Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A viaszos láncolajzást hogyan...

A viaszos láncolajzást hogyan kell jól csinálni?

Figyelt kérdés

Megnéztem az alábbi videót a témában:

https://www.youtube.com/watch?v=qrO7TtJpcn0


A csávó azt mondja, hogy legelső olajzás előtt le kell venni a láncot és teljesen megtisztítani, megszárítani. Utána felrakni és mehet rá a viaszos láncolaj.


Amit nem értek, hogy közben arról is beszél, hogy nem szabad más olajat használni utána, csak viaszosat, mert tönkreteszi a viaszt, ahogyan beivódik közé, de magát a fogaskereket nem mondja, hogy meg kellene tisztítani a viaszos olajra való átállás előtt. Akkor az azon lévő olajréteg nem számít, hogy ott van, csak maga a lánc legyen teljesen tiszta?


Másik kérdésem, hogy a lánc teljes megtisztításához vajon elég, hogyha alaposan átecsetelem féktisztító folyadékkal, majd alaposan átmosom még benzinben vagy higítóban? Véleményem szerint így is fémtiszta lesz a felülete, de nem vagyok benne 100%-ig biztos.


Na és mi van a többi olajzandó alkatrésszel? A váltókarokra is mehet a viaszos olaj vagy annál maradni kell a hagyományos olajnál?


Ha garancia miatt ki van kötve, hogy kötelező szervizbe kell járnom még két évig, akkor nem fognak beszólni a viaszos olaj miatt? Ezt jelezni kell előre, hogy ne olajozzák meg a láncot szervizeléskor, mert viaszos olajat használok rajta?



2023. okt. 15. 00:56
 1/6 anonim ***** válasza:
24%

A legjobb, ha elfelejted ezt a hülyeséget.


De ha csinálni akarod, akkor indulásként szerezz egy ultrahangos tisztítót a lidliből-aldiból. Ledzsuvázod ronggyal a láncot, majd durván trisós forró vízben is kiáztatod, szétmozgatod benne és többször kiöntöd-újat keversz. Átrakod az ultrahangosba és ott is mosószeres vízzel kiultrahangozod, de előtte ülj le, mert le fogsz seggelni mennyi trutyi jön ki a lényegi helyről, amiért az egész ba.szakodást csinálni kell, azaz a görgők alól. Miután ezzel is megvagy (szintén több körös) kompresszorral kifújod görgők körül, megszárítod, átrakod valami zárható edénybe és egy kis folttisztító benzinnel megtöltöd. Ezzel is alaposan összerázod, állni hagyod, összerázod.

Kiveszed, megszárítod és már kész is a tiszta lánc. Ez így a legjobb módszer, persze lehet gányolni is ha lusta vagy, csak épp akkor a lényeg nem lesz meg.


Régi lánccal hozzáse kezdj, vegyél vadi újat, szabd le és azt a nullkilométereet kell kitrutyizni.


Mégegyszer: Nem a lánc felületének kell fémtisztának lennie, hanem ahol nem látod, azaz a görgők alatt és a lemezek között! Természetesen a küldsejének is tisztának kell lennie.


A szervized nem érdekel.

2023. okt. 15. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
70%

Röviden:

- a teljes hajtást le kell tisztítani, a lánckerekeket is (normál olaj használatakor is letisztítod, amikor már koszos, nem?).

- a láncot benzinben áztatod, párszor áttörlöd, átkeféled és tiszta lesz.

- csak a láncra használd a viaszt, oda való, máshova nem. Váltókart max zsírozni kell, olajozni biztos nem.

- a garanciát nem érinti, hogy mit kensz a láncra.

2023. okt. 15. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A kettes szerint átsimogatott lánc nem elég. A görgők közül kell kimosni mindent. Kívülről át is polírozhatod, ragyoghat mint a salamon töke, de nem ott van a hangsúly a lánc kenésekor.
2023. okt. 15. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszi mindkettőtöknek. Megpróbálom a benzines áztatást többször is, ameddig látom, hogy koszosodik a lötty.


Viaszos készítményt esetleg tudtok ajánlani? Amire rá van írva, hogy viaszos, az lényegében mind tiszta viasz oldószerben feloldva, tehát bármelyik jó lehet?

