Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Lenne értelme a fogyasztóvédel...

Lenne értelme a fogyasztóvédelemhez fordulni?

Figyelt kérdés

10 hónapja vettem a Deichamnn üzletben egy Nike cipőt, 36 ezer forintért.

Ennyi idő alatt az orra,pontosabban az orrának a teteje szétszakadt, és egy hatalmas lyuk lett rajta.

Ráadásul csak a bal cipőn. (én pedig jobb kezes/jobb lábas vagyok, tehát nem azért mert nem rendeltetésszerűen használtam, hisz ebben az esetben valószínűleg előbb jött volna szét a jobb pár)

Na mindegy, nem is ez a lényeg, a Deichammn 6 hónapig vállalt rá cseregaranciát, utána már csak talprepedés esetén javíttatják.

Tehát vizsgáltassam be saját költségen, Dunakeszin, ami további 5800 forint volt (plusz útiköltség de az már elenyésző)

Természetesen, -mi más?!-, lett az eredmény, minthogy nem rendeltetésszerűen használtam. (végigolvastam a cipő összes papírját, és nincs ráírva,hogy mire/mennyi ideig használhatom konkrétan ezt a cipőt -de egyértelmű,hogy nem futballcipőnek használtam, meg nem is a disznóólat ganéjoztam ki vele)


Iszonyatosan felháborít,hogy végeredményben közel/durván 50 ezer forintért van egy szakadt cipőm, és az én hibám.

A szar kínai cipőim 1 év után szakadnak szét, igaz azok mind 5 ezer forintba kerültek, és nem is vártam tőlük többet.

Éreztem,hogy nem nyerhetek, de annyira egyértelműen látszik,hogy nem rajtam múlott a szakadás...tiszta,"karbantartott" cipők,10 hónap alatt még soha egy cipőm sem ment szét ilyen mértékben, én ilyet még nem is láttam.

Nagyon mérges vagyok, és már nem is a pénz érdekel, de úgy érzem,hogy tennem kéne még valamit azon kívül,hogy soha a büdös életben nem vásárolok többet ennél a cégnél.

Ilyenkor a fogyasztóvédelem, esetleg bármi más szervezethez nem lehet fordulni?

Mindenről minden papírom megvan.


2017. jún. 15. 16:10
 1/4 anonim ***** válasza:
Ez vicces, én is vettem egy nike cipőt egy másik cipőüzletben és az is tönkrement 1-2 hónap alatt, rögtön kicserélték egy másik cipőre!
2017. jún. 15. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerintem nem érdemes.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.


Ez sajnos letelt. Más alappal védhető jogcím nem jön szóba (a termékszavatosságra gondoltam, de ott külön szabály vonatkozik a hibára), a fogyvéd meg nem tud ezzel mit kezdeni.

2017. jún. 15. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nem nagyon tudsz mit csinálni semmit se, mivel letelt a 6 hónap. Fogyasztóvédelem is csak ennyit fog mondani neked.
2017. jún. 16. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

2 év garanciával hirdetik a cipőiket, de a hátralévő 1,5 évre ők találják ki,hogy mi az amit javítanak,mi az amit nem.

(tehát ha talprepedés lett volna,akkor gondolom azt mondja,hogy pont arra nem vonatkozik a javítás)

2017. jún. 16. 11:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!