Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 1979-es Capriolo kerékpár...

1979-es Capriolo kerékpár kormányszár szétszedésének menete?

Figyelt kérdés
Dióhéjban: a rögzítő csavart le tudtam tekerni, alátét lejött, csapágyok rögzítője lejött. Ekkor vettem észre, hogy a dió hiányzik, a szárban lévő kb 20 centis imbusz simán kijött. Maradt a villa és kormány egyben és az Istennek nem akar szétjönni, már csináltam csőből egy szerszámot amivel a villa felől kalapáccsal püföltem a kormányszárat, de nem ugrott ketté. Zsír, WD40 megvolt. Van ötlet?

2015. márc. 30. 12:19
 1/3 anonim ***** válasza:
Össze lesz rozsdálva, keményebb cucc kell bele. Pl. csavarlazító. Közben óvatosan lehet próbálkozni a mechanikus ráhatásokkal. A stucni is vasból van, vagy alu?
2015. márc. 30. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Tekerd vissza a 20 centis csavart annyira, hogy minél több menettel érintkezzen a dióval, de ki is lógjon a stucniból. A csavart addig ütögesd kalapáccsal, amíg bele nem esik. Ha szerencséd van, kiesik alul és nekieshetsz alulról a cső+kalapáccsal. Ha nincs, akkor manőverezni kell, a dióval, hogy ne ékelődjenek össze a stucni ferde részével, mikor ütöd a csövet a kalapáccsal. Zsírral nem sokra mész (az a megelőzéshez jó, hogy ne rozsdáljon össze), WD40, csavarlazító mehet vígan. Ha egy kicsit is megmozdult, akkor próbálgathatod tekergetni a kormányt úgy, hogy a villa rögzítve van, de el ne görbítsd a villát!

Ha esetleg nem világos, amit írtam, lerajzolom este.

2015. márc. 31. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Csak, hogy tapasztalat gyanánt szolgálhasson mások számára akik hasonló kutyaszorítóba kerülnek... Hát sehogy se adta magát. Első lépésben zsír, WD40 és csavarlazító volt a fegyver, második a szerszám és a kalapács, de az se használt. Végül fogtam és elflexeltem a kormányszárat a francba. Így már külön csak a villával tudtam operálni, de nem sikerült, áztattam csavarlazítóban, hőpisztolyoztam, megpróbáltam felhevíteni a külsejét a belsejét pedig lehűteni hirtelen de ez se jött be, közbe persze folyamatosan püfölés a szerszámmal. Aztán elborult az agyam és befogtam a satuba és több irányból összeszorítottam, hátha úgy törik meg, hogy darabokban kiszedem, de csak a villa menetes részén kívül eső részek törtek el... Ennél a pontnál vehettem volna egy új villát, de ha már nekiálltam... na meg a férfiúi hiúság... szóval vettem egy marós fúrószárat és szépen elkezdtem belülről lemarni a kormányszár megmaradt csonkját. Gondolom nem kell ecsetelnem milyen hosszadalmas és fárasztó, babrálós meló, de úgy voltam vele, hogy rohadjon meg csak azért is. Így aztán eljutottam oda, hogy kb 1-2 mm széles cső lett az amúgy fél centis falú szárból. Fogtam egy-két szöget és elkezdtem a két anyag közé beütni. Ennél a pontnál azt gondoltam, már lazán engedi az 1-2 mm-es anyag, de nem tudom miből lehetett még így is marha nehéz volt, de lassan a kalapács hatására kvázi elszakadt az anyag és fogóval kitépkedtem a csőből. A legkevésbé sem állítom, hogy megérte ennyit költeni rá és szarozni vele, de marha tökösnek éreztem magam, amikor az utolsó darabját végül egy csavarhúzóval kiütöttem a csőből... A helyzetet nem, az érzést kívánom másoknak is : )
2015. máj. 19. 23:54

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!