2023. okt. 15. 17:41
 5/6 anonim ***** válasza:

Kevés a benzinezés. És mielőtt beleöntenéd a 95-ös oktánsámú üzemanyagba, jegyezd meg, hogy az nem benzin, hanem üzemanyag.


Vegyél vegyszerboltban folttisztító benzint, ha a tök sima mosószertől fosol. Egyrészt az tényleg tiszta benzin, másrészt nem krvabüdös. Persze ennek megfelelően jó drága is, épp ezért kell előbb tök sima forróvizes mosogatószerrel kitrutyizni és csak utána a drága benzinnel.


Vegyél paraffingyertyát, úgyis szezonja van. Temetőből ne lopj! Felolvasztod alaposan és ott a tiszta paraffinviaszod amibe belelógatod, benne megmozgatod, kiakasztod, meghűl, és közdesz vele, hogy hajlékony legyen.


A gyári trutyik valahol mindig átverések, a lényeg ez. Ennek is a görgők közé kell bemennie, ezért mozgasd a forró viaszban a láncot sokat. Nem a külsejének az összematyizásán van a hangsúly.

2023. okt. 15. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
46%

"de magát a fogaskereket nem mondja, hogy meg kellene tisztítani a viaszos olajra való átállás előtt. Akkor az azon lévő olajréteg nem számít, hogy ott van, csak maga a lánc legyen teljesen tiszta?"


Ha teljesen új a bringa, akkor a lánckeréksor még tiszta, legfeljebb a gyárilag rajta lévő zsíros bevonatot érdemes egy benzines ronggyal letötölgetni. Ha viszont előtte haszbáltál hagyományos láncolajat, akkor a sort is érdemes letisztítani (meg a váltógörgőket is). Ha rendszeresen tiszítottad előtte és nincs rajta vastagon ganéj, akkor elég egy benzines fogkefével átdörgölni és szép tiszta lesz. Ha nagyon elhanyagolt, akkor vedd le és azt is mosd ki.


"a lánc teljes megtisztításához vajon elég, hogyha alaposan átecsetelem féktisztító folyadékkal, majd alaposan átmosom még benzinben vagy higítóban?"


A lánc levételét és tisztára mosását nem úszod meg: ehhez használhatsz Brigéciolt vagy valami drágább, de környezetbarát cuccot. A lényeg, hogy egy lapos tálba önts belőle annyit, hogy épp ellepje a láncot, hagyd benne kb. 10 percig, majd rázogasd meg egy kicsit, ekkor a mocsok nagy része ki fog ázni belőle. Utána fogkefével picit sikáld át szemenként és a végén öblítsd le vízzel, utána fújd át féktisztítóval (a víztaszító és szárító hatása miatt).

Ez így leírva bonyolultnak hangzik, de a valóságban egy fél órás munka az egész, cserébe sokkal tisztább lesz a hajtás, ami az élettartamát is növelni fogja.


"Na és mi van a többi olajzandó alkatrésszel? A váltókarokra is mehet a viaszos olaj vagy annál maradni kell a hagyományos olajnál?"


Oda ne! A viasz lényege, hogy egy bevonatot képez a lánc görgőin, így csökken a fémes súrlódásból eredő kopás, mindeközben nem szedi fel a koszt. De ennek csak a láncnál van jelentősége, a többi részen kifejezetten káros, mert a korábban felvitt olajjal összeállva egy ragacsos trutyi lesz belőle. A többi olajazandó részhez használj rendes műszerolajat.


"nem fognak beszólni a viaszos olaj miatt? Ezt jelezni kell előre, hogy ne olajozzák meg a láncot szervizeléskor, mert viaszos olajat használok rajta?"


Olyan kenést használsz, amilyet akarsz, erre nincs gyári előírás, így a garanciát nem érinti. Viszont mindenképpen jelezd a szervizben, hogy viaszt használsz, mert a viaszolt lánc első ránézésre száraznak tűnik, így ha puszta jóindulatból beolajozzák, akkor kezdheted az egész macerát elölről...

2023. okt. 17. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!