Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Még teljesen új shimano sora...

Norbert Hegedüs kérdése:

Még teljesen új shimano sora szett van az országútimon és az első lánctányér kb fél mm t jobbra-balra mozog, ezért amikor a legkisebb fogaskeréken van hátul a lánc minden fordulatnál egyszer kicsit hozzáér az első váltóhoz. (? )

Figyelt kérdés
Ez miért van így? Szabadna ezt csinálnia?Köszönöm a válaszokat.

2015. szept. 26. 20:01
 1/8 anonim ***** válasza:
igazából nem kellene neki :)
2015. szept. 26. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Elhajlott a lánckerék. Annak nem kell semmit sem mozognia.
2015. szept. 26. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Fél mm belefér.

Az első váltón van 2 határolócsavar, először azt nézd meg, hogy ha a terelőkeret jobb szélső helyzetéhez tartozón (amelyiken megakad) engedsz, kijjebb megy-e magától a terelőkeretet. Ha nem, akkor még a bowden útját is növelni kell (ezzel nagyobb lesz a bowdenhúzás), általában ott lehet csavargatni, ahol a bowdenházból kilép a bowden az alsócső oldalán.

2015. szept. 26. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Attól függ, hogy most mitől is van ez a mozgás??

Ha kézzel megtekerve nincs, de lábbal taposva igen, az a középrész miatt van, a tengely is hajlik ekkora erők hatására, de olyan is van, aminek műanyag csavar rögzíti a középrész a váznál, az is nyúlhat egy kicsit.

2015. szept. 27. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
A tengely egyenes, csak a két lánctányér mozog egy kicsit, akkor is ha csak kézzel forgatom.Beállítom a váltót aztán akkor jó lesz.Köszönöm a válaszokat!
2015. szept. 27. 10:13
 6/8 Wadmalac ***** válasza:
100%

Nem tudom, a Sora tudja-e azt, amit az Ultegrám, de ott a fékváltókar felső és alsó pozíciójában is van még egy-egy pici fokozat, éppen a lánckereszt miatti plusz állításra.


Azzal a fél mm nem lenne gond.

Amúgy melyik Sora ez, még négyzetkúpos, octalinkes vagy integrált?

A hajtókar felrakással is lehet játszani, hogy ne nyolcasozzon. Legalábbis négyzetkúpnál a hajtókar felhúzása közben lehet kis kocogtatással pontosítani a futássíkot.

Ilyen problémám utoljára 300EX hajtókarral volt, ott a lánckerekek hajtókar-felfogatásának kialátétezésével oldottam meg. Mind az 5 ujj alá más vastagságú alátétezést tettem, míg beállt síkba.

A lánckerék óvatos hajlítgatásával is ki lehet ennyit korrigálni, de én nem ajánlanám.

2015. szept. 28. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Előző

Nem keresztben futásról volt szó, hanem hogy az elöl nagyon, hátul legkisebben kombóban hozzáér.

Tekintve, hogy még a legmerevebb hajtás is enged valamennyit, mindenképpen a váltót kell beállítani. A nem folytonos hozzáérés oka a legtöbb esetben az, hogy a nagy erőkifejtésre meghajlik a kb 3 órás hajtókarállásnál.

Nagyon vékony alátétekkel is lehet játszani, ez a nyolcast kiveheti, de ha közel van a láncterelőkalitka, beletaposásnál megint hozzáfog érni, ha 0 terheléssel pörgetve egyébként tökéletes is.

A Sora meg talán nem is integrált középcsapágyas ráadásul(ez a legmerevebb).

2015. szept. 28. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Wadmalac ***** válasza:
Ha csak ez a véghelyzet ilyen, akkor simán a külső ütközőcsavart kell kicsit kiengedni. Fél mm tényleg nem sok.
2015. szept. 29. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!