Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen 4-forgáspontos összteló...

Milyen 4-forgáspontos össztelós bringákat ajánlanátok a következő használatra?

Figyelt kérdés

Direkt nem írok kategória megnevezéseket, mert szerintem ez legalább 2 klasszikus kategória keveréke lehet, meg nem is akarom, hogy katagóriákban gondolkodjatok.


A szempontjaim a következők: strapabíró szerkezet (ugráshoz, landoláshoz 80-100 kilóval, kb 8-10E km használat), jó láncfeszítés és gyors váltás(ugráskor nem csúszik/esik, nem késik a váltás és pontos), magas középrész(és rövid hajtókar), elöl-hátul legalább 180-170mm rugóút, lehető leghosszabb ideig kényelmes megülés(sík terepen), sziklák-gyökerek kimozgása lefelé.


A felhasználása: nem versenyszerű/időre menő hosszabb távok (100km felett) megtétele akár sík, aszfaltos vagy dombos, salakos, sziklás terepen. Inkább szórakozás és edzés céljából.


Ami nem érdekel: súly, sziklás/gyökeres/tecnikás lejtőkön lehető leggyorsabb végighaladás, effektív mászás, súrlódási ellenállás.


Ha létezik ilyen komplett kerékpár, akkor úgy, ha csak alkatrészenként, akkor úgy érdekel.

Köszönöm a tippeket.



2012. dec. 11. 14:11
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Bármelyik DH kerékpár teljesíti a feltételeket és edzésnek is bőven megfelel a hajtás nehézsége miatt. Konkrét bringát nem tudok mondani, mert Xc-s vagyok
2012. dec. 11. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Jó ötlet DH bicajjal edzeni, mert ha felkészülsz, és utána hozzászoksz egy könnyebbhez, rohamosan fog javulni a teljesítményed. :D
2012. dec. 11. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Azért nem DH-ra gondoltam, mert azok könnyebbek és "gyengébbek". A geometriájuk nem kifejezetten nagy ugrásokra van kitalálva, mint egy FR bringának. Tudom, alapvetően nincs nagy különbség, de van.


Ráadásul kissé lejjebb van a középrész is, vannak ND-FR bringák amiknek mégmagasabban van mint egy DHnak. De egyes DH-knál van különböző kivitelezés, amiben külön lehet középrészmagasságot variálni.


Azért kösz a segítséget.

2012. dec. 11. 19:26
 4/13 anonim ***** válasza:
Fogalomzavarban szenvedsz. A DH-kkal is lehet ugratni, csak nem 15 métereset, hanem mondjuk csak 5-8-at. Meg hogy könnyűek? 20 kg ha könnyű neked, akkor mit szólsz a másfél kilós országútihoz, asszem akörül van a legkönnyebb. :DDDD
2012. dec. 11. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Azt is tudod, hogy egy ilyen bringa több 100.000ft? Amilyen neked kell az már 1 millió is lehet. Amúgy a másfél kiló azért kevés, 1kg alatt nem nagyon vannak vázak sem.
2012. dec. 11. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

"Fogalomzavarban szenvedsz. A DH-kkal is lehet ugratni, csak nem 15 métereset, hanem mondjuk csak 5-8-at."


2x is leírtam, ennél többet nem tudok segíteni. Ráadásul a megtett magasság nem mérvadó a vázat érő erők tekintetében.


"20 kg ha könnyű neked, akkor mit szólsz a másfél kilós országútihoz"


Azokat csak ropinak hívom. De nincs ebben semmi durva, a régi acél montik is ennyit nyomtak, ugyanaz a súly, csak aluból, nagyobb teljesítménnyel. Bár őszintén legalább 20 kilót el is várnék egy ilyen géptől még aluból is. Mert könnyű=gyenge.


"Azt is tudod, hogy egy ilyen bringa több 100.000ft?"


Igen, legjobb esetben használtan 250től felfelé. Újonnan 600Etől 2millióig.


Ezek szerint semmi ötlet nincs rá. Akkor majd összeválogatom az alkatrészeket, csak jó lett volna legalább egy váz, aminek elég erős hátsó villái vannak és magas monoblokkja.

2012. dec. 11. 22:51
 7/13 anonim ***** válasza:
könnyű=gyenge? carbonról már hallottál?
2012. dec. 11. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Anyagtulajdonságokról már hallottál? Vajon miért építenek ilyen extrém vázakat inkább acélból, alumniumból a gazdag srácok is, mint szuper carbonból?


Eárulom: a carbon hiába ellenállóbb nagyobb erőknek bizonyos irányokban, ha sokkal merevebb és halálosabb sérüléseket szenved kemény tárgyaktól/erőktől, főképp különböző irányokból. Magyarul a carbon hasonló a fához (hiszen az is szénszálakból épül fel - szálirányban erős, egyébként gyenge, keresztirányban szálazott esetén meg veszít a rugalmasságából.) Továbbá az epoxynak is vannak technikai hátrányai. Majd ha a carbonból kifejlesztenek egy olyat, ami a fémekhez hasonlóan fog ellenállni ezeknek az erőknek, akkor az lesz a lehető legjobb anyag. De mivel a carbon=szén nem fém, ezért valószínűleg sosem lesz ilyen tulajdonsága.


Elég meggyőző, ha egy kerékpárszerviz nem ajánlja a vásárlóiknak biztonsági okokból a szénszálas technológiát ( [link]

További szupererős carbon vázak/alkatrészek:

[link]

http://www.youtube.com/watch?v=tz-Qer9hDwo


És mint látni ezek nagy része aszfaltra és síkra való bringa, nem is ugrálnak vele.

Ha láttál már erőteszteket, vagy ilyen sérült alkatrészeket, már hallani, hogy korábban eltörnek a szálak a szerkezetben, mint ahogyan maga a külső felület ezt mutatná. Akár teljesen egészségesnek tűnik első teszt után, de a másodikon egy csapástól összetörik. Ennek a következménye az, hogy minden előjel nélkül hirtelen az egész szerkezet széttörik, így hosszútávon nem lesz tartós. ráadásul a szervizelése sem egyszerű, ha a szálakig sérül az anyag, teljes cserére van szükség. A legjobb acélvázak még mindig jobbak a legtöbb helyen kapható szénszálas vázaknál. Igaz láttam egy új technológiát ami állítólag erősebb az eddigi carbonkészítményeknél, de lássuk be, egyelőre még nem tart ott ez a jelenség, hogy megérje megvenni őket. Ezek a carbon vázak is legfeljebb DH bringáknál vannak, amik nem kemény érkezésekre vannak kitalálva. Igaz az acél vázak nehezebbek és rozsdálhatnak, de olcsóbbak és megbízhatóbbak.

[Már volt kísérlet a szénszál és az acél keverékére. (Valójában az acél már önmagában szénnel ötvözött fém.)]


Azért sem hallani sokat ilyenekről, mert kevés embernek van pénze kipróbálni ezeket, másrészt jó hype üzlet.


És megint nem a kérdésre válaszoltatok.

2012. dec. 12. 14:50
 9/13 A kérdező kommentje:
A link helyes változata: [link]
2012. dec. 12. 14:51
 10/13 anonim ***** válasza:

Igaz amit írtál, de az összes verseny outi carbonból van, és bírják a terhelést.

DH bicajt viszont eddig nem keszítenek belöle, pontosan azért, amit leírtál. Max. CC versenybringáknak jó, ugratók nélkül.

2012. dec. 12. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!