Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Nem kéne valamilyen KRESZ...

Nem kéne valamilyen KRESZ engedély az biciklistáknak és az elektromos kerékpár használóinak?

Figyelt kérdés
Azt tudom, hogy azok, akik komolyan gondolják a biciklizést, tudnak közlekedni, de még mindig nagyon sokan vannak, akik nem. És az sem véletlen, hogy az elektromos kerékpár használói sok balesetet okoznak.
2012. máj. 14. 19:13
 1/9 anonim ***** válasza:
De egyedül nehéz balesetet okozni,kell egy másik "szak"jármű vezető is.
2012. máj. 14. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Teljesen fölöslegesnek tartom ugyanis az autósoknak is kötelező mégis megy mind mint a vak egér. Tisztelet a kivételnek!


Én régóta bicajozom autónk nincs is mert 1 óra biciklizéssel bárhova odaérek kényelmes tempóban. Oké ,hogy kocsi kényelmesebb ,gyorsabb,de drágább is sajnos. Az aki biciklizik nem azért teszi mert olyan sok pénze van (bár már 40 ezer körűl van egy rendesebb bicaj...) szóval a kresz nagyon drága lenne és nem tudná ellenőrizni a rendőr. Nem állíthat meg mindenkit mert akkor nem rendőr lenne ,hanem biciklis ellenőr. Mondjuk a mostani fényképész szakma is egész jól megy nekik:)


Egy B-s jogsival rendelkező biciklista;)

2012. máj. 14. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Minden ilyen engedély sok adminisztrációval, papírmunkával stb. jár. Az a kérdés, hogy az adott cél megéri-e az adminisztrációt.


Kerékpárral nagyon nehéz ártatlan embert ölni. Gépjárművel, ha gondatlan vagy, nagyon könnyen megölhetsz egy vétlen résztvevőt. Biciklivel elsősorban a saját bőrödet viszed a vásárra (vannak kivételek, de azt hiszem érzed a különbséget). (Persze lehet biciklin gyereket vinni, de ugyanazt a gyereket a karodban is viheted gyalog, akkor is ugyanúgy veszélyeztetheted.)


Namost, ez az oka annak, hogy gépjárműhöz kell jogosítvány: nagy a felelősséged, másokat veszélyeztethetsz, ez megéri ezt a papírmunkát. Biciklihez nem kell - esetleg a gyerekszállításhoz lehetne, de akkor ahhoz is logikus lenne, hogy gyalog gyerekkel közlekedhessél, aminek semmi értelme.


Ez volt az elvi megfontolás. Most jön a gyakorlati: Magyarország is tagja a bécsi egyezménynek, és az expliciten tiltja az ilyesmit. (A bécsi egyezmény az, amelyik lehetővé teszi, hogy a magyar jogsiddal egész Európában vezethess további vizsgák nélkül.)

2012. máj. 14. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Csatlakozom az előttem szólókhoz, fölösleges lenne a kerékpáros jogsi. Inkább az általános iskolai oktatásban kéne jobban ráfeküdni a témára. Az én időmben még voltak osztályfőnöki órák (nem tudom, hogy vannak-e még), amik tulajdonképpen lyukas órák voltak, mert semmi érdemlegesről nem volt szó. Na ezeken lehetne elővenni a témát. És nem csak az alapvető KRESZ szabályokról kéne beszélni, hanem általában a kulturált közlekedésről, beleértve a tömegközlekedést is. És akkor talán pár év múlva elmondhatjuk, hogy viszonylag normálisan tudunk közlekedni.


Egy autóval rendelkező bringás

2012. máj. 15. 03:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Én is rendelkezem B jogsival, és tegnap tulajdonképpen szerencsém volt, ugyanis egy elektromos cangás nyanya úgy kanyarodott le, hogy majdnem rám és nekem jött. Nem jogosítványt, hanem valaki olcsóbb engedélyt.


Jó, persze egy biciklivel nem lehet akkora balesetet okozni, mint ha százzal mész belterületen, de azok, akik nem ismerik a KRESZ-t, simán kimennek a kocsi elé, alá is. Olyan baleset is volt a városunkban, azt hiszem, tavaly, hogy ment az egyik biciklis nem is annyira az út szélén, hanem olyan imobolyogva, ahogy a kezdők és az öregek szoktak, aztán hirtelen megállt, de se útkereszteződés, se semmi, nem is jelezte a kezével, ő meg akar állni, a mögötte lévő meg ki akarta kerülni, és annak ment neki az autó. Mert öregek össze-vissza kacsáznak, és sajnos nincs mindenhol kerékpárút.

