Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A bolt hozzáállása jogilag...

A bolt hozzáállása jogilag elfogadható?

Figyelt kérdés

Ma vettem a Konzolvilágban egy PS4-et.

Miután fizettem az eladó elhadart gyorsan egy láthatóan előre betanult szöveget, aminek a lényege az volt, hogy gond esetén ne hozzam ide vissza, mert itt nem tudnak segíteni. Van a Sony-nak hivatalos szervize Magyarországon, ezért oda kell vinni gond esetén.


Egy sóhajtás közben rámondtam hogy "ok" (már amúgy is kifizettem..).


Pár kérdés felmerült bennem:


-Ha valamilyen terméknek van MO-i szervize, akkor tényleg a bolt kihúzhatja maga alól a felelősséget?

(Ezzel az a gond hogy Sony szerviz csak BP-n van, messze lakok, a futár meg pénz amit senki nem térít meg.)


-3 napon belüli azonnali csere esetén is kivonhatja maga alól a felelősséget? (Erre rákérdeztem hogy ha 3 napon belül van akkor mi van, azt mondta akkor is Sony szerviz, akkor is ott segítenek)


Amúgy maga az eladó normális volt, látszott hogy ezt betanították neki. Csak fura, mert én mindig a boltba vittem vissza mindent eddig, 3 nap után is.

Amúgy a géppel semmi gond, remélhetőleg nem is lesz, csak érdekel ez a téma.


2019. jan. 25. 17:58
 1/4 anonim ***** válasza:
75%
Igen, ha leszerződtek a Sonyval, hogy náluk történik a szervíz, akkor a bolt hozzáállása is teljesen rendben van.
2019. jan. 25. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
0%

Nem tudom hogy ebben az esetben miért így történt, illetve a 3 nap miért nem áll (szerintem ha akkor viszed vissza mondjuk téves vásárlásért, vissza kell venniük).

De az biztos, hogy vannak olyan termékek, amik javításával, cseréjével vagy bármilyen problémájával a bolt nem tud mit kezdeni, mert a külső cég intéz mindent.


Én eddig mondjuk csak olyanokkal találkoztam, hogy pl ha elromlott egy adott termék, akkor a bolt csak visszavette és le kellett vásárolnom az árát, viszont pl. szervizelési lehetőség egyáltalán nem volt a márka miatt.


De ilyenről még soha nem hallottam, hogy egyáltalán ne venné vissza :D


Abban lehet igazuk, hogy ha problémád van a termékkel, akkor nem hozzájuk, hanem esetedben a Sonyhoz kell fordulni mert ők tudnak segíteni. Az is lehet, hogy az eladó csak félreértette hogy mit kérdeztél vagy ilyesmi.

2019. jan. 25. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
0%
3 napon belül a bolt köteles cserélni
2019. jan. 25. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 kovpet ***** válasza:
51%

Az, hogy az eladó mit mond, nem számít. A vásárlással te szerződést kötöttél velük, nekik szavatosságot kell vállalniuk az általuk forgalmazott árura.

Az, hogy azt mondja, hogy a szervizbe vidd, azért jó nekik, mert nem kell szállítgatniuk. Mondjuk neked is jó, mert így gyorsabb lesz az esetleges javítás.


3 napon belül csak akkor kötelesek cserélni, ha hibás. Olyan jogszabály nincs (és nem is volt, ez egy elterjedt tévhit), hogy csak úgy cserére köteles a bolt. Persze nem tilos, így sokan meg is teszik, ha nem sérült a termék, de kötelezettségük erre csak a webshopoknak van, 14 napig.

2019. jan. 26. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!