Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Singlespeed átalakítás?...

Singlespeed átalakítás? Segítséget kérnék!

Figyelt kérdés

Segítséget szeretnék kérni kerékpár átalakításban.

Van egy Neuzer Nelson 18 típusú mtb-om, és őt szeretném átalakítani egysebességesre,

de nem mivel sosem csináltam ilyet, nem tudom mi kell(het) hozzá, mit hogyan csináljak, vagy egyáltalán

hogy álljak neki. A bicajról annyit kell tudni, hogy elől 3, hátul 6 fogaskerék található,

ilyen hagyományos, négyszögtengelyes, golyóscsapágyas középrésszel van szerelve, egy sima mezei agy van hátul,

fogalmam sincs, hogy menetes-e avagy kazettás, nem gyorszáras, hanem anyás. Össz. max. kb. 15-20000 ft-ot tudnék rááldozni,

ha egyáltalán szükség van ennyi pénzre az átalakításhoz. Az ok egyébként az, hogy nem igazán van szükségem váltóra,

s így csak a gond van vele, utánállítgatás, rossz minőség, bowdenek stb... ja még annyit, hogy hátul a papucsok nem vízszintesek,

hanem sréhen állóak.

Hálás lennék, ha valaki lenne olyan segítőkész és türelmes, és részletesebben le tudná írni,

hogy mit-hogyan-merre-hányat, mi szükséges hozzá, hogyan csináljam.

Előre is köszönöm!


2012. márc. 31. 00:34
 1/2 anonim ***** válasza:
66%

Merre laksz? Ilyesmit írásban elég nehéz elmagyarázni, sokkal egyszerűbb lenne, ha valami biciklis vagy éppen szerelésre specializálódott közösségbe tudnál menni segítségért. Budapesten biztos van ilyen, másutt nem tudom, de lehet.


Azért megpróbálok néhány alapvető dolgot leírni. Az egyik lehetőség az, hogy nem babrálsz mélyebben semmit, a váltóállító (max/min) csavarokkal a kedvenc fokozatodon fixálod a láncot, a váltókart meg a váltóbovdeneket leszereled. Első lépésnek egyébként is jó ez, mert innen könnyebb kisebb lépésekben tovább haladni.


Innét - akár néhány héttel később - tudod úgy folytatni, hogy megszünteted elöl a fölösleges fogaskerekeket. Ehhez a hajtóművet (amelyiken a fogaskerek vannak) mindenképp le kell szerelned, amihez speciális szerszám is kell. Namost, vagy eről a hajtóműről szereled le a két fölösleges tányért (általában le lehet szerelni róla), vagy veszel egysebességes hajtóművet. Utóbbihoz másik fajta lánc is kellhet, és emiatt lehet, hogy össze kell vonnod a dolgot a harmadik lépéssel. Ezután leszerelheted az első váltót - ehhez láncbontóra lesz szükséged, mert át van rajta fűzve a lánc. Ha régi a láncod (3000 km+), akkor ne bontsd meg, egyelőre inkább hagyd ott a váltót, nem lesz útban.


A harmadik lépés az, hogy hátul is megszünteted a fölösleges fogaskerekeket és leszereled a hátsó váltót. Ehhez egy új - egy sebességes - racsni fog kelleni, meg racsnileszedő szerszám. Ideális esetben a kereket is át kell fűzni, de ezt sem muszáj azonnal. Arra kell vigyáznod, hogy a lánc egyenes vonalban fusson - ha ferde, akkor gyorsabban kopik és leeshet. Ehhez a középcsapágy szélességével, az agy hézagolásával, a racsni hézagolásával és a kerék fűzésével kell variálni. A láncfeszességgel nem lesz gond, mivel a papucs ferde, fogod tudni előre-hátra tolni a kereket (egyébként a kereket a láncot kellően megfeszítve berakni ketten könnyebb, kérj segítséget).


Még néhány szó az alkatrészekről. Az egysebességes bicikliken vastagabb anyagú fogaskerekeket és vastagabb láncot szoktak használni, mert ez jóval tartósabb, mint a váltóson használt vékony. Viszont a vastag lánc nem biztos, hogy kompatibilis a hátsó racsniddal, a vastag tányérú (fogaskerekű) hajtóműre pedig rászorulhat a vékony lánc. Így, ha vastag láncos rendszerre akarsz váltani, azt egyszerre kell megtenned. Én a helyedben maradnék a vékonynál, aztán ha még egy év múlva is egysebit akarok, akkor vennék vastaghoz való alkatrészeket.


A másik a lánc. Tapasztalataim szerint régi láncot nem érdemes megbontani, mert összerakás után a bontás helyén hamar el fog szakadni. Az első váltót akkor szereld le, mikor lánccsere miatt amúgy is meg kell bontanod a láncot.

2012. márc. 31. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszi a gyors és tartalmas választ! Sokat segítettél!
2012. márc. 31. 13:49

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!