt, szintúgy azt, hogy az illetékes keresni fog. Havonta írok levelet ugyanoda, és nem reagálnak, nem keresnek. Kérdeztem, hogy van-e határideje az ügyintézésnek, kitérő választ adott, azaz nem válaszolt a kérdésemre, nyilván direkt és itt is ugyanaz az eset, le akarnak pattintani, hátha megunom.


Biztos vagyok benne, hogy mindkét esetben ezeknek a szolgáltatóknak, cégeknek, szerveknek tájékoztatási kötelezettségük van, tehát legalább válaszolniuk kéne. De mit tehetek, ha nem teszik? De önkormányzattal is jártam már így, hogy nem volt hajlandó válaszolni három hónapon keresztül.

2017. máj. 3. 22:31
 2/2 MDaniel98 ***** válasza:
Hát, sajnos ilyen a magyar bürokrácia.
2022. júl. 22. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!