2012. máj. 15. 08:09
 6/9 anonim ***** válasza:

Ilyen erővel a gyalogosoknak is kellene jogsi. Mennek, mint a birkák.

Talán az lenne jó, ha bringa úton és járdán (max. 10 km/h) bárki tekerhetne, úttesten meg csak bringás jogsival. Viszont nem tennék kötelezővé, hogy az életveszélyes hétvégi bringások között menjek.

2012. máj. 15. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ha lenne engedély,akkor biztos betartanák a szabályokat?A veszélyes kerékpározás nem az engedélytől függ.Az autósoknak van és mégis sok a baleset,ahol nincs is kerékpáros résztvevő.
2012. máj. 15. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Németországban nagyon jó rendszere van ennek. Legalábbis ahol én voltam. Még alsóban van ilyen oktatás, meg vizsga is a végén (amire KRESZ-nek megfelelően felkészített bicajjal lehet csak megjelenni), aki ezt nem szerezte meg, az nem járhatott bicajjal iskolába. Nagyon nagy szégyen volt a gyerekek között az ilyen, ezért mindenki tanulta rendesen.


Valami ilyesmi kéne itthonra is.


Pár hete volt egy balesetem (bicajjal), a doki mondta, hogy az ember nem is gondolná, hány gyalogos hal meg évente azért, mert elütik kerékpárral. (a doki is bringás volt)


Igenis lehet nagy bajokat okozni. Volt már nemegyszer, hogy mentem a bicikliúton, és előztem egy másik (öreg) kerékpárost, aki egyszercsak elém hajtott, mert ő itt át akarna kelni az úton, aztán még neki állt feljebb.


Biciklisként rettegek a többi biciklistől!

És akkor még csak a közlekedés hozzám hasonló járművel közlekedőiről volt szó, a gépjárművekről nem, akik tojnak arra, hogy Neked ugyanolyan jogod van ott menni, mint nekik, és nem adják meg az elsőbbséget.. Természetesen ezek után is te vagy a hibás.


Ezzel is jó lenne foglalkozni valahogy. Napi 30 km-t tekerek, és én vagyok a "galamb a főtéren"; mindenki "belém akar rúgni", csak azért, mert bicajos vagyok. Gyalogos kijön elém az útra, autós kihajt elém a kereszteződésben, másik biciklis meg úgy megy, mint a lufiban a gázatomok...


Na mindegy, kicsit elragadtattam magam..

2012. máj. 15. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 claidheamohmor ***** válasza:
100%

Csatlakozom az utolsóhoz. Egyébként ha rajtam múlna bevezetném azt, hogy háromévente szintentartó kresz-vizsgát kéne tennie mindenkinek, akinek van jogsija (ezzel magam alatt is vágom a fát) és nem engednék közlekedni kresz-vizsga nélkül senkit tökmindegy, hogy dongómotoros, elektromos vagy kenyérgőzös bringával megy-e. A kultúrált közlekedés oktatását meg bevezetném az általánosban. Mivel 12 éven felüli személy közlekedhet kerékpárral itt is kötelező lenne a kreszvizsga. Vannak emberek, akik öregkorukig közlekednek úgy, hogy soha nem szereznek semmilyen jogsit. És évente kétszer találkozok olyan oltári nagy paraszttal, aki azt hiszi, azért kerékpározok, mert nincs jogsim, (és hogy egyik kerékpárosnak sincs) és kétségbe vonja a kerékpárosok közlekedési jogát. Na. :P

Amíg az autóval közlekedés státusszimbólum, és az emberek az összes felesleges kiadásuk között az autó fenntartását is az utolsó pillanatig erőltetik (úgy értem, ismerek olyat, aki a napi 2-3 km-es ingázását is acsaládi hobbiterepjárójával oldja meg, tök egyedül úl benne, és halálra stresszeli magát a csúcsforgalomban, meg amikor parkolót keres, és folyton sír a szája, hogy milyen sokba kerül ez neki), addig nem érjük el a holland szintet, ahol a vezérigazgató tömegközlekedik, az alkalmazottak meg bringáznak a melóhelyre, és mindenki tojik rá, ki mit szól ezért :D

2012. máj. 15. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!