Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Szerintetek lenne értelme egy...

Szerintetek lenne értelme egy ilyen kuplung szerű szerkezetnek bicikliken?

Figyelt kérdés

Olyanra gondolok, hogy mondjuk lenne egy fékkar szerű szerkezet a kormányon, ami behúzva levenné a terhet a hajtásról. Tehát behúzva hiába tekersz, nem hajtaná a biciklit, hanem csak ott magában forogna a hajtás. Mert sokszor terepen mikor váltani akarok, akkor néha a terhelés miatt (pl felfelé tekerésnél) hatalmasat kattan a váltóm, és érzem hogy nem igazán tesz jót neki. Így meg mondjuk lehetne terhelés nélkül váltani.

Nektek mi erről a véleményetek?


2020. szept. 20. 22:39
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Hát de baszki, a lábaddal el tudod venni arra a pillanatra a hajtást 😅
2020. szept. 21. 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
De akkor nem vált
2020. szept. 21. 05:56
 3/11 Alex Fly ***** válasza:
100%
Felesleges. Nekem a lábamban van a kuplung. Arra a negyedfordulatra nem okoz gondot a pedál tehermentesítése...
2020. szept. 21. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 hypno ***** válasza:
100%

Erre van a szabadonfutó.

Teljesen automata és semmit nem kell húzgálni.


Próbáld megtanulni, hogy nem felfelé, terhelés alatt váltasz, hanem megsaccolod milyen fokozattal fog menni az emelkedő, és azt váltod előtte.


Vagy vegyél egy soksebességes agyváltót. Az vált akkor is, ha nem tekered a pedált.

2020. szept. 21. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Semmi értelme. Meg kell tanulnod időben váltani vagy egy pillanatra elvenni a nyomatékot.
2020. szept. 21. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

ugy hívják agyváltó.

Azzal bármikor válthatsz,állo helyzetben,tekerés közben,stb.

2020. szept. 21. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Wadmalac ***** válasza:
56%

Azért mondjuk egy XT vagy XTR, országúton 105 és ettől felfelé nem szokott zavarba jönni egy terhelés alatti váltástól.


De tényleg, a pedáltehermentes forgatása nem olyan nagy mutatvány, simán lassabban tekersz a hajtási fordulatnál.

Meredek hegynek fel meg a tehermentesítéssel meg a kuplungoddal ugyanúgy megállhat a ló, szóval nem vagy előrébb.


(Engem speciel meglep, hogy ez valakinek nem magától értetődő)

2020. szept. 22. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

A fizikát a váltóknál sem lehet megb@szni!

A teljesen agyatlan váltást egy XTR váltó sem viseli, de normál esetben, mire valaki olyat vesz, már érzi, hogy hol a határ.

2020. szept. 22. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Valahol olvastam,felfelè tekerèsnél gyorsitani kell,azaz jobban tekerni majd újra "terheletlenül" és akkor van annyi lendűleted ami elég ahoz,hogy válts.

Ez többnyire működik:kövek,sziklák közt már nem annyira.

2020. szept. 22. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ha nem váltottál időben, akkor izomból kell átmenni a köveken. De ha erre van erőd, akkor egy gyorsítás-lassításra is kell lennie. Ha egy kuplung venné el a terhelést, akkor ugyanúgy megállna a bringa.

A terhelés alatti váltás (vagy nem váltás) 99%-ban abból ered, hogy rosszul becsüli meg a szükséges áttételt a bringás. De inkább a saját erejét becsüli túl, s azt hiszi, hogy fel tud menni az adott áttételben és csak akkor akar váltani, amikor már késő.

2020. szept. 22. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!