Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért mondják, hogy az olcsó...

Miért mondják, hogy az olcsó teleszkóp nem ér semmit?

Figyelt kérdés

Mindenhol ezt hallom, hogy kevés pénzből inkább vegyek egy teleszkóp nélküli biciklit, mint egy olcsó teleszkóppal felszereltet.


Jelenleg egy 10 éves Schwinn Csepel összteleszkópos biciklit használok, amin olcsó teleszkópok vannak, de nagyon szeretem. Semmi karbantartást nem igényelnek, szépen csillapítják az út egyenetlenségeit.

Nyilván nem olyan nagyot rugózik, mint egy drága, de városi használatra tökéletesnek tartom. (Csak városban használom, viszont tempósan, sportosan vezetve.)

Ezzel szemben próbáltam már kifejezetten városi biciklit teleszkóp nélkül, de borzasztóan ütött minden egyenetlenség, minden járdaszegély, stb.

Mit gondoltok?


2023. nov. 25. 11:24
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Egyetértek a 9-es válaszadóval: azért a rugós villát ne nevezzük teleszkópnak! Egy teleszkópban légkamra van, amiben a levegő összenyomható, így a beállított nyomással lehet állítani a villa keménységét, plusz egy állítócsavarral a visszaút-csillapítást. Az ilyen villák mérföldekkel finomabban mozognak, mint a sima rugós társaik, amikben egy mezei zsírozott tekercsrugó látja el azt a feladatot, amit a komolyabb villáknál a légkamra. Viszont ezek értelemszerűen nemcsak drágábbak, de sokkal karbantartás-igényesebbek is, mivel a becsúszókat olaj keni, amit a szimeringekkel együtt kb. 50 üzemóránként cserélni kell - ez nem olcsó. Cserébe sokkal finomabban és kulturáltabban mozog, még hidegben is, amikor a rugós cuccok kb. merev villává változnak. Ezek között is valóban nagy a szórás árban, de ez messze nemcsak a rugóúttól függ: minél durvább/zúzósabb szakágra használják, annál nagyobb rugóút kell. A leginkább laza felhasználást a trekking jelenti, ahol minimális rugóút kell, azon belül viszont lehet szórás árban attól függően, hogy milyen csillapítás van benne.

amatőr városi használatra rugóúttól függetlenül teljesen felesleges a drága villa, nem használod ki a képességeit, de karbantartás hiányában ugyanúgy tönkre megy, mint egy super endurora tervezett extrém cucc. A hátsó tagról már ne is beszéljünk, az még a terep felhasználók közül is csak a keményebb szakágakat űzőknek kell, egy a gidres-gödrös erdei utakra felesleges, városba meg pláne.


Városi használat esetén én nem beszélnélek le a rugós villáról, de azért azt sem árt legalább évente egyszer szétszedni, kipucolni és újra zsírozni - így némi komfortot tud majd adni a jó magyar kátyúkkal teli utakon.

2023. nov. 27. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

#11!


1. A csillapítás független a rugózó közegtől.

2. Egy olcsó levegős villa egy kalap sz@r egy jó tekercsrugós mellett. A Marzo Bomber Z3 nagyon szépen mozgott, csak nagyon nehéz volt. Ma már az alja kategóriában vannak levegős telók, de jónak nem lehet azokat nevezni.

2023. nov. 28. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 MolotovPunk ***** válasza:
Az össz teleszkópos bicikli szerintem sok esetben teljesen felesleges, legalábbis ha nem mindig terepen használod. Nekem első teleszkópos MTB kerékpárom van, (lockolható) de aszfalton és terepen is használom egyaránt, viszont bőven elég nekem. Össz teleszkóposat biztosan nem vennék, meg azért az igazán jó össz telós bringák alap hangon 300-350 ezernél kezdődnek.
2023. nov. 28. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

13: "azért az igazán jó össz telós bringák alap hangon 300-350 ezernél kezdődnek."


Nem, ott az igazán jó rugós tagok kezdődnek :DD

Fullyt nagyjából 7-800 ezertől lehet találni, már ami ténylegesen alkalmas kemény terepezős felhasználásra.

2023. nov. 30. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 MGéza ***** válasza:
#13: Használt minőségi fullyt lehet annyiért venni. A Decathlon ST 540 fullyt lehet kapni ennyiért, az meg azért a minőségtől az altus/acera még egy kicsit messze van, bár már nem full gagyi. Inkább vennék valami deore felszereltségű használtat annyiért ha olyan lenne a vágyam, de soha nem vágytam össztelósra.
2023. nov. 30. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Ez így hülyeség.


Az emberek 90% nem versenyző és kb leszarja, hogy 20al vagy 25el megy.

Vagy hogy a hegyre 10el vagy 8al tekerfel.

A maradék 10% pedig megmondja a tutit?! Ugyan már!


Persze a gagyi allat senki nem mondja meg hogy pontosan mit kell érteni.

Na megmondom. A csillapitás nélkúliséget!

Ami ugyan ideig-oráig jó de hosszú turak alatt kijön a gagyisàga. Ugyanugy fárasztja csuklót és a vállakat. A nagyobb huplikat valóban csillapitja de a kirugozásnál egy ellentétes iranyú ütést kap a kezed.

Nem olyan jól érződik mint a merev villa esetében a lezuttyanás. De ütes csak épp alulrol. Városban kicsit árnyalódik a kép mert a kátyuk tudnak folyamatos mozgást adni a telónak és összejön az hogy igazábol tényleg lényegtelen a csillapitás.

Ezt magamon tapasztaltam. Városban minden oké volt, a terep turán meg 30km után majdnem meghaltam úgy fajt a csuklóm,válam.

Akkor mondták a nálam okosabbak,higy a csillapitás hiánya ugyanúgy terheli a kéz izmait,izületeit.


Cseréltem nem carbon merevre meg szper 100ezer forintisra. 60ezer de van benne vissza ut csillapitás. Teknösra állitva és minden szép és jó a legkövesebb emelkedön felfelé is és lefelé is.

2023. nov. 30. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!