Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Centírozásban segít valaki?

Centírozásban segít valaki?

Figyelt kérdés
Ami magyarul van róla, azt elolvastam. Centíroztam már, elég durva nyolcast is szedtem már ki. De még mindig vannak kérdések, nem teljesen értem még. Ahogy én csinálom: kilazítom az összes küllőt, először csak azokat a részeket húzom meg, ahol nyolcas van, majd miután eltűnt a nyolcas, negyed fordulatonként feszítem meg az összes küllőt, így haladok körbe-körbe. Szerintem így sok feszültség lesz a felniben, mert maga a nyolcas okozója nem szűnik meg. Ha visszalazítom a küllőket, a felniben ugyanúgy ott a nyolcas, végeredményben lehet jónak tűnik így is, de ha valamilyen módszerrel megtudnám oldani, hogy a felni lazított küllőkkel is nyolcas mentes legyen, úgy szinte az összes küllőt egyenletes erővel meg lehetne húzni, tehát sokkal erősebb és tartósabb lenne a kerék. Próbálkoztam ezzel, de nem igazán sikerült.
2016. júl. 14. 21:09
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha full laza kullokkel is 8as van benne, akkor a felni xar...ha kifuzod a felni 8as es tojasmentesnek kell lennie, ha nem, akkor felni kuka (vagy padkan kitaposod)
2016. júl. 15. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Én még eddig nem találkoztam olyan kerékkel, amiben nem volt 8-as full laza küllőknél. Hány kereket centíroztál már?
2016. júl. 15. 08:20
 3/9 Wadmalac ***** válasza:

A jó minőségű duplafalú felni sugárirányban nagyon stabilak, de oldalirányban a küllők adják a merevségüket. Szóval oldalra a felni állapota nem sokat szól bele az eredménybe centrírozásnál. Már ha szigorúan nyolcasról beszélünk, nem tojásról.

Ha a felni meg van törve (nem eltörve!) és esetleg 2-3 küllőnyi szakaszon dob magán millimétereket, az sajnos halott. Ott már az anyagdeformáció olyan mértékű egy ütéstől, hogy küllőkkel nem tudod gyógyítani.

Kifűzve elvileg görgőzéssel, sufnituningos visszahajlítgatással javítható, de az első változatot kevés helyen vagyonért csinálják, a második meg olyan, mint biztosítékot patkolni, beleteszed a későbbi nagyobb baj kockázatát.


Ha egy nem megtört felnit teljesen lelazított küllőkről tojásra, nyolcasra centrírozva, jó állapotú és minőségű küllőkkel újrafeszítesz, a küllőfeszességekben olyan minimális különbségek lesznek csak, ami semmit nem ront a kerék erősségén.

2016. júl. 15. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
3.: Számodra mit jelent az, hogy megvan törve a felni? Mint pl. ez repedés nélkül [link] ? Szóval a felnimben jó nagy nyolcas van kifűzve (sun singletrack, +,- 1 centiméter kb.). Lehetséges belőle úgy kiszedni a nyolcast, hogy a küllők újra lazítása után is nyolcas mentes legyen a felni? Ismerősöm kerekét megcsináltam teljesen nyolcas mentesre, laza küllők mellett abban a kerékben +,- 2 cm nagyságú nyolcas volt. Először kalapács + fadarab segítségével vissza egyengettem egy kicsit, az illesztés viszont megnyílt :D Most már utólag rájöttem, hogy ez nem volt jó ötlet, de a keréknek már mind1 volt, akkora nyolcas volt benne, egyébként a gyerek azóta is használja a figyelmeztetésem ellenére, én szóltam neki.
2016. júl. 15. 18:07
 5/9 anonim válasza:
2016. júl. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
5.: Elolvastad a kérdést?
2016. júl. 15. 21:36
 7/9 Wadmalac ***** válasza:

A linkelt fotó tojása már erősen kuka kategória.

Nyolcas esetén van inkább gyógyítási esély, ha a görbület nem nagyon rövid szakaszra esik. Amit írtál, 1-2 cm, ha az egy negyed kerék-kerületen oszlik el, az ok, de ha egy 10 cewntis szakaszon, akkor konyec.

Az egyengetésről meg leírtam a véleményem, úgy látom, te is tapasztaltad.

2016. júl. 18. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Tehát akkor a felnit 8-as mentesre csak egyengetéssel lehet megcsinálni. Próbáltam még azt is, hogy teljesen kifűztem a küllőket, és ahol nyolcas volt, ott megfeszítettem a küllőket, jó erősen. Azt hittem, hogy ez visszadeformálja a felnit, de csak tojás ment bele, csak sugárirányban tud deformálni sajnos. A tojást már kiszedtem.

2016. júl. 18. 13:24
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

Hát igen, ha nagy a "kanyar", akkor a küllőkkel kulturáltan már nem lehet megoldani. Az egyengetés meg, mint minden U-keresztmetszet esetében, többet árthat, mint használ, kinyílik a profil, elcsavarodik stb.

Erre találták ki a profilgörgős javítást, de az tényleg mocskos drága. Egy nem küllős, hanem mondjuk karbon keréknél az alu felnirészt szokták így javítani, centrírozni.

2016. júl. 18. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!