Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Le tudom-e cserélni 5 sebesség...

Laci088 kérdése:

Le tudom-e cserélni 5 sebességes fogaskoszorúmat régi országúti bringámon?

Figyelt kérdés
Adott egy régi országúti kerékpár, amit szeretnék kicsit tuningolni. Úgy érzem erőből még futná gyorsabb haladásra is, de egyszerűen a bringa ennyit tud. Jelenleg egy 5 sebességes 14-28-as koszorú van rajta. Szeretnék legalább egy 11-28-ast tenni a helyére de ezek csak 7-8 kerekes változatban léteznek. Megoldható lenne ez a csere, vagy más alkatrészek cseréje is szükségeltetik hozzá?

2016. márc. 19. 16:44
 1/8 Alex Fly ***** válasza:
Ha 5fokozatú, akkor az menetes racsni. Ha ragaszkodsz a 11 vagy 12 fogas kiskónuszhoz, akkor neked kazettás rendszerre van szükséged. Tehát agycsere mindenképpen szükséges.
2016. márc. 20. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Szia!


Többféle problémába ütközhetsz. Egyrészt a 7-8 sebességes racsnik szélesebbek, nem biztos, hogy befér.


Másrészt az 5 sebességes fogaskerekei vastagabb anyagúak. Ehhez vastagabb lánc tartozik, és elöl is vastagabbak a lánctányérok. A régi lánccal valószínű nem fog menni a 7-es vagy 8-as racsni, újfajta lánccal valószínűleg menni fog az első hajtómű.


Ha mégse, akkor lehet, hogy a fogastányérokat ki lehet rajta cserélni. Akár nagyobb fogszámút is tehetsz rá. Ha nem, akkor a hajtóművet kell, de az lehet, hogy ékes, amit nem kapsz, tehát a középcsapágyat is cseréled. A pedált át lehet rakni az újba.


Azt nem tudom, hogy ha elöl nagyobb fogszámú lesz az új hajtómű és hátul így megelégszel a 14-es fogszámmal, akkor az új menetes racsni kompatibilis-e a régi kerékkel.


Más: van itthon egy 11-18-as 7 sebességes kazettás fogassorom. Szerintem túl nagyok a lépések a fokozatok között, ezért neked nem ajánlom. (11-13-15-18-21-24-28 a kiosztás, jobb lenne szerintem a 11-13-15-17-20-23-28, mert a 15-18 lépés nagyon nagy, a másik végén kevésbé kellemetlen a 23-28 nagy lépése).

2016. márc. 22. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Röviden: nem éri meg


Azt tippelem, hogy egy régi "félverseny" biciklid van, ékes hajtóművel, krómozott 630-as felnivel. Ezen szinte mindent le kellene cserélni, ami elég jelentős összeg, amin már vehetsz egy olyan bringát, amit nem kell tuningolni.


Esetleg kicserélheted a nagytányért 52 fogasra (ha most nem az van).


De ha leírod a típusát, akkor lehet konkrétabb dolgokat javasolni.

2016. márc. 22. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat. Mindezek tudatában én is túl komplikáltnak látom a dolgot. Igen régi félverseny, régi klasszik krómos kerekekkel. Fel lett kicsit újítva és mostanában kezdett el foglalkoztatni ez a koszorú csere dolog, mert azt gondoltam talán viszonylag egyszerűen meg lehet oldani. Így valószínüleg megelégszek a jelenlegi helyzettel. :)

[link]

2016. márc. 26. 20:20
 5/8 anonim ***** válasza:
Én az öt sebességes menetes fogasom menetes hatosra cseréltem, amikor amúgy is cserélni kellett a koszorút, mert a lánc meg a többi hülyeség - meg az előző tulajok nem törődése - eldeformálta. Szóval ígyis-úgyis cserélni kellett, befért a hatos, úgyhogy van egy plusz sebességem. Szóval ha neked is ki van nyúlva a lánc szépen, és elnyűtted a fogast, megteheted, hogy kicseréled, de amúgy tényleg érdemesebb a kazettás agyra áttérni.
2016. márc. 28. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Az én peugeotom - 622-es kerékkel hála az égnek - kapott két új kereket - duplafalú felnivel - elől-hátul új fogast, új fékeket, új váltót, új bowdent, új kormányt, új stucnit, új fékkarokat, új hajtókart és pedálokat, új láncot... Plusz a rengeteg deffekt és egyéb szerelések után bőven megvan a kétszáz pluszos költségszámla. Annyiből meg vehettem volna már egy modern geometriájú, könnyű gépet, azonban az évek során kisebb tételekben fizettem ki az összeget, mindig fokozatosan fejlesztve a gépet és mivel acél vázas, ez még egy jó néhány évig kibírja alattam. Persze közben sírok, hogy kéne egy modern, új vas, de ettől függetlenül ez a bicikli mindig kiszolgál, rábízhatom magam akárhová megyek.
2016. márc. 28. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Ez a bicikli nagyon rendben van így, városi felhasználásra ideális. Ha gyorsan akarsz menni (és időben meg is állni), akkor egy országútit nézz használtan, 50-70 ezer környékén. Feltételezem, ha így rendbetettél egy régi bringát, van fogalmad, milyen egy leharcolt darab, és nem fognak rádsózni egy rozsdakupacot...
2016. márc. 28. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Főleg azért mertem rendbe tenni mert éreztem, hogy a ronda festés, meg a zörgő sárvédő alatt jó alapok vannak. :) és a cél az volt, hogy minél olcsóbb legyen a végén. Így cakk-pakk kb 15ezer forintnál állt meg a projekt, de ebben benne van még egy szép krómos első lámpa meg egy hátsó is plusz egy pedál amik ezen a képen még nem voltak fent. A legdrágább a festés volt. Nem volt még szerencsém modern országútit, versenyt próbálni, biztos fényévekkel jobbak, de így összességében nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Ezzel a bringával jelenleg én is bárhova el mernék indulni.
2016. márc. 28. 20:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!