Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ti használjátok fékezéskor az...

Ti használjátok fékezéskor az első féket?

Figyelt kérdés
Minden tárcsafék értékelésnél olyanokat olvasok hogy előre tett fel egy 180-asat hátra meg egy 160-asat. Hogy lehet rendesen fékezni az első fékkel vagy van vmi titka ennek? Eddig négyszer kényszerültem rá hogy bevessem az első féket is ( mert a hátsó v fék nem valami erős) és minden alkalommal csak a reflexeim mentettek meg a repüléstől...

2012. jún. 20. 22:40
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:

En "gyerekkoromba 2evig bmxeztem (street) es egyaltalan nem hasznaltam feket (mivel nem volt rajta:D)


De Dh-s bringan se szoktam hasznalni az elso feket (csak nagyon ritkan)

2012. jún. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
Egyszerűbb ha van egy erősebb hátsó féked. Én elsővel lassítok, vagy keményebb fékezésnél használom mindkettőt, de mivel a hátsó is elég jó, meg se billen a biciklim.
2012. jún. 20. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:

Nekem is volt, h majdnem fejre álltam. :)

Épp ezért csak akkor használom (hátsóval együtt), ha nagyon gyorsan kell megállni (kiszalad egy gyerek vagy kutya elém).

2012. jún. 20. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
Az elsővel nagyobbat lehet fékezni, kocsikban is nagyobb szokott lenni az első tárcsa. viszont vigyázni kell vele, mert orra lehet esni, ha túl nagyot fékezel. Nagy titka nincsen, az a lényeg hogy ne csússzon a kerék, mint autóknál az abs :D:D A hátsó meg könnyen csúszik, úgy meg már kevésbé jól fékez, mert a tapadás ereje nagyobb mint a súrlódásé
2012. jún. 20. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 Alex Fly ***** válasza:

Persze, hogy használom. Volt olyan keróm, amin a hátsó csak dísznek volt jó.

Ha mindkét féket egyforma erősen húzod, akkor a fékhatás 80-90%-át az első fék adja; ha csak hátsót használ valaki (holmi veszély és egyéb legendák miatt), akkor többszörös fékúttal kell számolni. Nem véletlen, hogy a komoilyabb tárcsafékes kerékpároknál az első tárcsa a nagyobb -és hatékonyabb-, illetve költségkímélőbb típusokon mindig előre szerelik a jóval hatékonyabb és megbízhatóbb tárcsaféket, míg hátra elég a hagyományos felnifék is. Normális esetben a hátsó fék arra szolgál, hogy kontrollálni lehessen a fékerőt (ha a hátsó kerék csúszni kezd, kissé vissza kell venni belőle), a tényleges megállásról az első fék gondoskodik.

2012. jún. 21. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim válasza:

Huh, szerintem csak hátsó fékkel lehetetlen megállni egy csomó helyzetben... :)

Ha majdnem fejreálltál, akkor vagy nagyon rosszul helyezkedsz a bringán, vagy izomból húzod a fékkart.

Ha terepen mész lefelé érdemes úgy helyezkedni, hogy a seggedet hátratolod, szinte a hátsó kerék fölé, a nyereg pedig vhol a 2 combod között van. Legyen minél hátrébb és minél mélyebben a súlypontod. Én volt, hogy akkorát kellett fékezzek, hogy csúszott az első kerék és mégsem álltam fejre. :)

2012. jún. 21. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
Valamint csúszós környezetben (mondjuk vizes aszfalton) gyakorlatilag életet ment. Az a probléma ugye, hogy ha csak a hátsót fékezed, akkor két dolog történhet extrém körülmények közt: vagy nem elég a fékhatás és túl lassan állsz meg, vagy elég a fékhatás, de a csúszós felület miatt a gumi nem tapad meg az aszfalton (vagy salakon), a kerék elkezd csúszni ÉS nem állsz meg időben. Én bevallom szinte mindig két fékkel fékezek, mondjuk ez beidegződés motoros múltból, annyi a külnbség, hogy míg motorral az első fékkel fékezek és a hátsóval csak rásegítek (hogy a hátsó kerék ki ne törjön), addig bringán pont fordítva, a hátsóval fékezek erőteljesen és az elsővel csak lazán rásegítek.
2012. jún. 21. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
Lassításhoz, megálláshoz szinte mindig az első féket szoktam használni, jobban adagolható, habár csak egy 160 as tárcsa van rajta, ez nekem elég, mivel nincs bennem 100 kiló. Szerintem semmi nagy titka nincs ennek, jól kell beállítani a féket, és értelmesen használni (nem tövig húzni). Ez van nálam aszfalton, terepen viszont szinte soha nem használom az elsőt, nem merem bevállalni, a hátsó fékkel jobban tudom irányítani a csúszásokat.
2012. jún. 21. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat! megpróbálom legyűrni az első féket. súlypont hátra, finom fék és majd meglátjuk. azért 50-ről csak óvatosan fogok fékezni nehogy felrepüljek :D
2012. jún. 21. 11:30
 10/23 anonim ***** válasza:
a tárcsafékben az a jó, hogy lehet finoman adagolni, tehát ha első féked tárcsafék nem feltétlenül állsz fejre... a v fékben meg az a jó, hogy megfogja a kereket és pl trükköket nagyon szépen lehet vele csinálni:P
2012. jún. 21. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!