Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért kattog a kerékpárom...

Miért kattog a kerékpárom bizonyos fokozatokba?

Figyelt kérdés
Vettem egy Specialized Hardrock kerékpárt, és van 1-2 olyan fokozat, mondjuk mikor az első váltó egyesben, a hátsó 9-esben van és az első váltó fém pereméhez hozzá ér a lánc és kattog. Mi a megoldás? Nagyon zavaró, hogy vannak olyan "kombinációk", amiben nem lehet normálisan tekerni mert hangosan kattog?
2015. júl. 7. 16:05
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha keresztbeváltasz, akkor mindig kattog. Ha nem akkor van, akkor pedig rossz a beállítás.
2015. júl. 7. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Nekem a shimano 105-ömmel is ez volt, mer a gyárba lusták beállítani :D egy kicsit kiserletezgettem a valtobeallitassal, sokkal jobb lett, de amikor bringaszervizbe elvittem, h 800 Ft-ért beallitsak a váltót, akkor meg jobb lett.
2015. júl. 7. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
keresztbe váltás nem tesz jot se a láncnak,se a fogaknak
2015. júl. 7. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Így van, valószínűleg van mit finomhangolni a váltón, de alapvetően az, hogy keresztbe váltasz az már egy rossz elgondolás. Így rövid úton kukába mehet a lánc is és a fogaskerék is.
2015. júl. 7. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Wadmalac ***** válasza:

Értelmezzük:

Első váltó 1-esben: a legkisebb, belső lánckeréken?

Hátsó 9-esben: hátul a legkisebb, jobb szélsőn?

Na ez akkora ordenáré keresztbeváltás, hogy csak na.

Kicsit is rutinos bringás ilyet nem tesz, ez olyan, mintha kocsival tolatva mennél el Kápolnásnyékről Budaőrsre.

Ugyanaz: elvileg is, gyakorlatilag is lehetséges, csak hülyeség, értelmetlen, egyrészt van sokkal jobb megoldás, másrészt ne várd, hogy a gyártó ilyen extremitást beletervez szükségtelenül a termékbe.

Maradjunk annál a felállásnál, hogy elöl az 1-esnek a legkisebb, 3-asnak a legnagyobb lánckereket hívjuk, hátul meg 1-esnek a legnagyobbat, 9-esnek a legkisebbet.

Elöl 1-eshez használható hátsó áttételek: kb. 1-5. fokozat

Elöl 2-eshez hátul 2-7. fokozat

Elöl 3-ashoz hátul 5-től, esetleg 4-től 9-ig.

Minden más már keresztbe váltás. Ha az első váltó léptetőkeretét olyan szélesre csinálnák, hogy a jobbra-balra ferdén álló lánc keresztbeváltáskor se érjen bele, akkor képtelen lenne normálisan váltani, mert váltáskor nem tudná áttolni a láncot, csak beleérne a láncba.


Én is reklamálhatnék, hogy miért hal bele a kocsi, ha egyesben akarok autózni 200 km-t. Csak miért tennék ilyet?

Ugyanígy teljesen értelmetlen keresztbe váltani, ugyanazokat az áttételeket megtalálod a 3X9-ben keresztbe váltás nélkül.


Például a mondjuk 28 fogas első 1-eshez a 12 fogas hátsó 9-es, az kb. 2,3-as áttétel.

Elöl a középső, mondjuk 34 fogas 2-es fokozathoz a 15 fogas hátsó, mondjuk 4. fokozat ugyanazt az áttételt adja, elöl a 3-as, vagyis mondjuk 42-es tárcsához meg hátul a 18 fogas, mondjuk 6. fokozat. És ebből a második verzió már megengedhető keresztbe váltás, a harmadik verzió meg ideális.


Szóval, ha sebességet váltasz a bringádon, ne legyél lusta mindkét váltókart használni.

2015. júl. 8. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Én már csak azért sem értem a keresztbeváltást, mert rettenetesen természetellenesnek hat. Például, Wadmalac számozásánál maradva, ha 2-7-ből leváltok 1-7-be, az annyira hirtelen és gyors áttételkülönbséget jelent, hogy az első reakcióm az, hogy bazzeg leszakadt a lánc (ha keresztbe váltogatsz előbb-utóbb le is fog).

Komolyabb váltók elvileg megengedőbbek keresztbe váltáskor, de az sem azt jelenti, hogy szabad. Attól, hogy nem sír a gyerek még fáj neki ha ütik.

2015. júl. 8. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Wadmalac ***** válasza:

Igazi sport jellegű kerékpározásnál illik is az áttételeket TERVEZNI. Azért is, hogy tudjad, milyen sorosztású lánckerék illetve első tárcsák valók neked, meg azért is, hogy a meglévő áttételeivel tudd, milyen váltáskombinációkkal tudod a legjobban követni a sebesség és a terhelés változását.

Nézd meg itt a 102-es kommentben leírtakat.

[link]

2015. júl. 8. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Wadmalac ***** válasza:
Elkezdtem írni egy kis excel táblát, ami a lánckerék fogszámokból, kerékméretből, pedálfordulatból minden áttétel-kombinációhoz megadja az áttételt, sebességet és lehet belőle tervezni,milyen fokozatokat érdemes használni.
2015. júl. 9. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

Azt hiszem, kész.

[link]


Ha beadod a kerékkerületedet, a fogszámokat, egy átlagos pedálfordulatot, akkor kiadja, melyik áttételben milyen sebességgel tudsz haladni és fel tudod mérni, melyik tempóhoz melyik első-hátsó fokozat kombinációt érdemes használni. Felépítheted a gyorsításodhoz ideális váltássorrendet is.

2015. júl. 10. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!